Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SpeesCees on topic.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SpeesCees on topic.

16092013-AK47-1 'Vier omhoog'.jpg

Dit bedoel ik

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En ik bedoelde fier.. niet vier
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ok, de vuurdoop zit erop.
      Ik wil wel melden dat ik hier zit voor m'n eigen ikkie en niet omdat het me goed uitkomt, wat werd geopperd.
      Dat ik meer tijd heb nu ik me los gemaakt heb van NoMercySupply en weer voor mezelf ben gaan "rommelen" is een feit.
      En meelullen deed ik altijd al graag, dus waar ?
      Zelf heb/wil ik geen forum of chatroom meer op mijn nieuwe website waar het voor 90% om zaad draait. Daar staat binnenkort info genoeg en met het gebruik van de zoekfunctie voor iedereen toegankelijk zonder registratie. Alleen al de 86 SpeesCees edities zitten vol info.
      Verder heb mijn PM mogelijkheid uit gezet. DAT ging ff te hard en te snel, zoveel tijd heb ik niet en kweek of grow vragen voorleggen doe je toch op het forum denk ik, anders zou het geen forum zijn. Wie me wil bereiken voor het een of ander kan dat toch wel via cees @ nomercyseeds.eu

Ow,...oeiii....... ik schreef in vorige antwoorden hierboven nomercyseeds.nl ! Maar het moet dus nomercyseeds.eu zijn ipv NL

Ik hoop echt dat we een paar topics kunnen maken met veel info en vooral zinnige discussies.
      Ik ga niet meedoen aan discussies waar soms ( vooral erg jonge ) mensen zitten te luizen schiften en met deftige hogeschool taal en/of gekopieerde tekst van Wikepedia, of wat dan ook aan komen zetten.
      Ik schreef jaren voor best veel bladen en hield me er altijd aan om dingen zo simpel mogelijk neer te zetten. Ik denk zelfs dat dit het was waarom ik jarenlang succesvol schreef. Wie gaat Googlen kan er natuurlijk altijd nog wel iets aan toevoegen en daar dan op gaan hameren zonder de intentie van het in aanvang geschrevene nog te zien.
      Ik ben bijna 60.... ben die hoge school taal al lang vergeten en put mijn kennis eigenlijk vooral op m'n ervaring. Let wel, ik ben en blijf een pure hobbyist die graag op tijd een joint draait om " het systeem" ff te vergeten en te ontspannen.
      Zolang ik hier niet het gevoel krijg me te moeten bewijzen... gaan we beslist nog goede discussies krijgen. ( al klinkt dat arrogant)

En ja... natuurlijk ga ik ook weer wat prijsvragen in elkaar steken om die aan jullie voor te leggen en daar zaad prijzen aan te verbinden voor degenen met de beste antwoorden. De eerste ronde mogen de mensen die op de NMS chat zaten niet mee doen omdat ze een aantal vragen al kennen en de antwoorden dus intussen ook. Dat zou dan niet eerlijk zijn en allemaal andere goede vragen verzinnen is nog niet zo simpel.
      Waar die vragen neer te zetten, met het termijn dat de antwoorden binnen moeten zijn, ga'k eerst ff met een moderator overleggen.

Zet je buiten planten goed vast... de wind zal anders wel eens flink kunnen toeslaan !

Stay cool, high and take time to Fly !
      SpeesCees

Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
      [ATTACH=CONFIG]195366[/ATTACH]

Dit bedoel ik

En ik bedoelde fier.. niet vier
      Vreemd... zijn dat stekken of heb je de topjes eruit geknipt ?
      En ja... dat je schutbladeren zich naar het licht richten is op zich altijd een goed teken.
      Daardoor vangen ze meer lucht op hun onderkant waar de meeste huidmondjes zitten. En meer lucht betekend meer CO2. En meer CO2 ( de eerste primaire behoefte als er blad en dus synthese is) is dus een snellere ontwikkeling.

SpeesCees
      Last edited by Jointjedraaien; 21 September 2013, 16:27. Reden: toevoeging

Comment

Ik heb ze gister getopt, uiteindelijk wil ik 8 hoofdtoppen.

Dus eigenlijk is het een goed teken Top!

Thnx voor je snelle reactie!

Ben sinds kort begonnen met zaad, de afhankelijkheid met stekjes is gewoon ronduit klote. Bevalt me tot nu toe uitstekend!

Volg je vrouwelijke zaden dan ook met belangstelling

Comment

Binnen mijn beleving had je beter nog 1 internode gewacht voordat je ging toppen.
          Maar tijd zal het wijzen Rollup.

SpeesCees

Comment

De techniek is mainlining, afgekeken van andere natuurlijk. Hierbij top je bij de 3de node.

Main Linning.jpg

Tot zover de theorie; de praktijk zal het me moeten leren.

Al ben ik wel erg benieuwd wat jouw overwegingen zijn om toch nog een internode te wachten.

Comment

Die plantjes zouden beter eerst wat massa aanmaken voordat je ze een richting op "dwingt" !
              En als ik de foto bekijk is er nog maar heel weinig bladmassa.
              Zonder genoeg blad zal je plantje niet alleen ff de kluts kwijtraken maar ook minder hard ontwikkelen.

SpeesCees

Comment

Ah oke! Moet er nog 1 gaan toppen, dus daar wacht ik nu nog even mee. Kan ik gelijk het verschil gaan zien

Comment

Daar zou ik voorzichtig mee zijn straks heb je 1 reus en de rest klein. Ik zou persoonlijk de laatsste ook mee pakken om 1 lengte te houde

Comment

Ik top wel op dezelfde plaats, alleen later als er al wat meer massa is.

Comment

Zoals ik al zei... in mijn ogen nog te weinig bladvolume om al met succes "te laten luisteren" naar het opgelegde.
                      Zo ja... dan zal het veel tijd kosten en kun je jezelf afvragen of dat het waard is.
                      Ik ben benieuwd wat er van komt.

SpeesCees

Comment

Volgens het verhaal van Nugbuckets wacht je tot er 5 a 6 internodes zijn en dan top je terug naar de 3e internode. Dan is er voldoende wortelvolume om de plant te laten doorpakken als je topt en het blad eraf haalt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zoals wietefras het zegt had ik het ook gedaan. Niet eens wetende dat nugbuckets het ook deed .

Zelf wacht ik totdat de zijtakken op welke node je wil toppen ongeveer een cm zijn. Ik heb gemerkt dat de plant sneller groeid als die zijtakjes langer waren, ik heb namelijk ook een paar getopt waar de nieuwe groeischeuten nog miniscuul waren.

En gebruikt een grote pot! Dat is echt belangrijk heb ik gemerkt.

Comment

Ik vind nu een andere site waar hij het stap voor stap uitlegt

"Main-Lining" definition: a form of training and managing canopy that builds a "hub" off of a single node and creates a "manifold" for equal energy distribution from the root mass to the growing tops.

Ik heb inderdaad te vroeg getopt. Als ik het goed begrijp stagneert dat de groei omdat het wortelsysteem nog niet optimaal is. Dat is dan ook het enige wat ik kan vinden, een iets langere groeiperiode.

Heb gelukkig geen deadline, dus zo erg is dat nou ook weer niet.

Comment

Interessante link, zal het volgend jaar buiten eens proberen den ik. lijkt me ook interessant voor in een eventueel guerrilla projectje gezien de hoogte ook goed beperkt blijft erdoor.
                              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Ideale luchtvochtigheid he..

Bij stekken is dat in het begin rond de 70-80 %, handhaven gedurende de groei.

Bij zaailingen is dat in het begin rond de 80-90 % tijdens ontkiemen, 50-60% tijdens groei.

Bloei is dan voor beide ongeveer 40%

Klopt dat?

Comment

Bezig...
                                X