Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,
    Ik denk niet dat ik de eenige ben die hier tegenaan loopt, dus ik dacht dit is wel een topicje waard.
    het schakelen van hps vereist nogal een zwaar relais om dit met eenige duurzaamheid te kunnen doen.
    nu is de hoeveelheid hps die ik schakel het volgens mij nog niet eens waard om in de binnenkweekjes te zetten.
    ik schakel 2 maal 70watt hps op magnetische vsa's en dit met mijn onderhand wat verbouwde tijdschakelaar met een 250 v 32a relais.
    en nog krijg ik met regelmaat plakkers.
    terweil de normaal getrokken stroom nog geen ampere bedraagd.
    nu zit ik er zelf aan te denken om een ntc in serie met de fase van mijn vsa's te zetten om deze een soort van soft start te geven, wat ik alleen niet weet is of de vsa's die hoge aanloopstroom nodig hebben om de 1e vlamboog door de lamp te drukken om op te starten.
    heeft iemand ervaring hiermee? Zowel het diy softstart idee of weet je gewoon een relais wat gegarandeerd 600watt hps schakeld ( dan mag ik er dus wel vanuit gaan dat die 140watt ook wel moet lukken).
    Gr dj jackhammer

    #2
    Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

    Geen idee wat je allemaal aan het zeggen zijt
    maar hier de standaard voor 600watt hps
    Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.


    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #3
      Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

      Heey dylero,
      maakt niet ui hoor iedereen heeft een specialiteit.
      je hebt hier wel een mooi voorbeeld aangedragen die schakelkast die je mij laat zien heeft een maximale belastbaarheid van 6 ampere ( is mij nog niet heelemaal duidelijk of dit puur op de thermische beveiliging slaat of ook op het relais) .
      er staat dat je hiermee 2 maal 600 watt kan schakelen.
      Nu draai ik op een relais wat ongeveer 5 maal de stroom moet kunnen hebben als deze schakelkast en ik schakel iets meer dan 1 tiende van het vermogen EN NOG BEGEVEN MN RELAIS HET
      Ik heb hier ook geen logische verklaring voor.

      Comment


        #4
        Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

        Welke relais heb je dan ? Foto, merk, typenummer ?
        Als je alleen een relais nodig hebt kun je met deze 2xNO van Conrad wel vooruit denk ik ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

          Heey QnQ,
          ik heb een goodsky relais 250vac 32a dit is een normaal een relais wat je op een print soldeerd deze schakelde in mijn geval een versterker die 3500 watt leverd ( wel met soft start ).Wat ik nu dus zo raar vind is dat de relais waarmee jullie normaal hps schakelen veel lager gerate zijn dan die ik nu gebruik, ik zie al wel dat het relais wat je me aanraad een aanloopstroom van 120A kan hebben voor 5ms daar zal de truuk dan ook wel in zitten.
          Wat ik denk ik eerst nog wel wil proberen is om hps te starten met een ntc er tussen, dit is een component dat op kamer temperatuur een hoge weerstand heeft en zodra er stroom doorloop warm word en daarmee zakt de weerstand ook.
          deze zou het kunnen trekken van vol vermogen met een paar seconden kunnen vertragen waardoor ik over de aanloop piek heen ben.
          Als mn hps dan niet meer start heb ik hier uiteraard geen hol aan .
          Maar dit is voor 3 euro per stuk is het de moeite om te proberen.
          Gr dj jackhammer
          Last edited by dj jackhammer; 2 October 2013, 19:14.

          Comment


            #6
            Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

            Hoi
            De link naar conrad is goed ik draai al 6rondes op zon relais maar dan 16a en ik heb nog nooit opstart problemen gehad.Ik las jullie verhaal en ik herkende de relais.
            Mischien kun je er wat mee.
            Groentjes Tuinbroek.
            Als ik elektrische problemen heb dan vraag ik wel.

            Comment


              #7
              Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

              Ik snap er echt geen reet van

              Wel fijn dat andere je wel snappen!
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: Het eeuwige hps schakel dilemma ( bij mij in iedergeval )

                Yep, benieuwd of dat werkt met een NTC
                act09.gifGhehe..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X