Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik bewonder SpeesCees enorm. Veel mensen zouden precies hetzelfde willen doen als wat Kees doet, planten veredelen.
Het filmpje op Vice spreekt voor zich: http://www.vice.com/nl/vice-meets/speescees
Als het waar is dat SpeesCees de feminisatie heeft uitgevonden, dan verdient 'ie een nobelprijs. (Waarbij ik "feminisatie" gebruik waar SpeesCees "puur vrouwelijk" gebruikt, terwijl ik "genetisch verziekt" gebruik waar hij "gefeminiseerd gebruikt.)
Ik moet eens even tijd maken om daar een topic over te openen en Cees naar binnen te zuigen.
Ik vind dat Cees zijn sporen verdiend heeft, de double fun is bijvoorbeeld een topstrain en ook Nomercy's santa is erg goed. Als zaadleverancier en ervaringsdeskundige heeft hij mijn voordeel van de twijfel. Aan de hand van zijn verhalen heb ik mezelf een boel gekloot bespaard. Maar de schijn wekken van non-commercie (woordgrapje?) vind ik jammer. Je mag best eerlijk zeggen dat je met je hobby en passie geld wilt verdienen, al helemaal als je zachte prijzen rekent en eerlijk handelt. Wat zaadoorlog betreft, ach, het idee is leuk.. Maar tegen zaken als growerschoice en wietzaadjes.nl valt niet meer op te boksen, zulk breed aanbod voor zulke prijzen.. Toch zitten daar wat misbaksels bij hoor, die je bij cees niet (snel) tegekomt. Maar de keus elders is een honderdmaal ruimer, wat andere zaken zo aantrekkelijk maakt.
Een eigen topic waard? ja!
Maar onthoudt; bescheidenheid siert de mens.
tja och..... weet je.... het is een zegen dat er een negeer functie zit op dit forum !
En verder... tja hallo, ook ik heb m'n rekeningen en moet soms wat geld verdienen om die te betalen.
Dus eenmalig ff spam erbij... is toch geen doodzonde ? Het punt is gemaakt en ik ben nog niet verwijdert. Dus hoppa... naar de orde vd dag !
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Het is 19 september 2013 als ik dit schrijf. Na een lang uitgebleven maar uiteindelijk langdurige warme zomer is het weer de laatste week knudde. Regen, regen en nog meer regen. Vergezeld van veel harde rukwinden. En tja, daar zaten we nu echt niet op te wachten. Juist nu in de tijd van het jaar dat 90% van de planten vol in bloei zijn geschoten en best veel giftwater gebruiken maar er slecht tegen kunnen om te nat te staan. Dusdat brengt mee dat het voeding geven een probleem is. Op de koude grond is datniet zo’n probleem omdat het grondwater niveau laag genoeg is. Dus al die regen zakt wel door naar beneden. Om die reden kun je planten die direct in de koude grond staan toch ook wel wat voeding geven. Staan je planten buiten op potten die draagbaar zijn dan heb je daar ook mogelijkheden om in te grijpen als het te gek wordt met al die regen. Huppa, in de schuur ermee of onder een afdak.Als het weer het dan weer toelaat zet je ze gewoon weer buiten. Maar mensen die hun buiten planten in grote potten, metselkuipen of een ton hebben staan komen dan een dik probleem tegen wat het voeden aangaat. Met al die regen kun je geen giftwater geven omdat je ze dan nog extra aan het verdrinken bent. Het zijn nu eenmaal geen moerasplanten. Daar blijft maar 1 remedie en dat is om te zorgen dat ALS je ze drinken geeft ook gelijk voeding meegeeft. Degenen die net voor die regentijd stevig voeding gaven hebben dus een voordeel in dit geval. Als de regen stopt en je planten gaan weer goed opnemen dan geef je ze dus direct voeding mee al mag je dat niet overdrijven. Ik zou kiezen voor een EC van 2.0 omdat je nooit weet wanneer er weer een bui regen over heen komt waardoor je weer moet stoppen met giftwater te geven. Zonder genoeg eten zullen ze ook echt geen vette toppen aanmaken. De mensen die buiten planten hebben in potten en kunnen verdonkeren komen er dit jaar nog het best mee weg denk ik. Met verdonkeren bedoel ik : Als je planten buiten bijvoorbeeld zo’n halve meter hoog zijn haal je ze elke avond om 20.00 uur naar binnen in het donker. ’sMorgens om 8 uur zet je ze dan weer buiten als het niet te hard regent. Als je dat een paar weken volhoud staan ze vol in bloei lang voordat je andere buitenplanten in bloei komen. Je kunt ze later als de gewone buiten planten ook goed zijn begonnen met bloeien ( rond 20 september) gewoon weer buiten laten staan zonder gesleep omdat ze dan toch gewoon doorbloeien en geen groeihormoon meer aanmaken. Verders is het elk jaar hetzelfde met de buiten planten want we hopen, dromen, fantaseren en duimen voor een jaar met een droge nazomer. Maar helaas, dit is Nederland en natte nazomers zijn hier eigenlijk gewoon. Een keer gebeurd het dat de nazomer wel goed is en we hopen elk jaar dat het dit jaar gaat worden. Ik duim wel mee voor de fanatieke en volhardende buitenplant liefhebbers. En he… er is nog kans en dus ook hoop op een vrij droge nazomer !
J Elk goed idee over hoe je weed met overdruk kunt laten rijpen is dus welkom.
Een korte SpeesCees, I know… maar het is verrekt druk momenteel.
Stay cool,high and take time to Fly !
Er zijn woorden die met het plaatsen aan elkaar plakken.
Ik kan dat helaas niet veranderen.
SpeesCees
Last edited by Jointjedraaien; 21 September 2013, 16:11.
Reden: Link verwijderd.
Dat verhaal over overdruk is interessant. Niet verrassend eigenlijk: Geurstoffen zijn vluchtig, dus ze zullen verdampen als je niet oppast. Net als water zullen ze sneller verdampen als de temperatuur hoger is of de druk lager, en zullen ze langzamer verdampen als de druk hoger is of de temperatuur lager.
Nou zal je liever niet afrijpen in de diepvries, want dan stoppen alle chemische processen en wordt er helemaal niets afgerijpt. Temperatuur verlagen is dus geen optie. Druk verhogen maakt niet uit voor de chemie, dus die optie is prima.
Alleen: Waar haal je een drukvat vandaan? Ik zou zeggen: Hoe hoger de druk hoe beter, dus een duikers-compressie-tank op 10 atmosfeer (equivalent met 100 meter diep onder water) lijkt me prachtig.
Mocht je het willen proberen in een hogedrukpan, pas dan op dat je niet op dezelfde computer googled naar "hogedrukpan" en "rugzak". Dan krijg je namelijk de NSA op bezoek.
Als het waar is dat SpeesCees de feminisatie heeft uitgevonden, dan verdient 'ie een nobelprijs. (Waarbij ik "feminisatie" gebruik waar SpeesCees "puur vrouwelijk" gebruikt, terwijl ik "genetisch verziekt" gebruik waar hij "gefeminiseerd gebruikt.)
Ik moet eens even tijd maken om daar een topic over te openen en Cees naar binnen te zuigen.
Interessant item Blani. Binnen mijn beleving heb je duidelijk vrouwelijk ( female ) en vervrouwelijkt ( feminized) zaad. los van een eventuele rare mutatie.
Mel Frank schreef het al eind jaren 60. Met Gibberellic Acid kon je volgens hem VROUWELIJK zaad kweken ook al was het hem nog niet gelukt. Mij lukte het na 14 jaar uitproberen pas. Daar is ook genoeg over gepubliceerd. Het verschil zit hem deels in het feit dat Gibberellic ( een stuurhormoon) op zich al in de plant voorkomt.
Zoals gefeminizeerde zaden geproduceerd worden met bijv. het zwaar giftige STS...dat is geen kwestie van "natuurlijke" verwarring toe brengen maar een complete genetische chaos laten ontstaan. Veelal alleen met de zgn banaantjes. En tja... omdat een vrouwelijke Cannabis plant nu eenmaal van nature een klein Y-tje aan haar XX status heeft hangen, ter bescherming vd soort ) is ze redelijk makkelijk te manipuleren.
Ik heb nu al een vermoeden dat dit een interessante topic gaat worden !
Volgens mij moet het mogelijk zijn om een soort van vat te maken dat je met een kleine compressor op druk brengt ?!
Of klinkt dat dom ?
SpeesCees
Last edited by SpeesCees; 21 September 2013, 18:15.
Ik heb een topic geopend onder "binnenwiet kweken info" onder de titel "SpeesCees over vrouwelijk/feminized zaad". Helaas moet dat topic goedgekeurd worden door de moderators, dus voorlopig is dat topic niet te vinden. Daar horen we nog van.
Wat drukvaten betreft: Als het vat goed sluit, dan hoef je het maar 1 maal op druk te brengen. Daar heb je niet eens een compressor voor nodig; een fietspomp zou het ook moeten doen. (Anders ga je met je vat naar een tankstation, gooit 50 eurocent in de bandenpomp, draait de regulator naar 8 atmosfeer en blazen maar.)
Dan nog een drukvat en een ventiel. Een vriend van me had ooit zijn fietsbel vervangen door een luchthoorn. Dat ding kreeg lucht uit een spa-fles in de bidon-houder. Zo'n spafles kan een belachelijke druk aan - maar is weer lastig om je wiet in te stoppen door de opening. Zelfde probleem met duikflessen/gasflessen.
In de bergen hebben ze drukzakken om iemand met ernstige hoogteziekte in te stoppen. Die hebben een grote rits - maar hoeven hooguit een halve atmosfeer aan te kunnen.
We zoeken nog even verder.
Overigens is mijn 10 atmosfeer maar een blinde gooi. Iedere overdruk zou meegenomen moeten zijn.
Kan een biervat fatsoenlijk open? Liefst zo'n zelftap-vaatje van 5 liter?
Aanvulling: @MWay: Perfect! Zo makkelijk!
En nou je over dat soort tanks begint: Ik heb hier een druk-plantenspuit van 3 liter in de hoek staan. Gekocht bij de Gamma, voor een tientje of zo. Die zal wel niet perfect luchtdicht zijn... maar de pomp zit erop, dus iedere week even bijpompen is geen probleem.
Heb eens gevraagd wat een tank kost die 15 bar aankan met overdrukventiel plus luchtpomp.
Als ik wat weet post ik het wel.
Denk dat je dat wel nodig heb voor een duidelijk verschil.
Maar 6 bar is al aardig denk ik en dan die roestvrij stalen en een goede afsluiter waar het slangetje bevestigd zit.
Kreg nouw tiettuh he... MWay heeft gelijk... het is simpeler dan het lijkt.
Gewoon een druk nevelaar... dat ik daar zelf niet ff uitkwam zeg
Die dingen blijven behoorlijk op druk en kun je ook elke dag een extra pompje geven.
En het vul gat is redelijk groot genoeg.
Over die druk... Ik zit te kijken naar dit plaatje, van de "damplijn" van water: Damplijn_Water.jpg
Uit dat plaatje lees ik, dat met een verdubbeling van de druk de verdamping net zo hard verminderd als met 10 graden temperatuurverlaging. In een vat van 3 bar overdruk (is 4 bar totaal, is 4 maal zoveel als normaal) verdampt water bij 20 graden alsof het 0 graden is.
Nou zijn terpenen geen water, maar ik zou toch zeggen dat 3 bar overdruk een wezenlijk verschil zou moeten maken in de verdamping van terpenen.
Ik zou wel de wiet nog inpakken, binnen in dat drukvat. Terpenen zouden anders door de wand naar buiten kunnen diffunderen (ieder verlies is jammer) of oplosmiddelen van het vat zouden de wiet binnen kunnen dringen.
Natuurlijk de wiet niet in wekflessen doen, want dan komen ze nog steeds niet onder druk te staan. Inpakken in alu-folie lijkt mij mooi zat.
Comment