Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stroom uitgevallen. help

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stroom uitgevallen. help

Korting op 420shop
    Beste lezers, In de nacht van donderdag op vrijdag is bij mij rond 1 uur s nachts de stroom uitgevallen (elders in het huis kortsluiting). Ik stond op rond zes uur smorgens en toen merkte ik het ook pas. Mn lamp was aangesprongen om 19.00 uur en rond 01.00 dus weer uitgevallen. heb de lamp vervolgens uitgelaten. en de dag ernaa gewoon weer om 19.00 aan laten gaan. Ze staan op 18 uur licht, eigenlijk wou ik ze maandag op 12 uur zetten. Nu is mijn vraag of dit wel zo verstandig is aangezien ze donderdag maar 6 uur licht hebben gehad. Was aan het denk om ze nu ff nog een paar dagen langer op 18 uur te laten. Graag jullie mening.
    Bedankt voor het lezen.

Groetjes

Re: Stroom uitgevallen. help

hallo, een foto zouden we wel apprecieren (zo gissen is niet echt leuk)
    Hoe lang staan ze al op 18/6?
    Op zich zou ik gewoon verder gaan op 18/6 maar zonder foto kunnen we dat niet goed zien he!

Zodus eerst foto's, dan meer info.

Grtz
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Maakt niks uit als je ze op 12 uur wilde zetten dan moet je dat gewoon doen.

Comment

Hoe lang staan ze al op 18u ? Als je ruimte het aankan en tijd is geen factor is groeien nooit verkeerd natuurlijk.

Maar ik zou je plan doorzetten, dus maandag op 12u. Misschien zelfs eerder. Minder licht zoals donderdag zet wat in gang, een natuurlijk proces in de plant. Een dagje inkorten valt wel mee maar ik denk dat juist doorzetten op 18u meer ongezondere stress oplevert dan inkorten naar 12u. Dat levert op zich namelijk al een heel gedoe op, je dames houden wel van duidelijkheid met betrekking tot zoiets vitaals als licht
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

@ moreweed: ik wist niet dat de plantjes daardoor (veel) stress konden krijgen.
          Zodus Greenyey, bij deze mijn excuses en volg de raad van de mannen hierboven op en alles komt in orde
          grtz

Comment

ze staan nu zo een tien dagen op 18 uur. Maar als ik ze maandag op 18 uur licht zet dan hebben ze op vijf dagen 3 andere lichtcyclussen gehad, vandaar mijn idee om ze nog ff op 18 uur te laten "bijtrekken"
            groetjes

Comment

Dan toch die foto mssn 10 dagen is wat kort, hangt er vanaf hoeveel ruimte je hebt ook.
              Ik zou ze nog wat laten groeien (drie weekje voorgroei en dan op 12/12) wederom dit is mijn gedacht erover en het hangt af van je beschikbare ruimte.
              Eveneens spreek je over ZE ? over hoeveel plantjes praten we hier?
              Het is echt gissen zonder foto hoor.
              grtz

Comment

Had na die storing meteen overgestapt naar 12/12, dat geeft de minste stress.
                Ze hebben toch 1 dag van maar 6 uur licht gehad, en -vergeet dat niet- 18 uur donker !

Die twee dagen zal geen 100 gram verschil maken. Mits je geen 500 plantjes hebt staan.
                Welke soort is het ?
                Last edited by QnQ; 1 February 2014, 18:42.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                X