Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afvoer op schoorsteen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afvoer op schoorsteen

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik zou mijn verhaal even kort samenvatten, ik heb een woning waar al een hok op een zolder gebouwd stond(oude eigenaar deed in foto's/films ontwikkelen en heeft dit hok zelf gebouwd.

Nu heeft hij het hok om de schoorsteen heen gebouwd, ik heb nu het hout eruit gezaagd in de hoop dat ik de schoorsteen met stenen zal aantreffen, gelukkig trof ik de schoorsteen aan achter het hout helaas was deze niet van steen maar van beton.
    Ik heb er nu doorheen geboord met een boor maar ben nog niet helemaal zeker wanneer ik nu aan de binnenkant van de schoorsteen ben.

Wat zijn jullie tips vanaf hier...
    Ik zat eventueel te denken om een diamantboor te huren.
    Heeft iemand ervaringen met zulke schoorstenen of is het misschien helemaal niet mogelijk om de afvoer hierop aan te sluiten.(de schoorsteen zit van boven tot beneden dicht dus er is geen kachel of iets dergelijk op aan gesloten.

Mocht dit totaal niet kunnen dan kan ik eventueel de lucht afvoeren via het zolderraam, maar straks met de sneeuwopkomst lijkt mij dit ook niet verstandig want dit zal dan om het raam heen wegsmelten denk ik.

Hieronder de foto van mijn werk tot nu toe.
    foto.JPG

Alvast heel erg bedankt voor alle tips.

Re: Afvoer op schoorsteen

hey david,

als ik je bericht zo lees en de schoorsteen helemaal dicht zit van top tot teen heeft deze ook geen zuigkracht, maar idd als het een afvoer is met een ventilator ertussen ruik je het in je zoldertje niet terug, wel op je dak

Ciao Jandan

P.S. als ik ernaast zit hoor ik het ook graag

Comment

Misschien toch eerst even op het dak kijken waar het kanaal precies zit? Als dat er uberhaupt nog zit.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Je moet wel zorgen dat je schoorsteen open is zodat de lucht weg kan.
        Welke verwarming, ofwat anders komt er nog uit in deze schoorsteen?

Grtz
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Vroeger zat er in de woonkamer een opening in de schoorsteen omdat er toen nog gestookt werd met een stookkachel, nu is de woning voorzien van centrale verwarming, deze is dichtgestopt met gipsblokken en weggestuct, op de eerste 1e etage zit geen opening in de schoorsteen want daar is die achter in de kast weggewerkt en op de zolder ben ik dus nu bezig...

Hoe kan ik er nu achter komen of dit voor mij mogelijk is.... simpel weg door gewoon een gat te boren met een diamant boor en dan maar hopen dat er een opening is.
            Op het moment dat de schoorsteen gewoon open is dan zuigt hij toch vanzelf de lucht weg uit de schoorsteen?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Comment

Je komt altijd een opening tegen, hetzij het kanaal van totaal beneden, de eerste etage en de tweede etage.
              Je kan een stuk touw naar beneden laten zakken met een sterke zaklantaarn er aan.

Die zie je beneden van zelf langs komen als je het goede kanaal te pakken hebt.

Ik zou persoonlijk om zeker te zijn een slang tot het dak toe doorvoeren.
              Kost geen drol en je bent 100% zeker.

Als je geen gat wil boren voordien,werk je met een lang stuk staal en een zeer sterke magneet of tester om leidingen/metaal te detecteren.

Als ik het goed onthouden heb zit de onderste etage rechts tweede links en derde midden.

DIT LAATSTE IS SPECULATIE ZOEK DIT NA OP HET NET!!!

Ik weet wel dat er een standaard voor is.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik kom even terug op dit.

Op de bovenste etage zit de schoorsteen zeker in het midden.

Je moet het zo zien.

Op alle etages moet de kachel of open haard in het midden geplaatst worden.

De onderste etage wijkt uit naar rechts
              De tweede naar links.
              De bovenste blijft in het midden.

Ik zat even er niet over na te denken en ineens schoot de logica van dit me te binnen.

Een onderliggende etage mag natuurlijk niet onderbroken worden, dus het bovenste kanaal moet gewoon altijd in het midden zitten.
              Dit zonder twijfel.
              Last edited by Escargot; 7 November 2013, 22:53.

Comment

Escargot bedankt voor je antwoord.

Ik heb het gat gemaakt aan de rechter zijkant van de schoorsteen, vanuit daar zal ik dus gaan boren.
                Maakt het dan nog veel uit op welk kanaal ik hem aansluit als hij maar op 1 kanaal wordt aangesloten toch?

Ik ben niet echt van plan om het dak op te gaan namelijk, heb een erg nieuwsgierig buurt, en wil dit dus voorkomen.

Comment

Zolang er onder je geen actief gebruik is van dit kanaal, de begane grond dus, is er helemaal niets aan de hand.

Tsja in principe worden rook kanalen aan de bovenkant niet afgesloten.

Toch bij luchtdruk verschillen kan de reuk een stuk naar beneden geduwd worden.

Het is maar dat ik je gewaarschuwd heb.

Trouwens, hoe nieuwsgierig jouw buren ook zijn, ze zullen er niets op tegen hebben als jij aan jouw verwarming sleutelt.

Comment

Dat is goed nieuws.

Ik had in eerste instantie verwacht zoiets aan te treffen:

i_NL.IMRO.0772.80119-0301_0012.jpg

Slang erin en klaar is kees maar helaas.

Binnenkort dan maar even een diamantboor huren en aan de slag gaan.
                    In jou ogen zal ik dus altijd in een gat uitkomen?

Bedankt voor je al je tips.

Comment

Je komt te allen tijde een gat tegen.

Het beste is echt als je in het midden op ongeveer een 50-60 Cm hoogte een gat boort.

Daarmee ben je werkeijk in het kanaal wat bestemd is voor deze verdieping.

Als het goed is zit er al een weggemoffelde inlaat.
                      Je kan deze vinden op dezelfde hoogte als ik eerder zei.

Jekan tegen de muur kloppen en hoort vanzelf waar het anders klinkt.

Het kanaal in het midden zal ook veel dunner zijn als de andere twee

Comment

ook, dus ik kan het beste de houten plank aan de voorzijde van de schoorsteen weghalen, dan het midden uitmeten en op ongeveen 50/60cm hoogte met een diamantboor een gat maken en dan zit ik direct in het juiste kanaal?

Comment

Eerst kloppen, kan zijn dat het gat (als het ooit gebruikt is, gewoon daar zit.

Anders kan je overal in het midden van de schoorsteen boren, zolang dit maar in het midden is.
                          Ik zou als ik moet boren wel wat hoger gaan zitten, houd de hoogte van jouw uitlaat aan.

Zo hoef je niet te gaan kutten met slangen verloopstukken etc.

Comment

Je kan ook me een steenboor allemaal punten naast elkaar boren en dan de punten met beitel verbinden, dan heb je een mooie gat en zo der Diamand te moeten huren
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                              Je kan ook me een steenboor allemaal punten naast elkaar boren en dan de punten met beitel verbinden

Zou het ook zo aanpakken.
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                              X