Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

transformator probleem help !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

transformator probleem help !

Korting op 420shop
    beste kwekers,
    was ik toch niet een beetje stoned toen ik mijn planten ging watergeven, valt de pot water op mijn transformator,
    deze onmiddelijk uitgetrokken en afgedroogt maar komt hier en daar nog wel wat vocht uit lamp brand ook niet meer dus als ik deze laat opdrogen,
    en nadien terug in steek en deze werkt nog is het dan nog oke om deze te gebruiken of is het beter dat ik een nieuwe ga halen ?
    wil zeker niet dat er brand uitbreekt.
    Mvg

Tijdelijke oplossing en hoe ze erbij staan
    DSC_0314.jpg+DSC_0311.jpgDSC_0315.jpgDSC_0312.jpgDSC_0316.jpgDSC_0317.jpgDSC_0318.jpg
    Attached Files
    Last edited by royalcheese1grow; 10 December 2013, 20:27.

Re: transformator probleem help !

Geen idee, maar had je dat ding op de grond staan dan ofzo?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Als je aarding en zekeringen in orde zijn kan je ze terug insteken. Als je geen aarding of verliesstroom beveiliging hebt zou ik het niet doen ivm elektrocutie.

Comment

Comment

ja stond gewoon naast de tent op de grond..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Splendid View Post
          Als je aarding en zekeringen in orde zijn kan je ze terug insteken. Als je geen aarding of verliesstroom beveiliging hebt zou ik het niet doen ivm elektrocutie.
          de aarding en zekering zijn in orde, had ze nadien toen ze wat droger was ffe geprobeert en de lamp deed niks dus ik denk het beste een nieuwe hale,
          wil het zeker op safe spelen op gebied van brand

Comment

ten 1ste: wat ben jij 'n ongelooflijk onveilige kweker als ik dit zo lees
            ten 2de: zorg eerst maar eens voor 'n fatsoenlijke VEILIGE plek waar je VSA niet nat kan worden (ophangen aan het plafond voor mijn part)
            ten 3de: zet er op afstandje 'n verwarmingskacheltje op in de hoop dat zo alle aanwezig vocht sneller kan verdampen door de warme luchtstroming.
            ten 4de: als je dat ding weer aansluit op de stroom veel succes!
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
              ten 1ste: wat ben jij 'n ongelooflijk onveilige kweker als ik dit zo lees
              ten 2de: zorg eerst maar eens voor 'n fatsoenlijke VEILIGE plek waar je VSA niet nat kan worden (ophangen aan het plafond voor mijn part)
              ten 3de: zet er op afstandje 'n verwarmingskacheltje op in de hoop dat zo alle aanwezig vocht sneller kan verdampen door de warme luchtstroming.
              ten 4de: als je dat ding weer aansluit op de stroom veel succes!
              Klinkt niet zo goed, had deze express daar staan omdat deze warm wordt en daarom had ik deze wat verder van de tent verwijdert,
              waar kan ik deze dan het beste plaatsen ? normaal komt er ook geen water aan maar onhandig geweest...
              ja maar ga morgen voor een nieuwe ga niet het risico nemen om midden in de nacht wakker te worden terwijl de boel in lichter laaien staat.

Comment

Comment

+1 @angel777

Je hebt al geluk dat je nog geen opdonder gehad hebt.
                  Zou lekker een nieuwe halen, vsa kost je geen rib.
                  Voordat deze droog is ben je een week verder.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik sta hier al bekend als een gevaarlijke gek. Laat ik mijn reputatie eens bevestigen.

Ik zou het ding openschroeven (je garantie is toch al verlopen door dat water) zodat het binnenwerk kan drogen. Eerst met een doek of keukenrol, daarna op de kachel. Na een dag zou mijn geduld op zijn. Ik zou 'em weer in elkaar schroeven, zover aansluiten dat ik alleen nog de stekker erin hoef te steken op minstens 2 meter afstand van de VSA en de lamp. Dan zou ik een zaklantaarn (of aansteker) klaarhouden voor als meteen de stop eruit slaat, een stevige trek nemen tegen de zenuwen en de stekker erin steken.
                    Als alles normaal opstart en na 15 minuten nog netjes brandt, dan zou ik het als okee beschouwen.

Daarentegen zou ik weer NOOIT een dergelijk blok electronica op de grond leggen, net zo min als ik koffie op een computer zet. Sommige dingen moeten gewoon wel misgaan.

Comment

dat zou ik dan weer niet vertrouwen op mijn tent, mijn plafond is 40 cm hoger op mijn kamer onder het deel waar mijn tentje staat, en dat ding wordt echt goed warm toch, metalen plaatje bedoel je ?
                      heb wel een rookalarm boven mijn tentje hangen misschien niet zo nuttig maar iets is beter als niets denk ik dan.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ben daarstraks langs de sjop gegaan en heb effe een nieuwe vsa gekocht en gelijk nog wat kleine prulletjes,
                      Hoop dat jullie dit beter vinden in verband met gevaarlijkheid, alle commentaar welkom, hoor het graag als ik iets verkeerd doe of kan verbeteren.
                      Attached Files
                      Last edited by royalcheese1grow; 26 February 2015, 21:25.

Comment

Bezig...
                      X