Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goedkoop CO2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

goedkoop CO2

Korting op 420shop
    Van mijn oud aquarium materiaal heb ik nog 2 CO2 flessen liggen, een bellenteller en een magneetventiel... Kan ik deze gebruiken om goedkoop CO2 te geven aan mijn planten, zonder dure meettoestellen. Ik kan perfect afstellen hoeveel belletjes lucht ik per seconden wil toedienen dus vroeg ik me af of er geen manier was om te berekenen hoeveel en hoe lang ik Co2 veilig kan toedienen zonder die dure toestellen?

Alvast bedankt!

Comment

Re: goedkoop CO2

ik heb een complete kweektent van 120x120x180, afzuiging, ventilatie, 600wat, bevochtiging, ... Afzuiging uitzetten enz is geen probleem door middel van tijdschakelaars. Dit heb ik al geleerd door opzoekwerk te verrichten. Nu, ze spreken allemaal van dure meettoestellen om je CO2 naar 1500ppm te krijgen. Dit hoeft voor mij net niet, ik heb gewoon nog wat CO2 staan dus wil ik het ook gebruiken totdat het op is.

Comment

1500ppm is niet de begin waarde he vriend.

staff

Comment

In een aquarium blijf je toch meestal onder de 60ppm ?
          Als je een paar keer in je tent hoest heb je al dezelfde hoeveelheid CO2

Het werkt inderdaad natuurlijk pas als alle andere variabelen optimaal zijn en als je een gesloten systeem hebt, dus geen afzuiger, maar een andere manier om te koelen waarbij de lucht in de ruimte blijft.
          Maar je wil het gebruiken zeg je, dus vooral doen, als je af en toe wat foto's maakt wil ik de progressie best zien.
          Als je het probeert weet je zeker of het werkt eh..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

wat je een hoop werk scheelt en misschien wel zo veilig: gebruik dan de CO2 tabs van no mercy?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Co2 tabs is onzin,ik heb dit voorheen ook gebruikt.
              Bij 6verschillende soorten.
              En er is geen 1plant geweest die beter/gezonder/harder ging.
              Dan planten zonder tabs.

En de co2tabs van no mercy mag je alleen in de groei geven.

7up is ook een lichte co2.

Staff

Comment

belletjes per seconde is niet echt een maat waar je wat mee kan, maar je kan (als je een co2 meter zou hebben of kan regelen) wel een indruk krijgen van de toename van co2 in een ruimte bij een bepaalde stand. Nulmeting doen (apparaat niet aan, dan meet je dus de hoeveelheid co2 die normaal in de lucht aanwezig is, vervolgens apparaat aanzetten en checken hoe snel de waarde oploopt. Let op de plaats waar je meet. Verandering per tijdseenheid is met wat cijfergegoochel makkeijk om te werken naar een bepaalde afgifte per tijdseenheid. Het blijft echter een relatief verhaal, je kan er geen absolute harde uitspraken over doen. Hoeft ook niet...

Je kan ook meteen het apparaat in je kweekruimte zetten, ventilatie naar een lage stand (of met intervallen aan uit of zoiets) en dan co2 toevoegen. Wel een fannetje aanhouden in die kweekruimte, anders blijft die co2 lekker op de bodem liggen zonder ooit je planten te bereiken.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

alsjeblieft,
                  SenseAir pSense

Portable CO2 meter

Comment

Bezig...
                  X