Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph meter vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ph meter vraag

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Mijn ph meter geeft een andere waarde aan als ik de gemeten vloeistof een tijdje op kamer temperatuur laat komen. Opzich niet raar maar deze meter moest temperatuur compensatie hebben. Dus dan zou ik toch telkens dezelfde waarde moeten krijgen ongeacht de temperatuur? Toch als ik het een tijdje laat staan word de waarde een stuk hoger 8.3 en als ik het net uit de kraan meet rond de 7.1. Of heeft het er ook mee te maken op welke temperatuur ik gecalibreerd heb? Graag uitleg zodat ik zeker weet welke ph ik aan mijn planten geef want ben bang dat als ik direct (koud) uit de kraan meet ik uiteindelijk een foute ph er aan overhoud, terwijl dit volgens mij niet zo mag zijn met die temperatuurcompensatie toch?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Gaat om deze meter: https://www.pinearts.nl/index.php/me...14-ph-atc.html

27 views, niet 1 antwoord. Als ik een domme vraag stel mag dat gerust gezegd worden.
    Last edited by chemmie; 8 February 2014, 13:48.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Re: Ph meter vraag

Respectloze mensen ik ga er vanuit dat je niet hoeft voor te warmen of wat dsn ook gewoon erin steken en bam 5,8-6'2 hou ik.meestsl aan nja meestal voor mij ook allemasl nieuw maar zo las ik op t forum misschien moet je hem anders eiken ? Of anders een nieuwe kopen ik heb t zelfde ook gehad met een 10 euro ding vsn tuincentrum werkt ook voor geen moer

Comment

Hij is gecalibreerd (geijkt) Ik laat voortaan mn voedingswater maar n paar uurtjes staan om zeker te zijn. En hoezo respectloze mensen?

Comment

Een beetje meter heeft ATC (automatische temperatuur compensatie) en die van jou dus ook.
        Maar als die niet werkt stuur je hem beter terug.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ph meter vraag

Heb chemiel.

Ik doe het als volgt : ik ijk mijn ph meter met ph 7,01 en dan vervolgens met ph 4,0 (ik heb een meter met 2 kalibratie punten) daarmee meet ik dan mijn afgezuurd water dat al op kamertemperatuur is gekomen.
          Na dit enkele keren te doen weet je dat er ongeveer zoveel ph-op zoveel water moet.
          Dus als dit ineens wat zou wijzigen weet je dat je weer moet ijken.
          Na het meten spoel ik mijn meter mooi af met stromend kraanwater ik schud hem af en zet hem weer in zijn dopje waar ik een klein beetje bewaarvloeistof in heb (zo moet ik bijna nooit meer de meter ijken)
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

De meter kan wel temperatuurcompensatie hebben, maar vloeistoffen reageren verschillend op temperatuur.
            Meet de pH als het water de temperatuur heeft die je normaal aan de planten geeft, zo wordt dat al tijden gedaan dacht ik.

Uit nieuwsgierigheid : waar bewaar je dat water in ? (dat kan ook invloed hebben)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050 View Post
              Hij is gecalibreerd (geijkt) Ik laat voortaan mn voedingswater maar n paar uurtjes staan om zeker te zijn. En hoezo respectloze mensen?
              Als 47.mensen het lezen.maar niet reageren terwijl je op een reactie zit te wachten dat vind ik.toch wel respectloos is toch een.kleine.moeite om ff te reageren maar misschien ligt dat aan mij wat jr geeft is 9/10 x wat je krijgt

Maar is je probleem opgelost? Kunnen we juichen en bier gaan zuipen op de maandag morgen of moeten die hersenen gaan denken op maandag ochtend hahaha

Comment

Ik wist na een belletje dat de ph van mijn water rond de 8.5 moet zitten. Net uit de kraan zit ie net boven de 7. Na een paar uur zit ie op 8.3 dus ga er vanuit dat dat dan klopt. Zal toch oven contact opnemen over die temperatuur compensatie want dat doet ie niet.

Net herstellende van het weekend, dus laat de bier nog even achterwege. En het antwoord kom vanzelf met een beetje geduld. Niet iedereen werkt met ph meters en verwacht niet dat iedereen het antwoord weet. Dus om de viewers al respectloos te noemen gaat me wat te snel. Ik heb 2 calibratie vloeistoffen van 4.01 en 7.01 liggen maar hoef maar op 1 punt te eiken. Gebruik vanaf nu alleen de 7.01 aangezien die dichter bij 5.8/6 ligt.

@t qnq ik laat het water in een plastic maatbeker van de action een paar uurtjes staan. Misschien beter om glas te gebruiken? Ieg thx voor de antwoorden peopz

Heb voor nu het water met wortelstimulator erin een paar uurtjes staan. Zodra ie op temperatuur is ga ik afzuren.

Comment

Comment

Die 25 graden kan het wel eens aan liggen. Heb m gewoon gecalibreerd met calibratievloeistof die op kamertemperatuur zat. Iemand een tip om het makkelijk op 25 graden te krijgen?
                    Last edited by chemmie; 10 February 2014, 15:22.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sambalbei View Post
                        Als 47.mensen het lezen.maar niet reageren terwijl je op een reactie zit te wachten dat vind ik.toch wel respectloos is toch een.kleine.moeite om ff te reageren maar misschien ligt dat aan mij wat jr geeft is 9/10 x wat je krijgt
                        Al eens bij stil gestaan dat niet iedereen een antwoord op uw vraag kan formuleren?

Verder kun je mensen toch niet gaan verplichten om te antwoorden...
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Hier de gebruiksaanwijzing. Volgens mij word me daar verteld dat de vloeistof onder 25 graden moet blijven of heb ik dat mis? Ik dacht dat mijn engels goed was maar als ik deze usermanual probeer te vertalen komen er toch veel vragen boven. Iemand die me beetje op weg kan helpen zodat ik het zeker weten goed doe?

DSC_0425.jpgDSC_0425.jpg

Ook nummer 3 en 4 van het calibreergedeelte vind ik niet helemaal duidelijk wat ze nou precies bedoelen. Kan aan mij liggen maar ik vind het maar een beetje vage manual. Denk dat het makkelijker is dan de manual mij doet geloven (indewar) laat brengen.

Comment

Comment

Hoe ik het nu heb gedaan: Ph meter in calibratievloeistof, ff wachten tot ie stabiliseerd. Dan met de schroevendraaier de waarde van de ph meter draaien naar de waarde van calibratievloeistof. Even laten stabiliseren. En klaar (dacht ik) Links zie je dat het een 1 punts calibratie meter is. Daarom snap ik niet dat je na het calibreren je de meter nog een keer in 4.01 of 9.81 vloeistof moet doen en iets met temperatuur moet? Dat volg ik niet helemaal...

Comment

Bezig...
                              X