Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

    Korting op 420shop
    Als ik een 600 watt hps in een kast hang boven een scrognet wat is dan een ideale ruimte tussen lamp en bovenkant kast.
    Tevens voor een 400 watt.
    Alvast bedankt.

    #2
    Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

    Voor een 400 waat moet je toch 40-50 centimeter rekenen, voor een 600 wat hetzelfde, ietsje meer.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Voel me wel wat een betweter als ik zo tegen een mother of all growers iets wil zeggen xD
    hoop dat de voorgaande informatie juist is

    Comment


      #3
      Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

      Bovenkant kast maakt niet uit , zolang uw afstand van lamp tot plant in orde is. Alles boven de lamp is goed meegenomen qua temp controle.

      Comment


        #4
        Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

        Svenne zegt het al een beetje. Je reflector houd er veel warmte vast dat is wat je plantjes merken. De lucht boven je reflector is wat koeler maar daar heb je niets aan.

        Met een 600w lamp scroggen gebeurt niet vaak. Dat komt omdat die genoeg diepte straling heeft.
        Wat je daardoor wel kan doen is: scroggen maar als je net vol is nog een week de takken omhoog laten groeien zodat de toppen langer, en door de 600w, groter worden.

        Goed idee?
        Last edited by Cookaap; 24 October 2013, 09:11.

        Comment


          #5
          Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

          Cookaap hoezo niet genoeg diepte straling als dit met tl lukt moet 600watt toch wel gaan lijkt mij.

          Comment


            #6
            Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

            Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
            Cookaap hoezo niet genoeg diepte straling als dit met tl lukt moet 600watt toch wel gaan lijkt mij.
            Dat zegt hij toch.
            Scroggen wordt niet vaak gedaan omdat een 600 watt genoeg dieptestraling heeft.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

              Je lamp moet zo hoog hangen , dat je planten niet verbranden ! kwam ik ook na 1 nacht /12 uur achter ! die diepte straling gaat bij die scrog niet helemaal op , je net zit zo vol , kun je niet meer spreken van diepte staling ! gele blad randen duiden er op dat je lamp te laag hangt ! Weet nu wel dat een scrog ook met 600 watt de moeite waard is ! en dat na een eerste scrog na het zien van het topic van KRASI ! grtz budha

              Comment


                #8
                Re: Hoe hoog de ruimte bij bepaalde lamp.

                Ging mij eigenlijk om de ruimte tussen lamp en plafond van de kast.
                En idd budha krasi zat nog wel met 1000 watt.
                Cookaap het is een idee maar wil echt gaan binden.
                Heb hiervoor een mooie soort gevonden.
                Skywalker kush de takken zijn net elastiek.
                Heb bij deze twee die er nu staan alle takken 1 kant op staan zonder binden zo flexibel.
                Echt een goed bewerkbaar plantje en goed gewapend tegen stress want dat hebben ze wel gekregen.
                We gaan is gewoon aan de slag 160cm it will be.
                Thanks guy`s

                Comment

                Bezig...
                X