Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ontkiemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje ontkiemen

Korting op 420shop
    Mijn zaadjes zijn allemaal uitgekomen en er is een worteltje van een centimeter aangegroeid, kan ik deze nu best in de grond doen? En is het mogelijk om ze meteen in mijn 18 liter potten met plagron batmix te zetten? Deze is wel goed doorgespoeld..

Alvast bedankt!!

Re: Vraagje ontkiemen

Ik zou die beter in stekgrond plaatsen , batmix is nog veel te sterk voor zo'n kiempje.
    Kun je mss best eerst in een klein potje/bekertje laten voorgroeien met stekgrond.

grtz

Comment

Vraagje overpotten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje waarschijnlijk een hele domme maar wil ze toch stellen, ik heb net een aantal zaadjes laten ontkiemen en ze zijn klaar voor in de grond te steken kan ik ze meteen in potten van 18 liter steken met plagron batmix (goed doorgespoeld)

Comment

Re: Vraagje overpotten

Dat is nou volgens mij al de derde keer dat je die vraag stelt. Bovendien kun je het antwoord hierop ook gewoon terug vinden met de zoekfunctie. Zo te zien heb je dat zelfs al gedaan, want anders begin je niet over het doorspoelen van die batmix.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Doorspoelen van de batmix is wat Plagron zelf aanraadt. En dat is nog altijd bullshit (of beter, batshit ).

Zaailing plant je best in zaaigrond of light-mix. Pas later overpot je ze naar hun eindpot met Batmix hierin. Zaailingen kunnen echt niet goed tegen zware bemesting, zoals je die in Batmix terugvindt.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Comment

Wietefras waarom denk je dat ik die vraag nogmaals stel!? Omdat er 'sommige' mensen die vraag 3 keer zien staan maar geen deftig antwoord willen of kunnen geven..
              @ bombadil Danku voor de deftige uitleg!

Greetz Tommeke

Comment

zelf heb ik al een paar keer een zaadje ontkiemt in bemeste potgrond, maar het is niet echt aan te raden zoals svenne het zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommekee View Post
                  Wietefras waarom denk je dat ik die vraag nogmaals stel!? Omdat er 'sommige' mensen die vraag 3 keer zien staan maar geen deftig antwoord willen of kunnen geven..
                  @ bombadil Danku voor de deftige uitleg!

Greetz Tommeke

Ik heb je discussies samengevoegd.
                  Dat je geen antwoord krijgt, geeft je niet het recht meerdere topics aan te maken met dezelfde vraag, lees de Regels!

Comment

Soms vul ik mijn eindpotten met batmix om in het midden een ruime hoeveelheid stekgrond te gieten in een kuiltje.
                    Daar het zaadje in en gaan...

Natuurlijk zijn er steeds enkele wortels die snel tot in de batmix raken maar dit zorgt niet voor problemen m.b.t. overvoeding.
                    Heb er wel wat ervaring mee om te zeggen dat het perfect mogelijk is.

Voordeel is ook dat je hen de stress van het overpotten bespaart.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                    X