Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blaren krullen naar binnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Blaren krullen naar binnen

    Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
    We staan echt niet je af te zeiken of jou de les te lezen.

    Iedereen wil dat je een goeie gezonde plant overhoud.
    Zorg in ieder geval dat jouw water weg kan lopen.

    Gooi om te beginnen die waterschotel leeg.
    Als er dan meer water in komt dit ook weer afvoeren.

    Wiet houd van een luchtige, vochtige grond, niet van een moeras.
    Dat denk ik ook niet. Ik denk alleen dat jullie geen volledige antwoorden geven en soms nogal vlug reageren en snel conclusies trekken.
    De reden dat ik op een forum kom is omdat het niet altijd duidelijk is wat ik juist moet doen als ik via google passeer.
    Mijn doel is om te leren en dat doe je niet gewoon door aan te nemen wat men zegt maar de reden er achter te kennen zoals dit. "Wiet houd van een luchtige, vochtige grond, niet van een moeras. diene emmer is beter door de samenstelling van de plastiek."
    Wat is nu het verschil tussen uw emmer idee en mijn pot en wat met die hier en daar paarse stengels?
    Hoeveel keer moet een plant nieuwe grond krijgen? Zij heeft 4 weken geleden nieuwe gehad toen ik ze in deze pot stak. In de veronderstelling dat ik ze in een grotere pot steek. Kan het dan kwaad dat ze van plaats veranderd waar ze geen direct zonlicht heeft? Is nog steeds binnen.

    Dank u voor uw reacties

    Comment


      #17
      Re: Blaren krullen naar binnen

      Als ik jou zo snel en luchtig antwoord gaf, hoe had ik dan oh zo snel de vingers van de bladeren kunnen tellen.
      Daarbuiten ook nog zien dat jouw geliefde pot versiersels heeft en mooi is geglazuurd

      Een pot die er zo uitziet heeft normaal gesproken geen gaten in de bodem.

      Wetenschappelijke bewijzen, ik zou zeggen, blader eens het forum rond en zie hoe een gezonde plant er uit ziet.
      Dit zijn allemaal gebruikers die voor het eerst op dit forum binnen kwamen en dan met een heel andere mentaliteit.

      Over de luchtige aarde, waarom denk je dat wij ieder jaar weer onze zakken leegtrekken om wortelstimulatie, groeimiddelen, bloeimiddelen, potgrond, meters, phup/down insectenbestrijding etc etc etc uit geven?
      Doen we dit omdat we dit leuk vinden.

      Dan nog niet te spreken over de binnenkwekers die schema's lichtspectrums, beademing, koeling, phwaarden en dit alles uit hun hoofd moeten weten.
      Zij geven niet voor niets een bom duiten uit, omdat ze zo graag een lief klein plantje in huis willen hebben.
      Geglazuurde potten ben ik ook nog nooit bij het tegen gekomen.

      Ik begrijp best dat je wat wil leren, echter zou ik dan eens met deze les willen beginnen.

      Neem wat aan van anderen.

      En als je zoveel houd van je pot, zet er een begonia in.

      Veel succes.
      Last edited by Escargot; 31 August 2013, 15:32.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #18
        Re: Blaren krullen naar binnen

        Hey dude....
        Ik kan je alle tips en info geven die je wilt.
        Maar op jou manier is het vrijwel onmogelijk.
        Ga aub niet uit van een goeie oogst.
        Dit zeg ik om je achteraf niet teleur te stellen.

        Zoals ik al eerder aangaf gebruik haar voor de show dan.
        Je kunt doen wat je wilt op deze manier werkt het niet
        Sorry meschien hard,maar wel de waarheid.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        De enige tip wat ik je kan geven koop een klein kweektentje compleet.
        En zet daar 5 a 6 plantjes in.

        Anders zouw ik het ook niet weten,de manier waarop je nu werkt.
        Is gewoonweg niet de manier hoe het werkt

        Comment


          #19
          Re: Blaren krullen naar binnen

          Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
          Als ik jou zo snel en luchtig antwoord gaf, hoe had ik dan oh zo snel de vingers van de bladeren kunnen tellen.
          Daarbuiten ook nog zien dat jouw geliefde pot versiersels heeft en mooi is geglazuurd

          Een pot die er zo uitziet heeft normaal gesproken geen gaten in de bodem.

          Wetenschappelijke bewijzen, ik zou zeggen, blader eens het forum rond en zie hoe een gezonde plant er uit ziet.
          Dit zijn allemaal gebruikers die voor het eerst op dit forum binnen kwamen en dan met een heel andere mentaliteit.

          Over de luchtige aarde, waarom denk je dat wij ieder jaar weer onze zakken leegtrekken om wortelstimulatie, groeimiddelen, bloeimiddelen, potgrond, meters, phup/down insectenbestrijding etc etc etc uit geven?
          Doen we dit omdat we dit leuk vinden.

          Dan nog niet te spreken over de binnenkwekers die schema's lichtspectrums, beademing, koeling, phwaarden en dit alles uit hun hoofd moeten weten.
          Zij geven niet voor niets een bom duiten uit, omdat ze zo graag een lief klein plantje in huis willen hebben.
          Geglazuurde potten ben ik ook nog nooit bij het tegen gekomen.

          Ik begrijp best dat je wat wil leren, echter zou ik dan eens met deze les willen beginnen.

          Neem wat aan van anderen.

          En als je zoveel houd van je pot, zet er een begonia in.

          Veel succes.
          Woow kerel gadet? een beetje gefrustreerd achter jouw computer? smoorde gelle uberhaupt wel? Kzit hier rustig wa te chille en hulp zoeken voor mijne plant maar toch maakte gelle conclusies die er niet zijn en lezen jullie zaken die ik niet zeg.
          Ik neem alle tips dak al heb gehad mee, waarom denkt ge zo dat ik dat niet doe?
          Diene pot maakt mij niets uit en is er gekomen door naar ne winkel te gaan en vragen naar ne pot van 10 liter met goede afwatering. Vandaar dat het den deze is geworden.
          Wat met die paarse stengels? Is dat normaal en kan of moet ik dat verhelpen?
          Kan je dit ook nog beantwoorden? "Hoeveel keer moet een plant nieuwe grond krijgen? Zij heeft 4 weken geleden nieuwe gehad toen ik ze in deze pot stak. In de veronderstelling dat ik ze in een grotere pot steek. Kan het dan kwaad dat ze van plaats veranderd waar ze geen direct zonlicht heeft? Is nog steeds binnen."

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
          Hey dude....
          Ik kan je alle tips en info geven die je wilt.
          Maar op jou manier is het vrijwel onmogelijk.
          Ga aub niet uit van een goeie oogst.
          Dit zeg ik om je achteraf niet teleur te stellen.

          Zoals ik al eerder aangaf gebruik haar voor de show dan.
          Je kunt doen wat je wilt op deze manier werkt het niet
          Sorry meschien hard,maar wel de waarheid.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          De enige tip wat ik je kan geven koop een klein kweektentje compleet.
          En zet daar 5 a 6 plantjes in.

          Anders zouw ik het ook niet weten,de manier waarop je nu werkt.
          Is gewoonweg niet de manier hoe het werkt
          Dat is zinnige uitleg, nu weet ik dat ik die goede zaadjes niet op deze wijze moet planten maar verder oefen met gewone zaadjes tot ik meer ruimte heb. ^^

          Comment


            #20
            Re: Blaren krullen naar binnen

            Oorspronkelijk geplaatst door mosha View Post
            Hallo
            ....
            Hoe kan ik ervoor zorgen dat de fosfor goed in de plant loopt? ....
            Bladvoeding geven. Voeding met water mengen en er op spuiten.
            -

            Comment


              #21
              Re: Blaren krullen naar binnen

              nee jij zit niet rustig te chillen en hulp te zoeken op een vraag.

              Jij zit een ieder hier zijn tijd te verdoen en alle goed bedoelde informatie tegen te spreken.

              Plezier hier, jij staat bij mij op de negeerlijst.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #22
                Re: Blaren krullen naar binnen

                Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
                Bladvoeding geven. Voeding met water mengen en er op spuiten.
                Yep, of ernaast spuiten eventueel, maar met fishmix wil je dat bijvoorbeeld niet, dan gaan je gordijnen zo stinken, en, buiten dat, zal het ook de plant niet helpen als je ernaast spuit.
                Wat een gedoe hier..
                Nou is het ook wat moeilijk een compleet advies geven zonder volledige info.
                Die paarse kleurtjes is niet zo'n natuurramp op de bladstengels, als je bijv. eens een blaadjes heen en weer doet, krijgt ze dat ook na een minuut of 10-20.
                Fosfortekort zie ik niet, ik vind ze wel wat gelig, dus, ook omdat ik dat nergens lees, zul je nog wel geen voeding gegeven hebben.
                Voila, that's it, trek je plan.

                Ahja, nog wat vergeten, tja..
                Dat blad op de eerste foto duidt op een zuurstoftekort bij de wortels.
                Dat betekend dat je de aarde te stevig aangedrukt hebt, of dat ze even te nat gestaan heeft.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: Blaren krullen naar binnen

                  Oke, ik ga het proberen

                  Om maar eens te beginnen met je steeltjes. Die worden wat paars, niet? Dat duidt om een verkeerde ph waarde in je grond. Ik schat in dat je gewoon water geeft uit de kraan. Ph waarde zal ergens rond de 7,5 zijn. Das nie best... Niet heel schadelijk, maar je oogst er wel beduidend minder door.

                  Je pot... Enige wat van belang is dat er onderin gaten zitten en dat ze niet doorschijnend zijn. Als dat het geval is, zijn ze prima. Leuk dat je een super de luxe pot met perfecte afwatering heb gekocht, een pot van 1 euro bij de growshop was net zo goed

                  Welke aarde gebruik je eigenlijk?

                  Je hebt een gevonden zaadje gebruikt? Heb je al ontdekt of je een mannetje of vrouwtje hebt? Ik kan het lastig zien op de foto's.

                  Ben wel benieuwd naar wat extra fotootjes
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #24
                    Re: Blaren krullen naar binnen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
                    Bladvoeding geven. Voeding met water mengen en er op spuiten.
                    ^^ dank u

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Yep, of ernaast spuiten eventueel, maar met fishmix wil je dat bijvoorbeeld niet, dan gaan je gordijnen zo stinken, en, buiten dat, zal het ook de plant niet helpen als je ernaast spuit.
                    Wat een gedoe hier..
                    Nou is het ook wat moeilijk een compleet advies geven zonder volledige info.
                    Die paarse kleurtjes is niet zo'n natuurramp op de bladstengels, als je bijv. eens een blaadjes heen en weer doet, krijgt ze dat ook na een minuut of 10-20.
                    Fosfortekort zie ik niet, ik vind ze wel wat gelig, dus, ook omdat ik dat nergens lees, zul je nog wel geen voeding gegeven hebben.
                    Voila, that's it, trek je plan.

                    Ahja, nog wat vergeten, tja..
                    Dat blad op de eerste foto duidt op een zuurstoftekort bij de wortels.
                    Dat betekend dat je de aarde te stevig aangedrukt hebt, of dat ze even te nat gestaan heeft.
                    ^^ top dank u

                    tijdens het checken van hoeveel gaten de pot heeft ben ik tot de constatatie gekomen dat er door al de gaten wortels steken :s
                    dat ze te nat heeft gestaan bij de wortels is meteen bevestigd, goe gezien!
                    Mag ik dat zo laten of verpot ek best zo rap mogelijk?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
                    Oke, ik ga het proberen

                    Om maar eens te beginnen met je steeltjes. Die worden wat paars, niet? Dat duidt om een verkeerde ph waarde in je grond. Ik schat in dat je gewoon water geeft uit de kraan. Ph waarde zal ergens rond de 7,5 zijn. Das nie best... Niet heel schadelijk, maar je oogst er wel beduidend minder door.

                    Je pot... Enige wat van belang is dat er onderin gaten zitten en dat ze niet doorschijnend zijn. Als dat het geval is, zijn ze prima. Leuk dat je een super de luxe pot met perfecte afwatering heb gekocht, een pot van 1 euro bij de growshop was net zo goed

                    Welke aarde gebruik je eigenlijk?

                    Je hebt een gevonden zaadje gebruikt? Heb je al ontdekt of je een mannetje of vrouwtje hebt? Ik kan het lastig zien op de foto's.

                    Ben wel benieuwd naar wat extra fotootjes
                    Gaten zijn nen pink breed en ik heb er twaalf over heel de pot in groepjes van drie in de vorm van een driehoek.
                    DCM kwaliteitspotgrond huis & tuin.
                    universeel gebruik met lava voor een luchtige structuur. Organisch bemest voor +100 dagen.
                    Sowiso een vrouwke. Ik had er vier en een manneke.
                    In mijn introductie staan nog foto's waaronder een van het manneke dat ik heb gehad.
                    Last edited by mosha; 1 September 2013, 22:20.

                    Comment


                      #25
                      Re: Blaren krullen naar binnen

                      Snap je gedachte van kwaliteitsgrond, je toevoegingen en de voeding. Dit is met zorg uitgekozen, toch is het niet waar je plantje behoefte aan heeft.

                      Je kunt beter goede grond van de growshop halen. Hier zit ook minder voeding in omdat kleine plantjes gewoon niet tegen grote hoeveelheden voeding kan. Dus 100 dagen voeding is leuk, maar veel te veel. Ik zou dit in ieder geval overwegen voor je volgende ronde
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #26
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #27
                          Re: Blaren krullen naar binnen

                          Blow je zelf? (lijkt me aan de ene kant wel) dan geef ik je de tip die ik van escargot kreeg. Probeer je partner te overtuigen dat zelf kweken cheaper is aan het eind.(makkelijker gezegd dan gedaan, i know -.-")

                          Ik weet niet waar je woont, maar als je b.v in belgie woont.. Heeft het wel voor delen niet? elke keer de reis naar nederland lijkt me ook niet goedkoop. En anders steun je doel loze mensen, en lijkt me dat je partner dat ook niet wilt.

                          En je plantje staat op de vensterbank, staat er niks voor die vensterbank? Want anders zou ik hem gewoon op de grond zetten. Lijkt me dan dat die meer licht krijgt, en dan niet zo op de raam plakt.
                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            Re: Blaren krullen naar binnen

                            Je kan ook een hang constructie maken zoals een plantenbak.

                            Die dingen bestaan ook gewoon, is niet anders als een balkon.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #29
                              Re: Blaren krullen naar binnen

                              Niet aangedacht :o wel een slimme :o
                              sigpic

                              Comment


                                #30
                                Re: Blaren krullen naar binnen

                                Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
                                Snap je gedachte van kwaliteitsgrond, je toevoegingen en de voeding. Dit is met zorg uitgekozen, toch is het niet waar je plantje behoefte aan heeft.

                                Je kunt beter goede grond van de growshop halen. Hier zit ook minder voeding in omdat kleine plantjes gewoon niet tegen grote hoeveelheden voeding kan. Dus 100 dagen voeding is leuk, maar veel te veel. Ik zou dit in ieder geval overwegen voor je volgende ronde
                                is genoteerd. thx

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                okokok np

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Oorspronkelijk geplaatst door SmokinDad View Post
                                Blow je zelf? (lijkt me aan de ene kant wel) dan geef ik je de tip die ik van escargot kreeg. Probeer je partner te overtuigen dat zelf kweken cheaper is aan het eind.(makkelijker gezegd dan gedaan, i know -.-")

                                Ik weet niet waar je woont, maar als je b.v in belgie woont.. Heeft het wel voor delen niet? elke keer de reis naar nederland lijkt me ook niet goedkoop. En anders steun je doel loze mensen, en lijkt me dat je partner dat ook niet wilt.

                                En je plantje staat op de vensterbank, staat er niks voor die vensterbank? Want anders zou ik hem gewoon op de grond zetten. Lijkt me dan dat die meer licht krijgt, en dan niet zo op de raam plakt.
                                IMG_3739.jpgIMG_3740.jpgIMG_3741.jpgIMG_3742.jpg

                                Nog is merci voor al jullie hulp. Dom dat ik mij niet vroeger heb toegevoegd op dit forum als ik zie hoeveel handige informatie wordt gegeven of bevestigd. ^^

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
                                Je kan ook een hang constructie maken zoals een plantenbak.

                                Die dingen bestaan ook gewoon, is niet anders als een balkon.
                                leuk idee voor in ons huis, maar waar zou je dit nu hangen?

                                Comment

                                Bezig...
                                X