Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine topjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kleine topjes

    Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
    18 watt spaarlamp die de lichtsterkte van een oude 85 watt gloeilamp geeft. Dat willen ze daar mee zeggen.
    Je blijft dus gewoon met 18 watt zitten hoor.....
    awel da is toch exact wa ik wil zeggen. Da ze maar 18 watt verbruikt ma wel overeenkomt me een GEWONE (GEEN hps) lamp van 85 watt dus 5 gloeilampen van 85 watt is 425 watt in totaal dus 5 spaarlampen van dit kaliber verbruiken een kleine 100 watt maar geven hetzelfde resultaat als 5 van die 85 watt gloeilampen, of bekijk ik dit nu verkeerd?

    Comment


      #17
      Re: Kleine topjes

      dat begreep je volledig juist ..
      maar gloeilampen daar kan je niet mee kweken dus je vergelijking houd geen steek omdat je factoren vergelijkt die niks met elkaar te maken hebben ..

      noem het appelen met peren vergelijken.

      Comment


        #18
        Re: Kleine topjes

        hmm ... oke
        maar onder spaarlampen kan je groeien en ik heb er te weinig hangen dan?

        Comment


          #19
          Re: Kleine topjes

          Hang er 30 bij, dan kom je in de buurt van een 600 watt HPS.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #20

            Comment


              #21

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Re: Kleine topjes

                  Die kleine meerprijs is groot voor mij, het ding is er is ook al veel in geinvesteerd aangezien we in het begin 12 plantjes buiten had staan dus 12 potten en de grond, voeding.
                  Kastje hebbe we zelf gemaakt maar inderdaad ook nog ventilatie en afzuiging en de kostprijs van de elektriciteit niet vergeten...

                  Maar die hps lamp zal er wel komen, binnekort, alles rustig op zen tijd. Toppen, fimmen, scroggen, ... ga ik zeker ook nog wel uittesten, misschien bij de volgende plantjes.
                  Een verslag zal voor volgende keer zijn als ik terug met een nieuw plantje kan beginnen.

                  Maar ik heb wel nog een laatste vraagje.
                  De bovenste blaadjes beginnen erg hard naar boven te groeien, ze staan bijna recht naar boven ... Nu heb ik gelezen dat veel mensen zeggen dat er niks mis mee is en dat het een teken is dat ze het goed hebben. Maar ik heb ook gelezen dat ze hierdoor een kleiner oppervlakte krijgen om fotosynthese te doen waardoor de plant minder energie in het groeien van de toppen kan steken. Hieronder is een foto van enkele uren geleden.
                  image (1).jpg
                  Last edited by 420dude; 29 December 2013, 00:33.

                  Comment


                    #24
                    Re: Kleine topjes

                    zou kunnen zijn:

                    teveel of te weinig water
                    mg tekort
                    lamp die te dicht staat

                    enfin, dat is wat ik snel voor dat type probleem (rechtopstaande bladeren) kan bedenken. echter geen idee welke richting ik je moet duwen ..
                    gezien de spaarlampen zou ik alvast het licht niet verder plaatsen.

                    Comment


                      #25
                      Re: Kleine topjes

                      Niks mis mee, die blaadjes die omhoog staan.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment

                      Bezig...
                      X