Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lakmoespapier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

lakmoespapier

Korting op 420shop
    weet iemand wat dit is
    en kan je dit eventueel eens uitleggen want ik heb nog nooit van lakmoespapier gehoord

alvast bedankt
    grtzz..

Re: lakmoespapier

Check
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik was bij een aantal adressen waarvan ik aannam/hoopte dat ze dit zouden verkopen en daar wisten de verkopers vaak ook niet wat het was. Ook de naam pH papier zei ze niets.

Dacht dat iedereen dat spul toch wel eens gebruikt zou hebben in middelbare school?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik weet niet wat het gemiddelde opleidingsniveau van een verkoper is, maar ik heb wel een idee.
        Bij scheikunde en natuurkunde kom je dat wel tegen, maar bij een les ei koken natuurlijk niet.
        Mgoed, ik weet ook niet alles, en dan is er altijd nog
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, daar zit wel wat in, maar zelfs in de apotheek stond die mevrouw me raar aan te gapen. Na wat aandringen zocht ze het op in de computer en ze hadden het in een andere vestiging wel. Voor meer geld dan waar je een digitaal pH metertje voor koopt natuurlijk, maar goed.

Ik zal ook wel een vertekend beeld hebben. Zelf als kind een scheikundedoos gehad.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Nu je het over eieren koken hebt QnQ, lakmoes wordt voornamelijk nog in de keuken gebruikt bij restaurants. In de horecagroothandels wordt het zeker verkocht!
            Geen chemie aan je profiel hangen, en vaak zijn er vrienden genoeg die zo'n pasje bezitten. Dubbele winst.

Lakmoespapier is trouwens gewoon gemaakt met rode bietensap, daar heb ik ooit een topic over gemaakt.
            Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Volgens Wiki wordt het papier gekleurd met korstmossen, maar die rode bietensap werkt inderdaad ook heel leuk. Al moet de pH wel heel erg veel afwijken voordat je dat gaat zien lijkt me.

Ze hebben overigens ook wel nauwkeuriger strips die over een beperkter bereik op een paar tiende nauwkeurig de pH geven. Dan heb je meerdere strips naast elkaar die een combinatie van kleuren geven. Alleen, voor hetzelfde geld koop je dan dus een goedkoop pH metertje.

Comment

Ik weet van die lakmoespapiertjes uit het scheikundelokaal dat ze even nauwkeurig zijn als het bietensap. Vaak is de kleur nauwelijks te zien. Ik meet alleen de temperatuur, dus dit is niet mijn kopje thee. Een PH meter lijkt me ook veel handiger!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ja die algmene lakmoes of ph papiertjes zijn net zo onnauwkeurig als die bietensap. Is een prima alternatief als je alleen globaal wilt weten of je pH in de juiste range zit.

Bij scheikunde gebruikte we vaak methylrood als indicator. Of we deden van die titraties waarbij je een stofje blijft druppelen tot de kleur omslaat. Dat was toch nog best nauwkeurig als je alles goed berekend had

:edit: Linkje erbij

Zit nog even te kijken naar de range van dat Methylrood en dan is best aardig voor voeding. Al heb je dan wel het probleem dat de voeding zelf al een kleurtje heeft.

Zo zijn er nog veel meer stofjes die verkleuren: http://en.wikipedia.org/wiki/PH_indicator (staat ook de rode kool bij)

Comment

mischien wel handig voor de mensen die nog een ph+ec meter nodig hebben.

http://dx.com/s/ph+meter

gratis verzending duurt wel 4 weken voordat het bij je thuis is heb deze metertjes ook in verschillende growshops gezien, alleen dan voor een dubbele prijs.

Comment

Ik koop nauwelijks meer bij DX. Via AliExpres of eBay heb je dezelfde Chinese spullen vaak al met 2 weken binnen en doorgaans ook voor de helft van de prijs. Weet niet of deze links werken, maar dit zijn zoek opdrachten voor: EC-Meter en PH-Meter.

Ook wel een leuke is eBay Mega-Direct. Die levert wat van die spullen vanuit een Nederlands adres. Iets duurder (vaak nog goedkoper dan DX overigens), maar je hebt het wel met enkele dagen binnen.

Comment

marktplaats heeft wel een leuk setje ec + ph 25 euro inc verzendkosten http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr

Comment

7 euries voor 5meter ph-papier vind ik goed genoeg voor mn buitenkweekavonturen. Geen idee hoeveel ik er eigenlijk echt sec voor die kweekjes van gebruik, meestal gaat het op aan andere experimenteerderij (of aan mn dochter die er dan heel erg leuke verkleurende slingers van maakt)
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                          X