Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SpeesCees on topic.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: SpeesCees on topic.

    Vraagje, hoe vaak moet je je meters kalibreren ? ik doe het meestal 1x/kweek maar geen idee eigenlijk wat eigenlijk de norm is.
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #32
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #33
        Re: SpeesCees on topic.

        Ik check mijn meters bij het aanmaken van de voeding altijd even in het kraanwater. Dat heeft toch altijd wel dezelfde pH en EC waarde. En dan een echte calibratie eens per maand oid.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #34
          Re: SpeesCees on topic.

          Zorg dat er een nat watje in de dop vd meters zit... dat houdt ze langer ok.

          SpeesCees

          Comment


            #35
            Re: SpeesCees on topic.

            Die meters met metalen pennentjes moet je droog bewaren. Handleiding van mijn EC meter zegt zelfs expliciet dat je de meter goed moet laten drogen aan de lucht voordat je de dop erop doet. Zeker geen natte watten in dat soort meters dus.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #36
              Re: SpeesCees on topic.

              Meeste meter hebben een staafje dat de vloeistof opneemt, binnen de meter kan dan de waarde worden berekend. Als dat staafje uitdroogt, neemt het minder snel en goed de vloeistof op waardoor je meetresultaten onbetrouwbaar worden.

              Dan kan een watje dus prima dienst doen als bevochtiger.
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #37
                Re: SpeesCees on topic.

                Punt van mijn correctie was dat je verschillende soorten meters hebt.

                pH meters kun je inderdaad vochtig bewaren en soms zelfs in de opslag vloeistof. Die hebben een glazen bol die je vochtig moet houden.

                Ik had het dus specifiek over EC meters. Ook een meter die veel mensen gebruiken. Die hou je liefst kurkdroog. Dat zijn gewoon twee metalen staafjes die op vaste afstand van elkaar staan en waartussen de electrische geleiding van de vloeistof gemeten wordt.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #38
                  Re: SpeesCees on topic.

                  Point taken, beide gelijk of zelfs meerdere. Klaar!

                  Een misverstand is gauw gemaakt door gebrek aan specifieke info.
                  Iets wat voorkomen kan worden door verschaffing ervan.

                  We hebben niks aan welles/nietes discussies, iets wat ik diverse malen heb gezien.
                  Ik vind "trekken en zuigen" in een topic uitermate irritant; tot zover en niet verder graag!

                  Respecteer elkaar en tevens elkaars mening.

                  Comment


                    #39
                    Re: SpeesCees on topic.

                    Waar heb je het over?

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #40
                      Re: SpeesCees on topic.

                      Ik snap 't ook even niet. Volgens mij hadden we gewoon een discussie. En om daar maar mee verder te gaan...


                      Ik had het inderdaad over Ph meters, dus we zijn het nog eens ook
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #41
                        Re: SpeesCees on topic.

                        Of je het snapt of niet, de toon is gezet in beide topics.

                        Comment


                          #42
                          Re: SpeesCees on topic.

                          tnx voor de tips, niet gedacht dat het zo vaak moest gebeuren, euhm maar die kalibreer vloeistof herbruikt ge die dan of ... ?
                          handig van die vochtige watten, hoe vaak kalibreer je hem dan, of nog steeds even vaak ?
                          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                          Comment


                            #43
                            Re: SpeesCees on topic.

                            Iemand goede tip om mijn ph meter goed vochtig te houden? Heb 1 met een glazen bolletje... Maar wat ik ook vochtig in de dop hebt gestopt... hij komt er telkens droog weer uit. Ondanks ik m volgend jaar waarschijnlijk niet ga gebruiken wil ik hem toch goed bewaren...
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                            Comment


                              #44
                              Re: SpeesCees on topic.

                              Last edited by RollUp; 17 September 2013, 23:03.
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment


                                #45
                                Re: SpeesCees on topic.

                                Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
                                Iemand goede tip om mijn ph meter goed vochtig te houden? Heb 1 met een glazen bolletje... Maar wat ik ook vochtig in de dop hebt gestopt... hij komt er telkens droog weer uit. Ondanks ik m volgend jaar waarschijnlijk niet ga gebruiken wil ik hem toch goed bewaren...
                                Wil je het maximale uit een PH en/of EC meter halen zet ze dan gewoon standaard in bewaarvloeistof.
                                Daar kan elke goede shop je aan helpen en kost weinig.
                                En ja... twee maal per jaar met een zachte tandenborstel onder lauw/warm water het glazen huisje waar de electrode in huist, schoonmaken.
                                Als je kraanwater redelijk stabiel is ( iemand schreef het al hierboven ) kun je dat gerust als graadmeter nemen.
                                Ik draai gemiddeld zo'n 3 jaar met een gemiddelde PH meter terwijl ik dat ding zo ongeveer overal mee naar toe neem.

                                Tip : Hoe duur je PH meter ook is, al heb je er een van 20 of van 4000 euro, je zult zorg moeten dragen want het principe van hun werking is allemaal gelijk.
                                De goedkope gooi je weg op het einde en van de dure zijn de nieuwe electroden sterf duur. Dus tja, dat blijft steeds keuzen maken.

                                SpeesCees

                                Comment

                                Bezig...
                                X