Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnende binnenkweker, hulp nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnende binnenkweker, hulp nodig

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    ik ben begonnen met binnenkweken van 15 zaden, 5 Star Ryder, 5 AK, 5 Think Different..
    ruimte 3x3x3mtr. 3 x 400W HPS lampen, potten van 11L.
    Mijn probleem is LV, is veel te hoog, licht aan 70-80 % lichten uit 90-100%...
    Wat doen?????pls.
    ik zit al in week6 bloei, 3 weken groei.

    #2
    Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

    Meer afzuigen en zorgen dat de lucht die je aan zuigt droog is
    Mooie ruimte heb je , maar heb je de lampen en planten verspreid staan of maak je wel optimaal gebruik van je licht door de lampen lichtelijk overlappend naast elkaar te hangen en daar je planten onder ?

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

      vochtvreters bij de karwei kopen.
      kosten een tientje of iets.
      kun je een groot deel van je probleem mee op lossen.
      voor een paar tientjes wil je toch geen toprot??..

      Comment


        #4
        Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

        Een ruimte van 27kuub moet je goed ventileren inderdaad, en verwarmen waarschijnlijk.
        De inkomende lucht moet wel een lagere LV hebben.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

          Die vocht vreters heb ik al maar helpen niet zo veel.Me ventilatie is slecht, bijna geen uitvoer en ik denk dat ik al toprot heb, hier een fotootje, is dit toprot? bruine haartjes aan de top die ik zomaar los kan trekken??
          toprot.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          ik denk dat ik toch maar wat gaten in de muur moet boren voor lucht uitvoer, anders gaan me schatjes verloren

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          ik denk dat ik toch maar wat gaten in de muur moet boren voor lucht uitvoer, anders gaan me schatjes verloren

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          de lampen zijn verspreid ongeveer half meter van elkaar vandaan en onder elke lamp paar plantjes...

          Comment


            #6
            Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

            Niet met je jatten aan de toppen zitten.
            Daarmee veroorzaak je ook toprot.

            Als je in de top kleine blaadjes ziet die van binnenuit geel worden (dus het gele komt uit de top, rest van het blad is groen) -en als je die zonder probleem eruit trekt- heb je toprot.

            Omdat je nu problemen hebt zou je de lichtperiode nog verder kunnen verlengen, autoflowers bloeien toch wel, maar zijn die AK ook auto's ?

            Als je 3x400W aan hebt moet die LV wel zakken naar 50-60% na een paar uur, anders zuig je teveel af/blaas je teveel vochtige lucht in.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

              dank je, gelukkig is het geen toprot. maar wat bedoel je met JATTEN?
              ja AKs zijn ook auto's. Ik blaas en zuig te weinig lucht heb maar 2 kleine ventilatoren.De ingezogen lucht komt gewoon uit me kamer, dus ik denk dat het niet te vochtig is.
              Inderdaad als de lichten aan zijn en ik doe deur open dan zakt LV tot 70% maar niet minder.. Is dat niet zonde van de licht? krijgen ze niet te weinig licht als ik de deur open heb?? en kan ik nu de lichttijd verlengen??? ik zit al op week 7, nog 1 weekje dan is het klaar.

              Comment


                #8
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: beginnende binnenkweker, hulp nodig

                  Jatten , takken ,klauwen ,tengels , bargoens /in de volksmond, voor handen / vingers !

                  Comment

                  Bezig...
                  X