Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant in delen oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plant in delen oogsten?

    Korting op 420shop
    Ik heb een plant waarvan de boven al even bruine sliertjes bevat terwijl er onderin nog nieuwe toppen bij groeien.

    is het dan het beste om de bovenste top eraf te halen bv en de rest door te laten groeien of moet alles in een keer?
    kon het nergens vinden in oude topics..

    #2
    Re: plant in delen oogsten?

    Trichomes bekijken is het beste, indien geen microscoop voor handen, microscoop aanschaffen.
    je kan ook oogsten als 75% van de haren bruin geworden zijn. zo doe ik het meestal, en vaak wil dat zeggen dat ik de onderste toppen van een plant nog een weekje geef.

    maar je kan ook alles oogsten dan heb je wat weed waar je wat minder stoned van wordt, en dat is ook vaak leuk , dus hangt beetje van je wensen af ...
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #3
      Re: plant in delen oogsten?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dylero View Post
      Trichomes bekijken is het beste, indien geen microscoop voor handen, microscoop aanschaffen.
      je kan ook oogsten als 75% van de haren bruin geworden zijn. zo doe ik het meestal, en vaak wil dat zeggen dat ik de onderste toppen van een plant nog een weekje geef.

      maar je kan ook alles oogsten dan heb je wat weed waar je wat minder stoned van wordt, en dat is ook vaak leuk , dus hangt beetje van je wensen af ...
      ja ik kan echt net niet ver genoeg inzoomen met mijn webcam om te zien hoever de trichomes zijn, sommige zijn gebogen en een hele enkele lijkt zon goude kop te hebben, maar is moeilijk te zien.

      Maar kan ik uit je verhaal begrijpen dat je dus wel perse de hele plant moet "omhakken" ? of kan ik de de rijpe toppen eraf knippen en de rest door laten groeien?

      edit:webam pic, kan iemand hier iets nuttigs van zeggen?

      Picture 1.jpg

      Comment


        #4
        Re: plant in delen oogsten?

        Gefaseerd oogsten is mogelijk, geen probleem.
        Van die foto kan ik niks zeggen.....

        Comment


          #5
          Re: plant in delen oogsten?

          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

          Comment


            #6
            Re: plant in delen oogsten?

            klein microscoopje of goed vergrootglas halen... kost geen drol heb er zelf ook 1 geleend! zal toch zonde zijn als je te vroeg oogst?
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment


              #7
              Re: plant in delen oogsten?

              Denk enigzins aan de foto te zien dat ze nog niet klaar is.
              Neem eens een foto van een volledige top. We zullen al een indicatie kunnen geven indien de plant haart einde nadert of niet.

              Om te weten wanneer er precies moet geoogst worden zul je, zoals eerder vermeld, een microscoopje nodig hebben.



              Volgende foto doet ook de ronde op internet maar hier ga je best niet op af:



              Wat betreft het gefaseerd oogsten,... is perfect mogelijk.
              Gebeurt vaak dat ik dit ook doe met soms meer dan een week tussen het oogsten van de hoofdtop en de onderste toppen.
              Last edited by Gamm; 10 September 2013, 12:27.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment

              Bezig...
              X