Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm sms twincontroller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraagje ivm sms twincontroller

    Korting op 420shop
    Hallotjes!

    ik ben van plan een sms twincontroller aan te schaffen maar ik vraag mij af als mijn inlaat ( systemair rvk125, 220m3 ) en afzuiging ( ruck 125l , 330m3)
    daarop werken? kbedoel zal de twincontroller deze kunnen dempen of zijn ze te zwak?

    ik heb een dr90 ( 90x90x180) met een 400w hps, en deze fan's




    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

    #2
    Re: vraagje ivm sms twincontroller

    Uit de manual (PDF van smscom) :

    Max. vermogen:

    Twin Controller 4,5A: 2,25 A of 500 W per stopcontact
    Twin Controller 7A: 3,5 A of 800 W per stopcontact
    Twin Controller 14 A: 7 A of 1600 W per stopcontact

    ---

    Ik zie geen minimum, wel een maximum.
    Buisfans kun je elektronisch meestal niet lager dan 70% zetten omdat ze dan gaan brommen, maar da's een kwestie van uitproberen hoe laag je kan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: vraagje ivm sms twincontroller

      Die twin controller werkt idd gewoon met jou setje.
      Wat QnQ al zei dimmen tot ong. 70% anders krijg je een hele irritante brom erin.
      Die systemair is wel beter dimbaar qua brom dan die ruck afzuiger.

      Comment


        #4
        Re: vraagje ivm sms twincontroller

        hartelijk dank voor de snelle uitleg, nu kan ik met een gerust hart de twincontroller bestellen.

        Comment


          #5
          Re: vraagje ivm sms twincontroller

          Kun je dan niet beter een fan controller bestellen die met een voltage regeling werkt? Die brommen ook niet bij lagere percentages.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: vraagje ivm sms twincontroller

            Of een variac?? die werkt ook heel super vanaf ong 60,-
            En is nog beter voor je ventilator ook

            Comment


              #7
              Re: vraagje ivm sms twincontroller

              Dat is inderdaad een goed voorbeeld van een voltage regeling (transformator). Goedkoop ook nog. Alleen dan niet automatisch geregeld.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: vraagje ivm sms twincontroller

                die variac moet je dan constant zelf bijsturen?? Ik zoek nog even verder dan voor ik bestel.

                Comment


                  #9
                  Re: vraagje ivm sms twincontroller

                  Constant? Als het goed is, blijft je temperatuur vrij stabiel. Dus je hebt maar twee standen nodig: dag/licht en nacht/donker. Als je uberhaupt 's nachts/donkers wilt afzuigen, tenminste. Anders heb je maar een stand en OFF nodig.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: vraagje ivm sms twincontroller

                    toevallig een linkje naar een goeie betaalbare variac dat ik zou kunnen gebruiken ?

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: vraagje ivm sms twincontroller

                        Als je met die SMScom maar kan dimmen tot 70% dan dimt het toch nauwelijks? Kun je dan niet net zo goed een variac gewoon op 1 stand zetten? Of kan dat niet met HPS? Laat bij mijn T-neon de ventilator gewoon op 1 stand staan. Hooguit wat correctie nodig met de seizoenen.

                        Je hebt overigens ook wel "goedkope" voltage regelingen met temperatuur sturing. Alles met een trafo regeling werkt ook zonder brom. De S-vent trafo controllers bijvoorbeeld:


                        Zit nog steeds te azen op een multi tap transformator (voor een paar tientjes) en dan bouw ik er zelf zo een met een Arduino.

                        Maar goed, daar kun je weer geen inblazer mee regelen. Of je moet ze samen aan dezelfde uitgang hangen. Dan dimmen ze samen evenveel. Misschien werkt dat ook wel gewoon?

                        Twee variacs is ook weer net zo duur:
                        Variac Regeltransformator met analoge voltage meter + aansluitkabelLaat motoren geruisloos langzaam draaien op iedere gewenste voltage van 0 tot 240 volt. En dit zonder een vervelende brom of trilling in de motor.Dankzij de zware kwaliteit geen problemen meer met het instellen van een lager toerental zonder dat het systeem die vervelende brom gaat produceren.



                        ps Ik geef die links meer als voorbeeld van de apparaten. Kan best zijn dat je ze elders goedkoper kunt krijgen of met betere service.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: vraagje ivm sms twincontroller

                          mooi bedankt, ik denk dat ik toch die sms twincontroller zal aanschaffen daar ik later nog een zwaardere afzuiging zal aanschaffen.
                          heb trouwens gezien op youtube ( ik post straks de link) een test tussen die sms en een gewone fan controller en bij die gewone bromt die idd
                          maar bij die sms controller niet....... maarja is weer een op de zovele zeker


                          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: vraagje ivm sms twincontroller

                            Ze kunnen fase aansnijding dimmers ook wel redelijk bromvrij krijgen. Hangt ook wel een beetje van je venbtilatoren af. He klinkt wel mooi dat dat ding zelf de in en uitlaat op elkaar afstemt. Was laatst ook met iemand in discussie die dat wilde doen door te meten of zijn tent indeukte. Deze controller ziet het blijkbaar ergens anders aan. Wellicht strooverbruik ofzo. Zal toch ook zuiniger/stiller zijn als die ventilatoren goed afgestemd zijn.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: vraagje ivm sms twincontroller

                              ben ik eigenlijk niet beter af met die afzuiging dat DHS aanbiedt http://www.dutch-headshop.com/nl/afz...ent-p-838.html
                              behalve dat ik daar men inlaat niet kan op aansluiten maar deze mag eigenlijk constant volletoeren blazen of heb ik dat verkeerd op??

                              groentjes!

                              Comment

                              Bezig...
                              X