Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen ivm zaadkweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vragen ivm zaadkweekje

    Korting op 420shop
    Nu ik met wat reguliere autoflowers aan het werk ben gegaan ben ik toch ook wel nieuwsgierig geworden naar de bevruchting van de dames. Mijn drooghokje staat voor 1x ter beschikking om dit een x te proberen.
    Nou heb ik het 1 en ander ingelezen maar toch wat vraagjes wat ik niet heb kunnen vinden.

    Ik weet dat de mogelijkheid er is om een dame gedeeltelijk te bestuiven, maar stel dat ik een bevruchte dame op een later tijdstip terugzet in me hokje om met de rest af te bloeien is er dan een mogelijkheid dat de rest nog bestoven word dan?(dit wille we nie he)

    Daarnaast heb ik van k1 zijn soma amnee x amnee is het dan om er een auto van te maken gewoon een kwestie van kruisen met bijv. een lowrydertje?

    zo ja:

    Aangezien de lampen op 18 uur draaien zit er ook nog verschil in of ik de haze bestuif of de autoflower denk ik?
    Naar mijn id moet de haze dan op 12 uur gebloeid worden en de auto op 18?

    Nu heb ik voorbij zien komen dat de gewone soortjes in de 3e week bloei bestoven worden is dit bij autoflowers hetzelfde vanwege hun bloeitijd?


    Hoop dat iemand me verder kan en wil helpen want k1 se haze in autoflower lijkt me wel wat

    Greets Psy

    #2
    Re: vragen ivm zaadkweekje

    na je 1ste bestuiving zul je bv 100 zaden moeten zaaien waarvan er misschien 20 autoflower zijn.
    van die 20 zul je dan bij toeval 'n man en vrouw moeten vinden die zowel de autoflower als de haze eigenschappen bezit en deze met elkaar kruisen.
    de zaden die hieruit komen zul je weer moeten gaan selecteren totdat je 'n 100% autoflower haze hebt
    dus na ongeveer 4 x doorkruisen zul je je autoflower haze hebben als je goed geselecteerd hebt!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: vragen ivm zaadkweekje

      Dan is in theorie de helft auto. Praktijk zal nog minder zijn.
      Met 1x kruisen krijg je ook geen stabiele soort eh...dan kan je wel 6 verschillende pheno's krijgen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: vragen ivm zaadkweekje

        Ik weet dat ik niet gelijk een stabiele soort heb als het maar 100% auto is dus een ronde of 4 met een hele hoop selectie tijd hmmm denk dat dat dan een poging voor later word en nu gewoon angel zijn blue berry's hun gang laat gaan stabiliteit gegarandeerd.

        Is het dan wel gewoon laten bestuiven in de 3e week bloei?
        lijkt me toch leuk om dat ook een x suc6vol af te ronden

        Comment


          #5
          Re: vragen ivm zaadkweekje

          Zaden hebben een week of 5 nodig meestal.
          Afhankelijk van de bloeitijd kun je het moment uitrekenen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: vragen ivm zaadkweekje

            We hebben nu een ruime 3 weken zaad in de 2 blue berry's zitten.
            Ik wou weten hoever de zaden waren ontwikkeld dus heb er 5 uit geplukt om te kijken hoe ze eruit zagen.
            Het zaad bovenin begon al een mooie tigerstripes te krijgen alleen onderin waren ze nog wat lichtjes.

            Nog een ruime week en de planten gaan ondersteboven in de droogkast.
            Is er voor zaden een speciale droogtijd?

            Ik heb wel een x voorbij zien komen dat de zaden vanzelf uitvallen als het zover is.
            Zijn ze dan gelijk klaar om verpakt en weg gestopt te worden?

            Greets Psy

            Comment


              #7
              Re: vragen ivm zaadkweekje

              Als het zaad klaar is lijkt me van wel.

              Comment


                #8
                Re: vragen ivm zaadkweekje

                Dacht ik ook anders pech gehad haha.
                Die engelse plukken se gelijk na de oogst van de plant maar dat klop sowieso nie.

                Comment

                Bezig...
                X