Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Toppen-Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het Toppen-Topic

Korting op 420shop

Re: Het Toppen-Topic

Ik mainline

Comment

Extreme Stress Training hier...
      est_006.jpg
      Meer informatie en foto's in mijn kweekverslag:

Comment

Ik top 1x boven de 6/7e node pas. Ligt eraan hoe groot de plant is. De onderste node haal ik helemaal weg, soms die daarboven ook nog.
        En daarna laat ik ze nog minstens 7-10 dagen groeien, vaak nog wel langer.
        Plantje moet eerst vorm krijgen, een dikke stam en goed blad.
        Deze zijn binnenkort aan de beurt :

2013-12-27.311.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Over mainlinen moet je het kweekverslag van Wietefras eens doorbladeren:

Die verheft mainlinen tot een kunstvorm:
            20131114_BB_Main-lining.jpg

Comment

Ik mainline niet precies zoals er in de tutorial aangegeven wordt. Nuckbucket (de schrijver) mainlined omdat hij hoogte gebrek heeft binnen en omdat hij dus zn oogst wil vergroten.

Ik heb die hoogte wel dus ik top vanaf de 3de node (lobblaadjes meegerekend) en top dan telkens de eerstvolgende node.

Als de plant omgehakt is krijg je dit:
              image[7].jpg

Comment

Absolute kunstobjecten, Cookaap!

Comment

Bedankt blani Ik noem het maar een graal, want als je ze omdraait lijken ze er wel op.
                  Leuk om te sparen, in het vervolg wil ik wel een graal met 16 of zelfs 32 uiteindes maken

Comment

ik ben helemaal mee met het main linen .. onbewust is het uitgedraaid op wat cook doet al heb ik geen vast frame waarin ik werk .. ik knoop takje per takje naar waar ik het hebben wil met ijzerdraadjes omhuld in pvc (uit speelgoedverpakking, tering om die zooi uitgepakt te krijgen maar een heerlijk bijproduct dat ik verwerk tot plantendrager) wat ik uiteindelijk bekom zie je op de fotoos van blani/cook dus ik hoef niks toetevoegen.. ik kan enkel die techniek toejuichen vandaar mijn reactie

Comment

Ha, Blani bedankt. Ik heb onder een enkele T-neon wel wat moeite om alle toppen belicht te krijgen, maar de "graal" zit er wel goed in

Ik vraag me af wat het verschil is tussen mainlinen met wat jij doet. Het komt op hetzelfde neer toch? Paar keer toppen, open buigen en de planten dan hun gang laten gaan. Jij laat misschien wat takken onder de "mailnline" zitten? En je knakt/plet wat agressiever

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Het verschil tussen onze methoden is inderdaad klein, Wietefras, maar toch ook weer groot. Ze zijn hoe dan ook een oplossing voor hetzelfde probleem.

Ik heb wel zin om daar vanavond een verhandeling over te schrijven, met plaatjes en al, maar dat komt dan in mijn eigen kweekverslag. Dat begint een complete kweekhandleiding te worden; daar ga ik lekker aan verder bouwen.

Comment

Krasi is ook een keer zo'n tutorial begonnen over supercroppen. Helaas waren die planten toen mannelijk ofzo en is de kweek verder niet afgemaakt.

Dat lijkt me ook wel weer zo'n beetje hetzelfde idee maar ook weer net anders. Allemaal methodes om de planten beter verdeeld te krijgen over het kweekoppervlak zodat je met minder planten toe kan, zonder een scrognet te hoeven vullen.

@Blani, Ben benieuwd wat je er nog meer bij gaat schrijven. Het is al een flink uitgebreide handleiding inderdaad

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

...Na een uur studie op Krasi's methode...

Inderdaad, Krasi is net weer even anders!

(Ik had nog geen verslag van hem gezien hier, dus bedankt voor de link. Ik ben gek op verslagen van dat soort oude rotten.)

Comment

Supercroppen/buigen/knakken/hoejehetookwiltnoemen doe ik al jaren. Maar of het de opbrengst verhoogt betwijfel ik. Vooralsnog geen knallende resultaten gezien t.o.v een normaal groeiende plant.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                              X