Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

    Korting op 420shop
    Halloa

    Vraagje

    Ik heb een 400w hps liggen incl evsa

    maar ook een 600w hps incl evsa
    voor mijn kweekruimte 120x120x2.00m

    Nou is mijn keuze ongv 3weken voorgroeien onder 400whps of ook gewoon 600whp?
    Is dat nou tientallen euros verschil?en welke reken som maken jullie dan?

    hoop op een helpend antwoord!

    Groetjes naampie22

    #2

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

      Woow bedankt dat is duidelijk

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


      Woow dus ik ben voor de BLOEI alleen al ongv 22centx12uur=2.64xongv70dagen =184,80euro woow dus 1ste maand bloei ongv 60 euro meer kwijt als normaal de 2de maand ook 60 +- en de 3de ook zoiets!best wel veel nog niet bij stil gestaan.
      Uhh klopt mijn berekening wel dan?is het wel waard natuurlijk als ik er een half kilootje onder vandaan haal

      Comment


        #4
        Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

        De prijs is per 1000W per uur (kilowatuur). Dus een lamp van 1000W een uur aanzetten kost 22 cent.

        Een 400W of 600W lamp kost minder per uur. Dus dan moet je 0,4 of 0,6 nemen van wat je berekend had. Voor 400W is het dus "slechts" 73,92 euro ipv 184,80. en voor 600W is het dan 110,88. Zit dan 40 euro verschil in.

        Zie in deze thread een wat uitgebreider voorbeeld. Is al wat oud, maar volgens mij kost een kilowatuur nu ook wel zoiets.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
          De prijs is per 1000W per uur (kilowatuur). Dus een lamp van 1000W een uur aanzetten kost 22 cent.

          Een 400W of 600W lamp kost minder per uur. Dus dan moet je 0,4 of 0,6 nemen van wat je berekend had. Voor 400W is het dus "slechts" 73,92 euro ipv 184,80. en voor 600W is het dan 110,88. Zit dan 40 euro verschil in.

          Zie in deze thread een wat uitgebreider voorbeeld. Is al wat oud, maar volgens mij kost een kilowatuur nu ook wel zoiets.
          Ik leer hier nog meer dan vroeger op school

          Comment


            #6
            Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

            En het is hier nog leuker ook. Tenminste als je je huiswerk afhebt

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

              Oorspronkelijk geplaatst door wietefras View Post
              en het is hier nog leuker ook. Tenminste als je je huiswerk afhebt
              :-d:-d:-d:-d:-d:-d

              Comment


                #8
                Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

                Wacht maar tot Opa Blani hier weer natuurkundeles gaat geven. Dan zul je nog terugverlangen naar school.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

                    Denk als je het rustig aan opbouwt, dat het niet opvalt.
                    Of je houdt rekening met andere stroomvreters, die je als het mogelijk is minder gebruikt.
                    Maar je kunt wel het beste je voorschot bedrag met 1 of 2 tientjes per mnd verhogen.
                    Zodat je niet op het einde ineens heel veel moet bijbetalen, want dan spring je er natuurlijk wel uit denk ik

                    Comment


                      #11
                      Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

                      Daar heb je gelijk in,heb al meerdere topics hierover gelezen blijft een beetje hangen of het nou opvalt of niet
                      jullie zien binnenkort een kweekverslag van me(voor de geenne die het leuk vinden haha.
                      bubblegum 16x scrog onder 600w

                      gr naampie22

                      Comment


                        #12
                        Re: Paar weken Voorgroeien met 400w hps veel stroom/prijs verschil dan 600w?

                        Interessante dingen hier!!!!! Weer wat bijgeleerd
                        grtz
                        Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                        Comment

                        Bezig...
                        X