Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te veel water in mijn pot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    te veel water in mijn pot.

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers...

    ik heb een probleempje. Ik heb een plantje staan RCS Critical in een 40l smartpot. Om de luchtvochtigheid hoger te krijgen heb ik natte handdoeken in mijn tent gehangen die ik regelmatig nat spuit met een plantenspuit. Nu is mij het volgende overkomen. Omdat ik zo stom was niets onder de pot te zetten, om er voor te zorgen dat de pot geen water kan opnemen is al het lekkende water vanuit mijn handdoeken in mijn pot terecht gekomen. Dit water heeft uiteraard een verkeerde ph. Het gaat om veel water want mijn plant vertoont tekenen van overbewatering. Nu zat ik te denken om volledig verse grond te nemen. Deze plant (drie weken oud) uit graven. En in verse grond zetten met een dosis wortelstimullator. Wat denken jullie?

    Groetjes Robert
    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

    #2
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: te veel water in mijn pot.

      Ja maar het probleem is dat dit al even aan de gang is. Aan de andere kant kan het ook vocht tekort zijn ben ik juist achter gekomen heb eens in de rand van de pot naar beneden gegraven en was toch redelijk droog. Maarja symptomen zijn nagenoeg het zelfde he. Pot optillen heeft geen zin 40l is zowizo zwaar he. Dus te weinig water vermoed ik eerder. Maar zal even een fotoke maken. Ook denk ik dat mijn lamp te laag gehangen heeft dus die heb ik maar even mijn lamp hoger gehangen cooltube 400w nu op 40cm eerder op 30
      Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

      Comment


        #4
        Re: te veel water in mijn pot.

        Een hele flinke stok in de pot douwen en kijken of deze droog er uit komt.

        Verder, als jij zelf geen water gegeven hebt zal het meeste water van onder uit de pot opgenomen zijn.
        Resultaat, water overschot onderin de pot,niet bovenin.
        Het lijkt me dat je dit in een smartpot toch wel zou kunnen zien.

        En de foto is natuurlijk welkom anders blijft het gissen.

        Trouwens wat voor hok kweek jij in met 40 liter potten, heb je woudreuzen staan

        Nu is de foto al helemaal gewenst.
        Last edited by Escargot; 11 November 2013, 21:33.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: te veel water in mijn pot.

          Nooit flinke stok in je pot rammen want dan beschadig je al je wortels
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: te veel water in mijn pot.

            Een tensiometer kan helpen. Zeker als je je potten niet op kunt/wilt tillen.

            Wortelschade bij het insteken van een stok bij een plantje van 3 weken in een pot van 40l zal wel mee vallen. Als je een beetje uit de buurt van de plant blijft.

            Als voorbeeld even een link naar de leverancier (ook bij growshops te koop): http://www.blumat.nl/webshop/202112/...nsiometer.aspx

            Of zelf bouwen

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: te veel water in mijn pot.

              Wie hangt er dan ook z'n was in z'n kweektent.
              Ik snap dat nooit zo, al die handdoeken en bakjes water, ik moet daar altijd een beetje van lachen.

              Zet eerst eens foto's want anders blijven we gokken en daar schiet je niks mee op.
              Nog een nieuwtje : Te droog of te nat, daar kom je achter als je die potten even optilt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: te veel water in mijn pot.

                In SmartPots krijg je veel sneller last van te weinig water. Ik mag regelmatig 1L per 2 dagen geven in een 15L smartpot. Voor mij al genoeg reden om ze niet zomaar opnieuw te gaan gebruiken. Mooi verhaaltje, maar dat is het ook.

                LV hoog houden is enkel nodig bij dramatisch lage LV (onder de 30-40%) en stekken. Bij gewone kweken uit zaad speelt de LV minder een rol, tussen de 40 en 60% is goed genoeg voor de groei hoor. Hoger dan 60% wil je echt niet tijdens de bloei.
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                Comment


                  #9
                  Re: te veel water in mijn pot.

                  Zorg dat je pot(grond) wat uitdroogt en als je je handdoeken natspuit stop dan gewoon als het er uit komt lopen,dat is wat ik ervan denk en denk zelf ook even dat is wel net zo gemakkelijk.

                  Comment


                    #10
                    Re: te veel water in mijn pot.

                    En is een 40l pot nu echt een probleem? Ik dacht juist de plant wat ruimte te geven. Buiten kan je de plant toch ook in de volle grond zetten. Al heel erg bedankt voor de reacties. Dit was een combi van lage lv en toch te droge grond en lamp te laag op de plant. Ik vermoed dat het is gebeterd sinds gisteren.
                    Roll Roll Roll the Jhoint, twist it at the end. Light it up, take a puff, and pass it to a friend.

                    Comment

                    Bezig...
                    X