Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mary autoflower groeiproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mary autoflower groeiproblemen

Korting op 420shop
    beste mede growers,

Ik heb zo'n zes weken geleden mijn eerste zaadje ooit geplant, een mary autoflower (van de Automatic Mix Pack 2.0 van GreenLabel).
    Eerst was mijn plan deze, na ontkieming in een propagator, in een 3,5L pot met gewone potgrond onder een dakkoepel te laten groeien.
    Ik kwam er vrij laat achter dat de zaadhoes nog vast zat en daardoor was mijn plantje enorm gaan strekken. Hiervan is hij nooit helemaal hersteld en toen mijn plantje vorige week nog maar 2 blaadjes had, die amper groter waren dan de lobblaadjes, besloot ik toch maar een microkweekkast te maken. Deze kast is vrij klein 33cm x 38cm met een instelbare hoogte tot 90cm, en wordt verlicht met 2 tornado spaarlampen van samen 35watt (2000lumen,2700kelvin).
    Het plantje deed het afgelopen week een stuk beter in deze kast, inmiddels 4 kleine blaadjes en er komen er nog 4 andere aan, maar het stammetje is nogsteeds enorm lang en dun en de plant kan hierdoor nogsteeds niet zichzelf ondersteunen.
    automary6weken.jpg

Om het allemaal nog wat ongelukkiger te maken kwam ik er net achter dat het kraanwater dat ik mijn plantje tot nogtoe heb gegeven wel erg basisch is, pH 8.4. Ik las ergens dat de pH te corrigeren is door een zakje groene thee in het water te hangen, dus dat ga ik voortaan doen. Komt de pH vanzelf weer goed als ik theewater blijf geven?

Met al deze gemaakte fouten vraag ik mij af of de plant zich nog volledig gaat herstellen of dat ik maar beter opnieuw kan beginnen met een nieuw zaadje in nieuwe grond?

P.S.: Ik hoop op een opbrengst van tussen de 5 en de 10gram droog, meer is natuurlijk altijd welkom. Is dat uberhaubt haalbaar met deze opstelling of zou ik met een/enkele simpele en niet al te dure aanpassingen mijn opbrengst drastisch kunnen verbeteren?

Alvast enorm bedankt,
    charlesgreen

Re: mary autoflower groeiproblemen

Ik vind het een kunstwerk...nee echt....

Ik ga eerst even op de chatbox lopen gieren van het lachen...

Ik kom zo even terug met een serieus antwoord.

Ik beloof het...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Goed even later...

Jouw plantje heeft het helemaal gemaakt vanavond.
    Het is en blijft tenslotte een stoners forum.

We hebben een passende functie gevonden voor jouw plant.

Onze house-DJ Bearprolec en zijn vaste danseres, zijn opzoek naar enige attributen, die hun nieuwste show opfleuren.
    Mocht je geinteresseerd zijn, laat het ze dan even weten.

Zij hebben het volgende in gedachte.
    Slachtoffer lights3.gif

Goed nu even serieus.
    Jouw plantje is ondertussen heel erg gestrekt.

Dit komt natuurlijk door de geboorte met de helm op en ik denk ook dat jouw lampen en lichtverdeling niet in orde zijn.
    Met deze plant, kan je helaas niet verder.

Spaar je de energie en trek de stekker er uit.

Als je wil, zal ik je een paar leuke zaden opsturen, hiermee kan je zeker een leuke oogst gaan behalen.
    Ik zag in het begin niet eens dat er een stammetje onder de plant stond

Als jij nu even lekker inleest op het forum, zorgen we er met z'n allen voor dat dit niet nog een keer gebeurd.

Veel plezier op JD man.
    Last edited by Escargot; 31 January 2014, 02:33.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Aye, het probleem is licht tekort.
      Onder die koepel was al geen goed idee. Ik weet niet waar je dat had gelezen ?
      Nu onder die spaarlampen krijgt ze alleen licht van die ene lamp. Die andere staat namelijk te ver weg.

Wil je dat dit nog iets wordt, kun je ze best zoveel mogelijk ingraven. Desnoods maak je een toren van aarde om de stam zodat ze wel blijft staan.
      Die hele stengel tot de eerste blaadjes is strek. Daar heeft niemand wat aan. Normaal is die hooguit 1-2cm.

Lees eens wat topics op het forum, dan kun je beslissen wat je verder gaat doen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heel erg bedankt voor het zadenaanbod escargot! Ik heb op het moment nog 4 zaadjes liggen dus ik zal er voorlopig geen nodig hebben.
        Onder een koepel dacht ik dat ze het meeste natuurlijke licht zou krijgen, realiseerde me pas later dat het niet mogelijk is om 's winters een plantje te kweken zonder verichting.
        Gezien de vooruitgang die het plantje de afgelopen dagen heeft gemaakt heb ik besloten om haar toch nog een laatste kans te geven.
        Ik haar nu overgepot naar een 8 liter pot en tot kort onder de blaadjes aangevuld met potaarde, waardoor ze er nu precies uitziet als een gezond plantje van 1 week oud.
        Nu maar hopen dat ik de plant niet heb beschadigd en dat het niet te laat is, ondertussen zal ik maar dit forum gaan doorspitten om de volgende keer iets beter te werk te kunnen gaan.

Comment

Nee, daarmee heb je een grote kans dat het nog gaat lukken.
          Een wereld opbrengst, zal het helaas niet meer gaan worden.
          Probeer een reflector kapje te maken uit wat blikjes en hang de lampen ongeveer op 5 cm van de plant.
          Er zijn meerdere voorbeelden van reflector kapjes, deze kan je vinden in het micro kweek forum.
          Ik hoop dat het geweldig gaat, je zal de eerste niet zijn die ons verbaast.

Veel plezier.
          Last edited by Escargot; 1 February 2014, 20:39.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Hilarisch antwoord in onvervalste slakkenstijl

Maar toch creatief opgelost met die mini hoelahoep daar !

Moest er zoiets zijn als prijs voor de meest creatieveling zou je mijn stem hebben.

Ook effe serieus nu ... zou de raad hierboven opvolgen en dan komt het allemaal wel goed.

Comment

Bezig...
            X