Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem die denk ik nog niet genoemd is!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem die denk ik nog niet genoemd is!

Korting op 420shop
    DSC09437.JPGDSC09437.JPGey mensjes met groene vingers!

een vraagje over een bladprobleem en niet op een nee op alle 18 planten haha.
    Ik schrik niet gauw en heb al.aardig wat lijstjes over bladproblemen gelezen!
    Het lijkt op symtomen van magnesium tekort maar de bladeren die bruin worden glimmen ook heel raar!dit is niet te zien op de fotos helaas.
    Doch staat hier nog niks over vermeld.
    Mn sletjes staan onder een 600whps goede ventilatie ook een zwenk ventilator,
    ik gebruik voeding van hesi en de grond is plagron lightmix.

Ik hoop dat jullie weten wat ik ermee aan moet!

gr naampie22
    Last edited by naampie22; 24 December 2013, 11:14.

Re: Bladprobleem die denk ik nog niet genoemd is!

foto niet te zien
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Sorry pobeer dit op me telefoon.zie je nu wel de foto?

gr

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Even als toelichting,wat ik zeer apart vindt is het glimmen ervan,die bruine vlekken kan goed magnesium zijn maar mischien kent iemand dit omdat het in verhouding met dat rare glimmen is!magnesium probleem proberen op te lossen kan zo maar of het dat nou wel is?ze groeien uitstekend en hebben zelfs van die rek paarse stammetjea waar ze snel groeien.

Comment

Lichtverbranding, magnesium, beestjes.

Een van bovenstaande drie denk ik.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ah!
          thc
          Heb mijn lamp ook al hoger gehangen eergister,
          het liefst zou ik nog willen horen wat dat vage glimmen is alsof hij eerst zweet en dan bruin wordt,

Of dat ze overvoeding hebben en de hesi voeding zorgt voor dat wd40achtige laagje,
          of dat het gewoon magnesium is met lamp er te dicht op hmm

leuke spelfout thc = thx!

Comment

Hoe oud zijn je planten, hoeveel water en voeding krijgen ze?
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ziet eruit alsof je voeding op het blad hebt geknoeid. Is dat een mogelijkheid?
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Kan ook bladkneusing zijn.

Comment

voeding op het blad nee denk ik niet
                  De plantjes zijn ongv 5weken vanaf zaad maar ik zie al dat leeftijd er niet veel toe doet want de jongere ukkies hebben het ook,
                  Voornamelijk de onderste bladeren maar nu toxh ook wel de gemiddelde bladeren en bovenaan.

en ze krijgen nog groei voeding van hesi en 150/200ml om de dag maar dat drinken ze.goed op

Heel blij dat jullie iniedergeval met me meedenken!dit is niet iets wat ik me buurvrouw kan vragen ook al is ze lekker haha

Comment

Hebben te nat gestaan.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hmm ik zeg niet nooit nooit maar heb ze ook al een keer goed droog laten worden dat als er teveel voeding is gegeven dat ook goed op zou zijn en daarna nog gewoon water gegeven zonder voeding..nu een paar dagen verder en haal bijna per plant er nog ongv 1 blaadje vanaf...!weliswaar minder maar nee niet leuk hij lijkt toch op een tekort of een teveel???
                      Heb net magnesium besteld met nog andere dingen...Of Zou deze symtomen kunnen liggen aan de zwenkventilator dat deze te hard stond en of te drichtbij?dus en of nog steeds te dichtbij...uhhh veel denken en redeneren maar het probleem is nog niet opgelost.

Ik hou heel scherp min voeding in de gaten
                      De lamp hangt al hoger zo'n 80cm ipv 60/55
                      Bewateren alleen als ze echt dorst hebben

is het misschien iets van co2 probleem?
                      Soms een luchtvochtigheid van 39 kan dat dit ook veroorzaken??
                      Een temperatuur schomeling?

ooooooooooooo zucht ik hoop dat jullie het weten

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Stikstofoverschot.
                          Een te hoge stikstofgift leidt tot extra groei. Hierdoor kunnen slappe planten ontstaan omdat plantcellen minder goed verstevigt worden met cellulose. Plantweefsel wordt hierdoor zachter en de kans op infecties neemt toe. Planten met een stikstofoverschot hebben een diepe blauwgroenachtige kleur nitraat meestal leidt tot donkerbruine vlekken.

Een plant heeft voldoende licht nodig om nitraat en ammonium om te zetten in een bruikbaar product. Bij een tekort aan licht kan nitraat zich ophopen in de plant, bijvoorbeeld in de winter of bij een te grote lamp/plant afstand. Wanneer het nitraat in het eindproduct nog in hoge concentraties aanwezig is kan dit gevaar opleveren voor de gezondheid.
                          Tijdens het drogen wordt nitraat omgezet in het giftige nitriet en kankerverwekkende nitrosaminen. Ophoping van nitraat kan worden tegengegaan door voldoende licht te geven en goede meststoffen en bemestingstrategie toe te passen.
                          Nitraat ophoping kan worden verminderd door een week voor de oogst geen meststoffen meer te doseren.
                          Bij een te hoge pH (>7) kunnen er problemen ontstaan wanneer er veel ammonium aanwezig is. Bij dergelijke pH’s wordt ammonium (NH4+) omgezet in het voor de plant zeer giftige ammoniak (NH3).

Ammonium is een kation (NH4+) en nitraat een anion (NO3-). Wanneer een plant meer kationen dan anionen opneemt moet de plant het overschot aan positieve lading compenseren door middel van het uitscheiden van zuur (H+). Hierdoor daalt de pH in de rhizosfeer. Te hoge of te lage pH’s kunnen tot spoorelement gebreken (Molybdeen, boor, ijzer). Nitraat zorgt voor een verhoogde opname van Magnesium en Calcium. Fosfaat wordt minder goed opneembaar.

Bron: http://www.canna.nl/nl/kweekcentrum/...rier-stikstof/

Comment

woow das veel info Thx!nog even aankijken sta nou in bloei

Comment

Bezig...
                            X