Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedroogde bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gedroogde bladeren

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Na een jaartje shop wiet gerookt te hebben, was het voor mij weer tijd om eigen kwaliteit te kweken ( 3de keer )
    Echter wel een zware tegenvaller.

Eerst problemen gehad met spint. Probleem is gedeeltelijk opgelost door knoflookteentjes in grond te stoppen en water te geven.
    Daarna nog is naar de groshop geweest, ze hebben mij een super DUUR wit vloeistof verkocht die ik moet mengen met water en onder de bladeren sproeien.

Momenteel is er een groot gedeelte van de spinten dood

Nu loop ik tegen een andere probleem op die ik niet kan verklaren.

De bladeren van sommige planten worden helemaal geel en uit eindelijke droogt het helemaal uit. ( zie foto's)
    Aangezien ik niet zo ervaren ben, hulp gevraagd aan de deskundige hiero

WP_20130915_001[1].jpgWP_20130915_002[1].jpgWP_20130915_003[1].jpg
    its all mine baby !

Re: Gedroogde bladeren

Ik vermoed dat ze te nat staan of hebben gestaan.

Kan je meer info geven over je medium en watergiften enzo
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Hoi afgankush,
      Ze hebben wat schade door de spint,dat zie je aan het blad terug.
      Maar zoals rollup al vermelde ze staan in te nat/of hebben te nat gestaan.

Hoe groot zijn je potten?
      Welk medium heb je in de potten?

Gr staff

Comment

Zou me meer druk maken om die strekkende top, vol met 1 vingerige bladeren.
        Die gele vlekken lijken verbrand, hebben ze met nat blad in het licht gestaan ?

Hoe heet dat spul wat je van de shop hebt ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@rollup/stafford:

Als voeding gebruik ik aptus. regulator en topbooster met P en K boost ( gekregen bij aanschaf van tentje ) ik geef elke dag wel water in kleine hoeveelheden. Als ik savonds van werk thuis kom dan voel ik aan de aarde, als deze droog is geef ik water.

@QnQ:

Ja ze hebben ( denk ik ) met natte bladeren in het licht gestaan.
          Spul wat ik bij de growshop heb meegekregen weet ik niet te benoemen. Het is in ieder geval wit vloeistof en het stinkt vreselijk.
          Ik zal straks een foto van toevoegen.

groet
          its all mine baby !

Comment

Just to be sure, je voelt aan je aarde? Doe je dat aan de bovenkant?

Als de bovenkant droog is, kan het heel goed zijn dat ze onderin nog nat zat zijn. Als je dan water geeft als de bovenkant weer droog is, blijven ze te nat staan.

Comment

hmm... nou...
              ik kijk eerlijk gezegd naar de bovenkant,,, en die is altijd helemaal droog. Zal ik ze dan even geen water geven en kijken hoe ze reageren ?
              its all mine baby !

Comment

steek je vinger in de aarde en kijk wat je voelt bovenste laag droogt altijd snel uit
                2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Hygrometers heb je voor minder dan 10 EUR bij zowat ieder tuincentrum.
                  Zodoende kan je makkelijk de staat van onderste aarde controleren.

Persoonlijk hef ik mijn potten eens op. Na verloop van tijd voel je wel wanneer ze te droog staan.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Persoonlijk hef ik mijn potten eens op. Na verloop van tijd voel je wel wanneer ze te droog staan.
                    Deze methode heeft mijn persoonlijke voorkeur. Dit is uiteindelijk ook het meest effectief.

De meters die je bij de tuincentrum kan kopen werken naar mijn ervaring niet goed. Ik vind ze erg onnauwkeurig en daardoor onbetrouwbaar. Wat meespeelt is dat je in je pot toch clusters kan gaan krijgen. Elk cluster heeft zo z'n eigen vochtigheid. Niet dat dit heel veel zal verschillen. Als je dan zo'n meter willekeurig in je pot steekt op een aantal plekken, krijg je elke keer een andere waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post
                      De meters die je bij de tuincentrum kan kopen werken naar mijn ervaring niet goed. Ik vind ze erg onnauwkeurig en daardoor onbetrouwbaar. Wat meespeelt is dat je in je pot toch clusters kan gaan krijgen. Elk cluster heeft zo z'n eigen vochtigheid. Niet dat dit heel veel zal verschillen. Als je dan zo'n meter willekeurig in je pot steekt op een aantal plekken, krijg je elke keer een andere waarde.
                      Volledig akkoord!

Wou het enkel even meegeven omdat het een hulp kan betekenen voor iemand met weinig ervaring.
                      Wanneer de potten onderaan echt te nat staan, hoewel de bovenlaag kurkdroog is, zal de meter het wel kunnen aangeven.
                      De perfecte waarden zal dit toestelletje natuurlijk niet weergeven.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Das waar, je kan ze prima gebruiken om extra te checken. Zolang je maar niet blindelings op die dingetjes af gaat

Comment

Gylero/ rollup/ gamm,

Thnx voor jullie hulp. Ik zal vanavond even vinger in steken en voelen hoe nat ze zijn. betreffende spint zal ik de knoflook teentjes er nog in laten.
                          its all mine baby !

Comment

Vingersteken werkt natuurlijk niet meer als je pot volgeworteld zit, dan duw je elke keer de wortels kapot.
                            Gewoon die potten optillen, elke keer als je langsloopt, dan krijg je vanzelf de feeling ervoor.
                            Ik doe het bij alle planten in huis, de palmboom, cactussen, vingerplant, er is geen pot veilig in huis.

Dat goedje uit de shop zou ik toch even naar informeren, voor hetzelfde geld is het Vertimec of een afgeleide daarvan, da's best een soort van gevaarlijk spul, zeg maar.
                            Zou dat ook zeker niet opzettelijk gaan zitten besnuffelen, normaal moet je een masker op als je dat spuit !
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                            X