Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het Toppen-Topic
Collapse
X
-
Re: Het Toppen-Topic
Extreme Stress Training hier...
est_006.jpg
Meer informatie en foto's in mijn kweekverslag:
Comment
-
Ik top 1x boven de 6/7e node pas. Ligt eraan hoe groot de plant is. De onderste node haal ik helemaal weg, soms die daarboven ook nog.
En daarna laat ik ze nog minstens 7-10 dagen groeien, vaak nog wel langer.
Plantje moet eerst vorm krijgen, een dikke stam en goed blad.
Deze zijn binnenkort aan de beurt :
2013-12-27.311.jpg
Comment
-
Over mainlinen moet je het kweekverslag van Wietefras eens doorbladeren:
Die verheft mainlinen tot een kunstvorm:
20131114_BB_Main-lining.jpg
Comment
-
Ik mainline niet precies zoals er in de tutorial aangegeven wordt. Nuckbucket (de schrijver) mainlined omdat hij hoogte gebrek heeft binnen en omdat hij dus zn oogst wil vergroten.
Ik heb die hoogte wel dus ik top vanaf de 3de node (lobblaadjes meegerekend) en top dan telkens de eerstvolgende node.
Als de plant omgehakt is krijg je dit:
image[7].jpg
Comment
-
ik ben helemaal mee met het main linen .. onbewust is het uitgedraaid op wat cook doet al heb ik geen vast frame waarin ik werk .. ik knoop takje per takje naar waar ik het hebben wil met ijzerdraadjes omhuld in pvc (uit speelgoedverpakking, tering om die zooi uitgepakt te krijgen maar een heerlijk bijproduct dat ik verwerk tot plantendrager) wat ik uiteindelijk bekom zie je op de fotoos van blani/cook dus ik hoef niks toetevoegen.. ik kan enkel die techniek toejuichen vandaar mijn reactie
Comment
-
Ha, Blani bedankt. Ik heb onder een enkele T-neon wel wat moeite om alle toppen belicht te krijgen, maar de "graal" zit er wel goed in
Ik vraag me af wat het verschil is tussen mainlinen met wat jij doet. Het komt op hetzelfde neer toch? Paar keer toppen, open buigen en de planten dan hun gang laten gaan. Jij laat misschien wat takken onder de "mailnline" zitten? En je knakt/plet wat agressiever
Comment
-
Het verschil tussen onze methoden is inderdaad klein, Wietefras, maar toch ook weer groot. Ze zijn hoe dan ook een oplossing voor hetzelfde probleem.
Ik heb wel zin om daar vanavond een verhandeling over te schrijven, met plaatjes en al, maar dat komt dan in mijn eigen kweekverslag. Dat begint een complete kweekhandleiding te worden; daar ga ik lekker aan verder bouwen.
Comment
-
Krasi is ook een keer zo'n tutorial begonnen over supercroppen. Helaas waren die planten toen mannelijk ofzo en is de kweek verder niet afgemaakt.
Dat lijkt me ook wel weer zo'n beetje hetzelfde idee maar ook weer net anders. Allemaal methodes om de planten beter verdeeld te krijgen over het kweekoppervlak zodat je met minder planten toe kan, zonder een scrognet te hoeven vullen.
@Blani, Ben benieuwd wat je er nog meer bij gaat schrijven. Het is al een flink uitgebreide handleiding inderdaad
Comment
-
Supercroppen/buigen/knakken/hoejehetookwiltnoemen doe ik al jaren. Maar of het de opbrengst verhoogt betwijfel ik. Vooralsnog geen knallende resultaten gezien t.o.v een normaal groeiende plant.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
Comment