Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbrengst verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Opbrengst verhogen

op geen enkel ogenblik twijfel ik aan je kunnen blani, daarvoor zijn die literknotsen van je te veel zeggend !!
    op geen enkel ogenblik heb ik beschuldigend met de vinger gewezen, enkel aangemaand nog meer je best doen

overigens .. ik heb zelf ook niet alles gelezen, ik beken 30k topics doorspitten, ga er maar aanzitten ..

Comment

No hard feelings, El G. Op zich ben ik blij met correcties: Ik wist niet van een aardekweek met 1 g/w, en nu weet ik dat wel.
      Ik moet me nodig eens gaan verdiepen in dat verslag van QnQ. Daar moet ik wel een avond voor uittrekken zo te zien...

Comment

Hmm misschien dat ik het bij een flesje Sugar Royal houdt en een aantal zakken plagron allmix. Een grotere tent kan altijd nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Mooi verslag! Mooi ook om te zien hoe QnQ bezig is met zijn hobby.

Als je de verslagen en methodes van Q en mij vergelijkt, dan zie je een heel duidelijk verschil: QnQ probeert heel subtiel het uiterste uit zijn lampen te persen, terwijl ikzelf met grof geweld probeer het uiterste uit mijn ruimte te persen. Logisch: QnQ is beperkt in zijn stroom, en ik kan godsonmogelijk een kast van meer dan 1x1 kwijt.

On topic: Cocos is dan misschien nat gedoe, maar het is niet veel gedoe. QnQ's methode is dan misschien minder nat (afgezien van overstromingen ;- ) ) maar wel een stuk meer gedoe met dataloggers, bladvoeding, bacterien, gemalen sushi...

Niet dat ik minder tijd aan mijn planten besteed hoor. Het blijft hobby tenslotte, dus je moet er een paar uur per dag in kwijt, of je planten dat nou leuk vinden of niet.

Comment

Comment

Sugar Royal zorgt (zogezegd) voor meer kristalproductie en niet voor grotere toppen. Green Sensation is ook maar een booster die je oogst zeker niet gaat verdubbelen...

Voeding (pH en EC), temperatuur, licht, luchtcirculatie, luchtvochtigheid,... Alles samen bepaalt het resultaat.
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Rbt: Je advies klinkt op zich goed (en wat betreft scroggen is het goed) - maar wees voorzichtig met advies geven over iets dat je zelf niet kan. Ikzelf doe dat nooit.

---------------

Nog eens over kweken op cocos:

Kweken op cocos is makkelijk!

Je zou hier haast denken dat je enorme voedingssystemen moet opzetten of speciale drogers installeren...
                Wat je nodig hebt is dit:
                cocoskweekset.jpg
                Twee emmers (of liever teiltjes); een pot met een bak; een gieter; een halve schoenveter.

In de bak onder de pot heb ik een gat geboord, onderaan in de zijkant. Daardoorheen hangt een veter naar buiten, om te zorgen dat het water netjes naar beneden loopt en niet langs de bodem van de bak. De veter eindigt in een emmer die het overtollige water opvangt. De eerste emmer is alleen maar om de pot op te hogen.

Je gooit de pot vol met cocos en zet de plant daarin. Vervolgens geef je met de gieter water, een maal per dag. Een dag overslaan is niet erg; twee dagen gaat ook nog wel.
                Je geeft zoveel water dat de cocos drijfnat is. Je kunt het zo mikken dat er net geen water uitkomt, als je maar eens per week ofzo een half emmertje laat doorspoelen. Dat water loopt in de tweede emmer, die je nu en dan leeggooit.
                Da's alles! Da's mijn eerste cocos-kweekset, voor 1 plant met 3 anderen in een tent. Gemiddelde opbrengst lightmix-planten: 50 gram. Opbrengst cocos-plant: 80 gram. (onder een 400 watt lamp).

Dat valt wel mee toch, in de natte zooi en de moeite?

---------

Edit: Ik heb bovenstaande beginnershandleiding wat uitgebreid en naar mijn kweekverslag verhuisd. Gewoon, omdat ik het daar hebben wil.
                Last edited by Blani; 27 December 2013, 00:29.

Comment

Comment

Ik groei 6 tot 8 weken voor, onder 3x18 watt TL. Ik top een paar keer. Na twee maanden heb ik dan redelijk bossige plantjes van zowat 30 centimeter hoog. Die verpot ik en ik knak ze plat, zodat ze het hele oppervlak bedekken. Pas als het kweekoppervlak vrijwel 100% bedekt is met bladeren gaat de klok naar 12/12.

Comment

6 a 8 weken . Ik wou het graag wel rond de 4 weken houden. Heb me plannen een beetje gewijzigd. Ga denk ik toch voor wat Plagron Power Roots en Green Sensation. Over de trichome productie was ik best tevreden bij me vorige kweek vandaar dat ik gekozen heb Sugar Royal te laten staan.

En ja met 0,5 gram per watt zou ik zeeeeer tevreden zijn . Hopelijk dat de combinatie van betere voeding en het toppen van me plantjes dit wat dichter bij brengt.

Comment

Misschien nog even mijn korte visie op scroggen: Zorg dat je licht op de plant komt. Licht dat op de potten of de grond valt is verloren, dus probeer zo snel mogelijk het oppervlak 100% gevuld te krijgen met plant.
                        Als de plant het licht eenmaal heeft, dan doet ze er wel iets zinnigs mee.

Ondertussen zit ik me af te vragen... Iedereen roept hier droog-droog-droog kweken op aarde, en dat zal ook best waar zijn, maar er zal ook zoiets zijn als te droog. Zouden jullie daar misschien tegenaan lopen?
                        Ik zie op andere sites praten over een "wet dry cycle", waarin (op aarde of compost) de planten steeds goed doordrenkt worden, maar dan ook weer de kans krijgen om uit te drogen. Misschien is dat iets om eens mee te experimenteren?
                        Hier iets over de wet-dry-cycle: http://growersguidetocannabis.com/th...annabis-grows/

Comment

Trouwens, beetje off-topic, maar kijk, het kan altijd professioneler en gedetailleerder (en ook wel wat experimenteler wowie...): http://www.cannabisculture.com/conte...nic-Supersonic. Dat is overigens een artikel van 1998...

Comment

Bezig...
                          X