Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet drogen in kast met vochtvreter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet drogen in kast met vochtvreter?

Korting op 420shop
    Hallo Growers,

Ga binnenkort oogsten en ben van plan de wiet te laten drogen in een houten kast (afmetingen ongeveer 60 x 50 x 180).
    Had gelezen dat extra ventilatie/afzuiging niet gewenst is bij het drogen, dus vroeg ik me af of het een goed idee is om in de kast zo een vochtvretertje (die met navullingen - niet elektrisch) bij in de kast te zetten om de lv laag te houden bij het drogen.

Zou dan ook zorgen voor een gat onderaan in de kast, en aan de tegenovergestelde zijde een gat in de bovenkant van de kast voor toch wat verse lucht. Deze gaten zou ik dan ook lichtdicht maken.

Is dit een goed idee of pak ik dit beter anders aan?

Thanks voor jullie advies!
    Grtz

Re: Wiet drogen in kast met vochtvreter?

hallo jblaze.
    als je vochtvreters gaat gebruiken droogt je wiet te snel en kunnen de stoffen niet goed ontwikkelen.
    ik zelf gebruik mini pc ventilators die zachtjes draaien voor verse lucht( in en uitlaat) .
    ben al 9 dagen bezig is nog steeds niet goed droog. ook in een houten kastje.
    hoop dat je er wat mee kunt.

mvg

Comment

idd hoe langzamer het droogt hoe beter ( zo wordt gezegd) ik droog altijd in donkere kamer of kartonnen dozen met weinig ventilatie. ( maar wel beetje natuurlijk)
      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Ik zou geen vochtvreters gebruiken, tenzij je LV tegen de 100% aan zit misschien...

Ideale omstandigheden zijn een temp van ongeveer 18-20 graden en een luchtvochtigheid van 40-60%. Met daarbij minimale ventilatie, maar wel dus een luchtstroom.
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ventilatie niet gewenst ?
          Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik droog gewoon in een tentje met filter en afzuiger op 50% en dat werkt prima.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thanks voor jullie reacties!
            Zal dan 2 pc ventilators gebruiken en de vochtvreter dumpen.

Grtz!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik droog gewoon in een tentje met filter en afzuiger op 50% en dat werkt prima.

Zelfde methode wordt hier toegepast. Ik gebruik hiervoor een oude DR60 tent.

Mocht je een tent met afzuiger hebben is het volkomen overbodig om nog extra fans te kopen.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Waar lees je dat iemand zegt dat ventilatie niet gewenst is?

Comment

In bericht #1.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ohh! snap hem

Ik lees extra afzuiging als nog meer afzuiging dan je al had, zoiets..

Comment

Bezig...
                    X