Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

    Korting op 420shop
    Hoi mede blowers en growers

    heb hier en vraagje ik heb en timer vn 5euro gekocht ier in de winkel

    nu ik heb gehoord is da voor je lamp ;s

    dat maakt me effe bang ik heb dat aangesloten op myn lamp van 600w

    om het automatich aan te doen en uit teschakelen ??

    help aub..
    Kastje van Lousticko
    eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe



    #2
    Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

    dus je gaat zomaar iets aansluiten zonder te weten of je het wel goed doet!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

      Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
      dus je gaat zomaar iets aansluiten zonder te weten of je het wel goed doet!
      jep, ale heb da gevraagt aan iemand vn men famielie die zei ja..

      maar onlangs zette ik en foto online en er kwam en reactie op van gebruik je die timer voor jou hps lamp aan en op zetten..

      daarom vraag ik het..
      Kastje van Lousticko
      eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe


      Comment


        #4
        Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

        Ik hoop dat je er en brandblusser boven hebt hangen
        -

        Comment


          #5
          Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

          Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
          Ik hoop dat je er en brandblusser boven hebt hangen
          dus het is best dat ik het manueel doe ?? in en stopcantact steken en uittrekken alltijd??

          of kan er mij iemand iets goed aanraden..
          Kastje van Lousticko
          eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe


          Comment


            #6
            Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

            Ik heb nooit gehoord dat die timertjes ontbranden. Daar zou ik niet te bang voor zijn. Het grote risico met die goedkope dingetjes is dat ze vastbranden: De contacten branden op elkaar zodat het licht nooit meer uit gaat. Je plantjes gaan terug in groei, en je oogst wordt een puinhoop.

            De beste manier is: Met de timer een relais schakelen, en met dat relais de lamp schakelen.

            ...maar ik gok dat je niet handig bent met electra. Je kunt beter naar de growshop gaan en een schakelkastje kopen, of je daar laten informeren over een betere schakelklok.

            Comment


              #7
              Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              Ik heb nooit gehoord dat die timertjes ontbranden. Daar zou ik niet te bang voor zijn. Het grote risico met die goedkope dingetjes is dat ze vastbranden: De contacten branden op elkaar zodat het licht nooit meer uit gaat. Je plantjes gaan terug in groei, en je oogst wordt een puinhoop.

              De beste manier is: Met de timer een relais schakelen, en met dat relais de lamp schakelen.

              ...maar ik gok dat je niet handig bent met electra. Je kunt beter naar de growshop gaan en een schakelkastje kopen, of je daar laten informeren over een betere schakelklok.
              Blani echt thx man
              ik ga binnekort toch nog eens naar nederland zal het eens gaan vragen
              echt bedankt om mij en antwoord en tip te geven
              Mvg Loustick
              Kastje van Lousticko
              eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe


              Comment


                #8
                Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

                Waar je vooral op moet letten is 'ampere'. Dit zou op de achterkant moeten staan, bv 4mp, 16 amp...

                Om te bepalen hoeveel Watt er dan aangesloten kan worden op een timer is er een rekensom;

                Het aantal Volt uit het stopcontact x aantal ampere van de timer = maximaal aantal watt dat aangesloten kan worden

                dus...

                230V x 4 amp = 930 Watt

                Een 600W lamp zou dus kunnen op een timer van 4 ampere.

                De kwaliteit van de gebruikte onderdelen maakt natuurlijk ook nog uit. Je kunt beter in een iets betere investeren om eventueel brandgevaar of andere ongemakken te beperken.
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment


                  #9
                  Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

                  De timers van de bouwmarkt (gamma) geven 16Ampere aan - maar branden na een paar weken vrolijk vast met een 400watt lamp. Die lampen trekken namelijk een beestachtige stroom op het moment van inschakelen.
                  Koop je vervolgens een klein relais bij de electronicashop (ook 16ampere, met vrijwel dezelfde contacten) dan werkt zo'n relais langdurig perfect.

                  Als iemand mij het verschil kan uitleggen...

                  Comment


                    #10
                    Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

                    de relais vangt de piekspanning op, een timer niet

                    was dubbel gepost.
                    Last edited by gezelligheids roker; 15 September 2013, 11:18. Reden: ging even mis, kwam dubbel

                    Comment


                      #11
                      Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

                      ik heb die timer eraf gaalt, en zal denk ik binne kort en schakelkast koopen lijkt me betet
                      of aan de growshop info vragen maar toch thx manne voor uitleg en jullie antwoorden
                      Kastje van Lousticko
                      eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe


                      Comment


                        #12
                        Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

                        een goede growshop zal je een relais aanbevelen
                        zoiets als dit is prima http://www.dutch-headshop.com/nl/tij...vin-p-885.html

                        succes

                        Comment


                          #13
                          Re: kan da kwaad en timer op je lamp zetten?? help aub.. is dit slecht???

                          Oorspronkelijk geplaatst door gezelligheids roker View Post
                          een goede growshop zal je een relais aanbevelen
                          zoiets als dit is prima http://www.dutch-headshop.com/nl/tij...vin-p-885.html

                          succes
                          Echt je bent Dankbaar Gezelliheids roker !
                          heb al veel van je gehoord tips en truck's je bent echt en plezante medegrower :p
                          en oke dus dit wordt het dus volgende maand ^^ thx man

                          Grtz
                          Kastje van Lousticko
                          eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe


                          Comment

                          Bezig...
                          X