Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem

Korting op 420shop
    kan iemand mij helpen ?

een vriend van mij heeft een bladprobleem met zijn plantjes maar ik weet niet goed wat het probleem is. ik denk overvoeding en temp te laag snachts.

ik post er even foto's bij

ph van het water 5.8
    voeding: niets meer
    temp lamp aan ( 600w ) hangt ongeveer 50 cm boven de planten . 28 graden
    temp lamp uit : 18 graden

lv 40 %
    Attached Files

Re: Bladprobleem

Denk dat je ph van je water veel te laag is, normaal zit je tussen 6.0 en 6.3
    Wat is de ph waarde van je medium??

Comment

Tocht op op dat plantje? pH kan idd te laag zijn. En die staat nu al te bloeien?!
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Yeps, pH te laag.
        Lamp hangt ook te laag, voor 600W is het minimum 60cm. Praktijk kan bijv. ook 70-75cm zijn.
        Aan het blad te zien staat er een fan op de planten te blazen.
        Blad duidt ook op wortels die te lang nat staan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik zeg stekker eruit. dit gaat je vriend niet blij maken.

Comment

Ph van het medium heb ik nog niet gemeten. Staan idd wel zwaar de lamp heb ik al verhoogt en die fan is ook boven de planten geplaatst.
            Maar hoe weten of zien jullie dat die ph te laag is? Greetz

Comment

ze zijn ook echt veel en veel te klein,
              ze staan immers al in de bloei.
              stammetjes zijn minimaal.
              je bent meer aan stroom kwijt dan het je gaat op leveren.
              meer dan zonde om nu door te gaan hoor!!

Comment

Misschien heeft hij er genoeg aan of doet hij het voor de fun who cares ze willen dit tot een goed einde brengen.
                Volg de bovengenoemde tips die mannen verstand van bladproblemen door ervaring en hebben duizenden blaadjes voorbij zien komen dus twijfel niet aan ze? Ze zien het aan de reactie van de plant moet zeggen zelf schommel Iik met de ph ook tussen de 5.8 en 6. Maar nu eerst meten

Greets

Comment

Of die planten nu iets opbrengen of niet dat is nu wel het minste van mijn zorgen. Volgende keer moet het gewoon goed zijn. Daarom ook de vraag hoe jullie dat zien dat die ph te laag is. Ik dacht dat 5.8 wel goed zat . Mijn eigen kweekje is de laatste keer uitgedraaid op 390g met een 600w en ik heb nooit mijn bodemph gemeten juist altijd mijn water afgezuurt naar 5,8. Dus ik wil hier iets bijleren

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Of die planten nu iets opbrengen of niet dat is nu wel het minste van mijn zorgen. Volgende keer moet het gewoon goed zijn. Daarom ook de vraag hoe jullie dat zien dat die ph te laag is. Ik dacht dat 5.8 wel goed zat . Mijn eigen kweekje is de laatste keer uitgedraaid op 390g met een 600w en ik heb nooit mijn bodemph gemeten juist altijd mijn water afgezuurt naar 5,8. Dus ik wil hier iets bijleren

Comment

misschien is dit handig voor je

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chinchan9 View Post
                      Komt hierin niet zozeer ter sprake.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Meten is weten in deze
                        Je moet de ph van je medium weten om je drinkwater aan te passen.
                        Er zijn verschillende manieren om de ph van je medium te meten;
                        Je neemt een mok doet hier 3/4 van je medium(ter hoogte van je wortels, pak bijv. met pvc elecktra-buis)
                        Dan doe je hierbij 1/4 demi water of water afgezuurd op ph 7
                        Goed roeren en een uurtje wegzetten.
                        Als je naar een uur je ph meter erin steekt weet je je ph
                        Er zijn nog meer manieren met eerst filteren enz. maar dit vind ik de makkelijkste

Comment

en als je geld teveel heb kan je ook van deze testjes halen http://www.bol.com/nl/p/ecostyle-ph-...0000013996041/

Comment

Bezig...
                          X