Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanaal verwarming

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kanaal verwarming

dit is dus het nieuwe ontwerp wat duidelijk veel beter gaat dus geen oliekacheltje maar een blaaskacheltje heb je dus nodig :-p
    Het principe werkt dus juist hetzelfde behalve dat de kist nu volledig is afgesloten behalve ter hoogte van het kacheltje zelf zitten er 5 grote gaten geboord met de klokboor.
    Om het stof en de beestjes en alles buiten te houden heb ik er een dikke aquariumfiltermat voor gespannen.

Nu heb ik ondertussen nog een veel leuker idee door een post van blani met een warmtewisselaar maar dat gaat mijn petje nog ff te boven .
    Andere verwarmingstechnieken zijn welkom !
    Last edited by Nik; 24 December 2013, 12:39.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Re: Kanaal verwarming

Bijlages eventjes opnieuw toevoegen aub.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

En van die vloerverwarmingskabels in een kachelpijp op de wanden aan brengen aan de binnenkant en in de opening van je hok aanzuigen thermostaat op 21 graden.
        Als je de buis niet over de grond legt en isoleer aan de buitenkant kun je volgens mij goedkoop een eind komen en ook qua stroomverbruik.

Comment

Prachtig idee Mway, ga ik proberen!

Comment

Hoop dat het werkt.
            Had ik voor mezelf bedacht mits het te koud zou worden bij mij.
            Wanteen 1000watt extra draaien stond me niet aan toe kwam dit bovendrijven.
            Maar heb gelukkig geen last van de kou dus is niet nodig.
            Hou ons is op de hoogte en met foto`s.
            Succes

Comment

Ik maak me een beetje zorgen over de veiligheid...

Als ik het goed zie meet de thermostaat zijn temperatuur in jouw kast, terwijl de kachel in een andere kast staat. Zou je afzuiging uitvallen, dan zou de kast-met-kachel blijven opwarmen zonder dat de thermostaat uitslaat. Voor zover ik weet hebben die blaaskachels geen eigen thermostaat, dus dat zou wel eens knap heet kunnen worden. Ik zou die constructie aandurven met een radiatorkachel, maar niet met een straal- of blaasding.
              Ik zou in ieder geval de thermostaat eens verhuizen naar dat kachel-hok. Dat lost het risico op, en misschien volgt de kweekkast keurig de temperatuur van de kachelkast. Zoniet, dan heb ik nog wel een plan B voor je.

Ik heb trouwens hetzelfde geprobeerd met een radiatorkachel - zonder succes. Mijn kachelkast (ongeveer zo groot als de jouwe) was te klein om stabiel op temperatuur te krijgen, dus het kweekhok bleef ook schommelen. Hing ik de thermostaat in het kweekhok, dan werd de
              afstand-in-tijd tussen het opwarmen van het kachelhok en het kweekhok te groot. De temperatuur oscilleerde alle kanten op. Vandaar dat ik uiteindelijk gekozen heb voor een kachel die in mijn kast hangt, en luchtinlaten die boven de planten zitten in plaats van eronder. (En inderdaad: Een warmtewisselaar.)

Als je 1350 watt nodig gaat krijgen, dan moet je toch ook weer eens kijken naar dimmen van je afzuiging en misschien wat isolatie. Zoveel stroom zou toch niet nodig hoeven zijn om een kamertje van minder dan 1 vierkante meter een beetje warm te houden.

Comment

Kanaal verwarming

Blani mijn inlaat zit aangesloten op die thermostaat samen met het kacheltje, waarvan de sensor idd in mijn kast hangt.

Het kacheltje zelf heeft een oververhitting beveiliging en ook een interne thermostaat(die wel op max staat)
                Dus volgens mij is dat heel safe...
                De hoogste temperatuur die ik in mijn verwarmingskastje heb vastgesteld en dit met de sensor op het kacheltje zelf as 48 graden dus ik vind het wel veilig...

De 350kuub inlaat wording gedimd natuurlijk
                Mijn eerste ontwerp was met oliekacheltje maar dat reageerde veel te traag...
                Met dit ontwerp is de laagste temp in mijn kast vastgesteld met dit kacheltje is 21 aan de toppen en 16 op De bodem.
                Last edited by Nik; 28 December 2013, 18:23.

Comment

Ik ben geheel gerustgesteld. Dank je, Nik.

Comment

Comment

Als je in je tent ruimte hebt voor een kachel, dan zou ik 'em zeker in de tent zetten in plaats van erbuiten. De mijne hangt ook in mijn hok.

De mijne heeft een eigen thermostaat, van Conrad:

Die heb ik zo ingesteld dat 'ie bij 20 graden aanslaat en bij 21 graden uit. Aangezien het met de lamp aan 27 graden is, zal nooit de kachel aanslaan samen met de lamp, en 's nachts alleen als het nodig is.
                      Mijn afzuiging dim ik met hetzelfde soort thermostaat, maar in een wat ingewikkelder schakeling:
                      Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

@Killer: Hou er wel rekening mee dat je aangezogen lucht ijskoud de kast binnenkomt. Daarom zuig ikzelf niet aan bij de potten, maar veel hoger, boven de planten. Dan wordt de aangezogen lucht meteen vermengd met warme lucht van de kachel of de lamp voordat 'ie bij de planten kan komen.

Comment

Leuk bedacht Killer hahahaha kijk eens op de 1ste pagina

Comment

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet, leg gewoon een of meerdere warmtekabels op de grond, of draai ze om je potten.(50W of 100W)
                          Het gaat om de worteltemp. in de nacht, als de lamp aan gaat is het warm genoeg.
                          De planten kunnen wel wat koudere temp. aan, als de wortels maar warm blijven

Comment

Weet je dat zeker, West?

In de plant gaan diverse chemische processen door tijdens de nacht, en de meeste processen gaan beter bij een wat hogere temperatuur.

Misschien heb je gelijk, maar is het ooit getest, of de nachttemperatuur van de plant zelf niet uitmaakt?

Comment

Kan West wel eens gelijk in hebben.
                              In de natuur koel het snachts ook af en zeker in de wat hoger gelegen streken.
                              Daarbij als de grond door de zon is opgewarmd deze een langere tijd als 1 nacht nodig heeft om af te koelen.

Comment

Ja, in de natuur is het ook koud... maar in de natuur proberen we geen maximale oogst uit onze dure stroom te halen.

Het zou kunnen dat het niet uitmaakt, maar het zou ook kunnen dat dit advies Nik half zijn oogst gaat kosten. Ikzelf zou behoorlijk zeker willen zijn van zo'n advies voordat ik het zou geven of opvolgen.

Comment

Bezig...
                                X