Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

ik betuttel gewoon graag ..
    ben verder drop vreten ..
    googlen laat ik ook voor vandaag
    want ik zou niet graag een broodzak over mijn plantjes moeten trekken omdat ik het ergens had gelezen ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Ik zie hier meer pro's dan bij PSV
      meer en van hetzelfde kaliber zeker
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Je hoefd geen opmerking te maken over PSV en die gasten uit eindhoven beginnen te rellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          Gaat dat lukken?
          Ja. Of nee. Hangt volledig van jou af.

duurt waarschijnlijk langer dan 24u in propagator?
          Een dag heeft 24 uur. Die kan niet langer duren. Of bedoel je de beworteling? Ja, dat duurt langer. Denk ik. Hangt een beetje van 10 factoren af. Probeer het gewoon eens! Houdt rekening met: stekmiddel, aarde, LV, temp., belichting, belichtingskleur, watergift, PH, voeding, sterkte van de plant, dikte van de bast, hormoonhuishouding, genetica, lichturen, en nog wat dingen die me zo niet te binnen schieten.

en een scrog doen zonder te toppen, is dat niet beter?
          Beter? Wat is beter? Meer opbrengst? Grotere plant? Of vind je kleine planten beter? Wat voor antwoord wil je? Relativiteit schept verwarring, beste toproller.
          De groei wordt niet geremd door te toppen, maar deze verplaatst zich naar de zijtakken.

Is het verstandig om de top te stekken of beter een groener nieuwer zijtakje?
          Ja, maar ook ja. Ditsoort vragen zijn altijd lastig, verstand zit tussen je oren. En verstandige keuzes zijn situatieafhankelijk, zie je antwoord op de tweede vraag.

Een broodzakje over pas geplante stekjes heen, ook al ze zien er beetje zwak uit met bladproblemen etc
          tis toch zoizo beter om wel te doen om iig lv hoog te houden?
          Hangt van een aantal dingen af: hebben ze wortel? Hoe hoog is de algemene lv? Hoe warm is het? Onder watvoor licht?
          Hoge LV is leuk, maar niet persee nodig. De stekken hier knappen na twee weken vanzelf op. Alles wat het niet overleeft, verdient het niet.
          Zakjes zijn een no-go trouwens. Tenzij je ze een profiel geeft om tegenaan te plakken.

Een propagatorbak kost welgeteld 4.5 euro. Da's 'n half pakje seggeretten, of je lampen een anderhalve dag uit laten. (600W x 18 uur = 10800W per dag. 10800/1000 = 10KW/dag met een prijs van circa 27 cent per KW/H maakt €2,90 per dag)

Maar ook ik ben geen echte pro. Een echte pro vraagt namelijk geld voor advies. Roei toch met de riemen die je hebt, en neem ons amateuristisch advies gewoon aan.
          Thnx voor je reactie LR2. Ik zat een beetje knel met ruimte, maar in de vorm een 60*90 groeikastje is dat probleem opgelost. Ik zal een klein propagatortje regelen en gewoon onder tl/groeilamp laten wortelen met een bodemverwarmer en wat clonex voor betere resultaten. Ik probeer 100% slagingspercentage te realiseren, want ik stek niet veel, mss een stuk of 10 stekjes per kweekronde dus ze moeten het allemaal overleven.

Nu moet ik alleen het kastje nog bekleden en ventilatie installeren , groeilampje halen en dan ga ik stekken nemen, zodat ik de tent in de bloei kan gooien
          en dan lekker kweken he

Ik wilde een scrogg proberen, maar ik zit met dwerg pp'tjes lijkt het wel, die wil ik liever niet toppen, want ze komen al lengte tekort.
          Na alles wat ik heb gelezen over toppen etc vraag ik nu af of hetzelfde effect niet bereikt kan worden dmv LST.
          Dat heeft in mijn vorige kweek naar mijn gevoel wel vruchten afgeworpen.

@Moreweed , Ik ben al met een groeikastje bezig, waarin ik iets rond de 150watt in zal plaatsen voor me moederplanten en stekjes.
          Probleem opgelost komt goed ouwe

@guerilliero "want ik zou niet graag een broodzak over mijn plantjes moeten trekken omdat ik het ergens had gelezen .." Ja, want dat zou echt een ramp zijn he,
          zoals kopieren en plakken omdat je iets zelf niet weet uit te leggen. lol

Comment

Een scrog is een vorm van LST. Het buigen van de takken wat je doet is LST, het op zijn plek houden met een net wordt scrog genoemd. Verwarrend allemaal. Of je daarbij gaat toppen maakt weinig verschil: 100 kleine topjes, of 50 grotere topjes. Of de hoeveelheid vertakkingen daar veel invloed op heeft, dat durft niemand zomaar te zeggen denk ik.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
            X