Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanaal verwarming

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kanaal verwarming

hej mss een domme vraag maar dat zand zet je dat dan in een bak waarin je je potten zet en dat het zand dan rond je potten komt? of gewoon een dun laagje? Grtz

Comment

Je potten komen dan idd op het zand te staan.

Comment

en het kan dan geen kwaad als het zand een beetje nat wordt van het water voor de plantjes? of zet je een onderleggertje tussen de pot en het zand? ik neem aan dat zo een onderlegertje te veel gaat isoleren?

Comment

Zit net je post te lezen! Duimen op man! Nice! Maar weet iemand hoe je het vermogen moet berekenen om lucht van 0gr naar 25gr op te warmen a30m3 per uur?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Een kuub lucht 1 graad opwarmen kost ongeveer 1000 Joule. Maal 30 (30 kuub per uur) maal 25 (aantal graden) = 750.000 Joule. Per seconde is dat 750.000/3600 = 208 watt.
              Niet dat je erg nauwkeurig kan zijn, want luchtdruk en vochtigheid tellen ook mee. Zeg dus maar: Rond de 200 watt.

Nou is 30 m3 per uur een heel kleine afzuiging. De meeste tentjes hebben toch gauw 300m3/h, dus dan heb je 2000 watt aan verwarming nodig.

Comment

Thx blani, ik had geen idee hoe dit te berekenen en ij vind het wel super dat je nog eens wijst op de lv want dit is ook een heel belangrijk gegeven!

Comment

Top!!! 30m3 is niet veel , i know, hokkie is ook maar 2m2 en 2 hoog

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Ligt helemaal aan wat voor verwarming je daarvoor gaat gebruiken. Met 1w duurt het wel ff.

Zoieso is dat heel variabel ivm de ohms.
                    dikte, en voltage die jij door de zilverdraad kanthal of dergelijke gaat jagen komen daar ook nog eens bij.

leuk dat soort berekeningen :-p

Comment

Ik heb laatst siliconen warmtekabels (75 watt) aangeschaft. Echter zit er geen handleiding bij.
                      Weet iemand hier of deze met water in aanraking mogen komen?

Comment

Water en elektriciteit is nooit aan te raden maar ze zijn wel spatwaterdicht.
                        Leg deze kabel NOOIT over elkaar ook opletten waar je de kabel oplegt plastiek smelt bv van deze kabel.

Comment

Bezig...
                        X