Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SpeesCees on topic.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SpeesCees on topic.

bij hoeveel druk kan je nog bellen blazen...

die stofjes komen vrij uit blaasjes, gemaakt in cellen. Druk kan misschien wel die bellen stoppen, leuk dat jullie dat gaan onderzoeken !

Ik wil dat rijpen in elk geval niet stilleggen, hooguit selectief vertragen ofzo. Enzymen hebben een minimale temp van werking, zonder die enzymen is aktiviteit zowat nul.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Die kun je op een juiste plaats zetten en daar eventueel ook de lucht invoeren met overdruk kun je gewoon de temp hebben zoals jij wilt.
      Maar bedankt voor de aanvulling heb bij mij aanvraag ook om thermostaat gevraagd om gerichter te kunnen meten en om de temp te regelen.
      Denk dat 18 graden minimum is en 21 maximum om zo het beste resultaat te bereiken.
      Zou mooi zijn als dat gelijk matig verdeeld zou worden over het omhulsel dus vanuit de wand uit.
      Thanks moreweed

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En de wiet er los in een soort geperforeerd mandje los van de wand.

Comment

Leuk topic ik blijf mee lezen
        God was never on your side..

Comment

Het topic dat ik zou starten over gefemineerde versus vrouwelijke zaden is inmiddels online:
          Wil je iets kwijt over wiet, of ben je benieuwd hoe andere mensen over wiet denken? Dit board is niet bedoeld voor kweekgerelateerde vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
            Als het waar is dat SpeesCees de feminisatie heeft uitgevonden, dan verdient 'ie een nobelprijs. (Waarbij ik "feminisatie" gebruik waar SpeesCees "puur vrouwelijk" gebruikt, terwijl ik "genetisch verziekt" gebruik waar hij "gefeminiseerd gebruikt.)

Ik moet eens even tijd maken om daar een topic over te openen en Cees naar binnen te zuigen.
            You better be sure.. it was me ! Maar het was Mel Frank die me op het juiste spoor zette in 1970-171.

SpeesCees

Comment

Super om je weer te zien Cees. Ik zat laatst op nomercy te kijken en weg wassie geen zaden meer.

Laatste keer heeft Roy mij 6* double fun en 6* santa maria gestuurd (voor 30 euro) en k had er 2 dames bij hahahaa.

en ja 10 mannen dus

Ik hoop dat jij het zo in je uppie beter kan, je prijzen zijn in elk geval een stuk beter nu

Groetjes....
              sigpic

Comment

populariteit ( Dit stond in de Soft Secrets)
                Vanuit zaden kweken
                Zes oogsten per jaar en een opbrengst van een gram per watt, met als bonus een forse besparing op de elektriciteitsrekening? Het 12/12 kweeksysteem maakt het mogelijk. Dit kweeksysteem is bedacht om vanuit zaad te kweken, waarbij de voorgroei achterwege blijft en direct wordt gestart met 12 uur licht. Sinds het systeem in 2004 via de internationale forums bekend werd, stapelen de bewijzen zich opdat 12/12 werkt. En hoe!
                Het 12/12 systeem is het geesteskind van Spees Cees, oprichtervan No Mercy Supply en lange tijd columnist van het onlangs opgeheven cannabismagazine EssensiE. Een belangrijk uitgangspunt voor het systeem was om het mogelijk te maken met zaadplanten net zo snel dezelfde opbrengsten te halen als met stekken. Zaadplanten hebben vele voordelen ten opzichte van stekken: ze zijn gezonder en hebben een sterker wortelstelsel; je weet zeker welke soort je hebt, wat je van stekken lang niet altijd kunt zeggen, en anders dan vaak bijstekken komen zaailingen niet inclusief spint en ander ongedierte je ruimte binnen.
                'Atmosphere'

Lagere plant
                Het overslaan van de voorgroei betekent niet dat de plant helemaal niet groeit; die impuls blijft gewoon aanwezig, maar duurt wel veel korter dan bij wekenlang 18 uur licht. Als resultaat blijven de planten beduidend lager dan wel voorgegroeide zaadplanten, waardoor – net als bijstekken – een optimaal gebruik van de verlichting eenvoudiger is. Gemiddeld worden planten bij het 12/12 systeem zo'n 70 tot 80 cm hoog, al speelt de soorthierbij een sleutelrol. Bij een standaard voorgegroeide zaadplant moet je al snel je toevlucht nemen tot toppen of buigen om grote hoogteverschillen tussen planten op te vangen en zo het volle rendement uit de verlichting te halen.

Door de planten al bij het ontkiemen op 12/12 tezetten, zijn deze direct gedwongen geslacht te kiezen. Tenzij natuurlijk vervrouwelijkt zaad wordt gebruikt, een optie waar de meeste 12/12 growers trouwens vanwege de kosten niet voor gaan. Vrouwelijk of niet, kweken uit zaad is voor een grote groep growers nog steeds een paar bruggen te ver. Wie alleen ervaring heeft met stekken is vaak bang dat er toch mannetjes blijven staan.Maar met enige oefening is het niet moeilijk de voorbloei te herkennen. Hetzijn altijd de mannetjes waarbij die als eerste verschijnt, doorgaans al op dag15 of 16, en op z'n laatst in week 3.

Nadeel

Wortelschade
                Om het scheiden van de mannen en vrouwen te vereenvoudigen worden voor het zaaien vaak 9 x 9 cm potjes gebruikt, hoewel die als nadeel hebben dat de zaailing moet worden verplant, met alle stress en bijna onvermijdelijke wortelschade van dien. Om die reden worden de zaden vaak ook direct in het definitieve medium geplant. Dat sommige planten dan wel erg dichtop elkaar komen te staan valt al snel niet meer op als het gewas eenmaal is uitgegroeid. Als de oogst in zicht komt kan de volgende generatie in de voor bloeiruimte worden gezet. Door het bloei- en zaailingen stadium van de twee generaties elkaar deels te laten overlappen wordt de ruimte productiever en hoeft in principe nooit meer leeg te staan. Wel moet je in dat geval afzien van zaaien in de volle grond. Ook moet ervoor gezorgd worden dat de jonge plantjes dicht genoeg bij de lamp kunnen komen. Voor dat doel kunnen ter hoogte van de toppen plankjes worden gemonteerd of gebruik worden gemaakt van plateau'swaarmee de zaailingen op de juiste hoogte worden gebracht en licht genoeg krijgen. Natuurlijk kunnen de zaailingen ook in een andere ruimte ontkiemen en uitgroeien tot de ruimte na de oogst weer vrij is.

Licht, veel licht
                Het allerbelangrijkste voor succes met de 12/12methode is licht, veel licht, dat vanaf de aller eerste uren, als de zaailing nog niet eens rechtop is gekomen, aanwezig moet zijn. Bij het gebruik van tl-buizen (kleur 33!) moet de afstand tussen zaailing en tl-buis 2 tot maximaal5 cm zijn. Bij het gebruik van tl-buizen is aan te raden de planten onder het middelste deel van de buis te zetten, aangezien tl-buizen het heetst zijn aan de uiteinden. De resultaten zijn nog beter als direct wordt gestart onder HPSlampen. Een 600 watt lamp kan gerust 55 cm van het plantje worden gehangen, een 400 watt lamp op 35 cm, waarbij er uiteraard wel voor moet worden gezorgd dat de temperatuur niet te ver oploopt. Voor net geplante stekken met hun behoefteaan een hoge luchtvochtigheid zijn dergelijke afstanden al snel fataal. Tenopzichte van stekken kent de 12/12 methode als enig nadeel dat er een grotere variatie in fenotypes is, tenminste als er F1 hybrides worden gebruikt. “Maardat,” zo merkt een 12/12-grower daarover op, “zal me wordt wezen als de opbrengst zo goed is!”

SpeesCees
                nomercyseeds.eu
                Last edited by SpeesCees; 28 September 2013, 13:53. Reden: naam vergeten

Comment

Deze methode ga ik de volgende ronde proberen cees.

Lijkt mij weer een uitdaging.

hahaha 26 kleine donders op 12/12.

Bedankt
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Whitebud View Post
                    Super om je weer te zien Cees. Ik zat laatst op nomercy te kijken en weg wassie geen zaden meer.

Laatste keer heeft Roy mij 6* double fun en 6* santa maria gestuurd (voor 30 euro) en k had er 2 dames bij hahahaa.

en ja 10 mannen dus

Ik hoop dat jij het zo in je uppie beter kan, je prijzen zijn in elk geval een stuk beter nu

Groetjes....
                    2 vd 12 vrouw ?? DAT kan niet alleen aan het zaad liggen.
                    De plaats, licht, warmte, verluchting, PH en EC... zijn allemaal zaken die een plant middels een stuurhormoon oppikt.
                    Hoe slechter de conditie hoe meer mannen.
                    Dus ehhhh... ff gaan denken waarom je maar 2 vrouwen uit 12 zaden kreeg !?

SpeesCees

En ja... ben weer voor mezelf aan de gang gegaan.
                    Dat heeft z'n reden natuurlijk maar het heeft geen zin om de wereld uit te leggen hoe dat kwam.
                    Op m'n nieuwe website nomercyseeds.eu staat nog steeds alle info ( en meer, maar nog verre van compleet ! ) die je nodig zou kunnen hebben.

Comment

Ik heb de 12/12 methode laatst geprobeerd, maar de kosten van het extra zaad waren in mijn geval veel hoger dan de besparing in stroom. De strafmaat is natuurlijk ook veel hoger als je met 24 planten gepakt wordt ipv 5.

Het is wel een makkelijk systeem. Gewoon zaaien en laten gaan. Al zag ik dat mensen soms ook hun planten nog toppen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Grappig om te zien dat als er heel weinig vrouwen ertussen zitten het gelijk maar de schuld is van de kweker. Zou eerder gaan kijken naar de breeder want die zal echt niet zeggen dat je 75% man overhoud van 25 zaden.....

Sannie de 2e????

Comment

Hartelijk dank voor je antwoord cees.
                          Ik kiem ze niet eerst, dus gaan meteen in een 0, 9l potje met lightmix.
                          De eerste week geef ik alleen water met rhizotonic van canna.
                          Misschien dat ze in het begin te nat gestaan hebben kan dat extra mannen veroorzaken?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                          sigpic

Comment

Wie kan uitleggen waarom ik dit jaar meer kerels dan vrouwen had mag het zeggen.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Dat komt omdat het 2013 is; een ongeluksjaar (vrijdag de 13e enz.)
                              Ook komt het omdat ikzelf een man ben en mijn vrouw me soms een stuk ongeluk noemt, in 2013 nota bene... dus tel het op en je hebt je antwoord!
                              Sorry, mijn schuld dit jaar.....

Comment

Ik begrijp het, shit happens...
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                                X