Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb ook bladluizen gehad op mn plant. Als het goed ik ziet het er dan zo uit:
19.jpg De bladeren zijn vervormd. Dat komt omdat een bladluis sappen uit de vaten van een blad zuigt.
De bladeren vervormen dan. (komt door osmose)
Ik heb ze weggekregen met een liter water in een plantenspuit en een dopje afwasmiddel en ook wat lucifers in de grond gestoken.
Deze 2 manier moet je wel herhalen als er regen gevallen is.
Het is om de luizen tegen te gaan. Hoe het exact werk weet ik ook niet. Als denk ik dat bladluizen niet van een fosfor boden houden en ze daarom wegblijven.
En het dopje afwasmiddel is denk ik om de plant "vies" te maken voor de bladluis.
Of het waar is weet ik niet maar het werkte voor mij wel!
Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
Daar is in iedergeval een link voor veel vragen o.a beestjes :p
Ik had ook last van die bladluis en nog meer zooi en heb Brimex gekocht. En werkt perfect!
Ja, ik heb ook nog gekeken naar anti-insect biologische middelen. Ik weet niet wat voor tuincentrums jullie allemaal hebben, maar bij mij houdt het bij de praxis wel een beetje op qua tuincentra. Daar had je nog van die Bayer Garten voor een 10tje.. biologische.. voor diverse insecten... extra goed voor rozen. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd? Voor de rest weet ik ook niet waar ik het moet halen. En ik zit ook bijna in de oogst.
Nope, zeker niet tijdens oogsttijd gebruiken.
Dit middel is niet voor consummatie.
Ik weet niet waar je woont, alleen weet ik dat een postorder ook tot de mogelijkheden behoren;
Brimex wordt gewoon door heel NL, BE en FR thuis bezorgd.
Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Comment