Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat moet ik doen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat moet ik doen ?

Korting op 420shop
    hallo hier ben ik weer
    ben ondertussen na mijn herma's opnieuw begonnen en mijn 'dochters' staan nu 4 weken onder de lamp 400w hps op 18 uur schema
    als medium heb ik compo sanna met perliet gebruikt ph=5.0-6.5, nu heb ik ze alleen nog maar kraantjes water gegoven en zijn 3 weken geleden al overgepot in 11L potten
    ze zijn niet hoger als 30 cm gegroeid en hebben een stam van een dikke duim dik
    ik was van plan om mijn 3x blue powers canna bio voeding te geven, deze heb ik nog niet gegoven omdat er opde zak van het medium staat dat ze voorzien zijn van 12 weken voeding( wel mss wat veel in verhouding voor cannabisplant) dus ik dacht dat ik hier wel 5 weken voorgroei mee kon halen zonder voeding bij te geven, maar nu blijkt van niet, mijn blaren beginnen bij 1 plant verschrompeld te worden en hebben bruine puntjes die omhoog steken aande uiteinden, bij deze is dat gebeurd op 24h tijd en bij de andere 2 is het gelijdelijk aan gekomen dat de puntjes een beetje wit begonnen te zien wat kan ik nu best doen ?
    voeding geven of net niet ? want op een of andere manier speelt het in mijn kop af dat deze potgrond gewoon te hard bemest was als ik hem aankocht, maar van begin tot nu heb ik geen enkel probleem gehad, mijn eerste medium voor de 1ste week lamp was gewone stek en zaaigrond ph5.5-6.2, ligt het nu aan de grond(te veel voeding), aande voeding die ik tekort geef, of zit ik met een ander probleem of bladprobleem/ziekte ?
    aahja ik geef gewoon kraantjes water niet afgezuurd met ph-/+ heb ook geen meter
    hopelijk krijg ik snel reactie

20140217_143328.jpg

20140217_143350.jpg

Re: wat moet ik doen ?

wat je moet doen ? onderop je balk in 'windows viewer' zit een knopje ... "draai rechtsom"
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Comment

meters kopen ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door between25 View Post
        ....
        aahja ik geef gewoon kraantjes water niet afgezuurd met ph-/+ heb ook geen meter
        ....
        Dat kan misschien het probleem zijn.. Als je het niet meet, dan weet je ook niet of de Ph nog juist zit.
        Als de PH niet klopt gaan de plantjes niet blij zijn.
        -

Comment

Ja was ik al eventjes van plan om te gaan halen, maar het past voorlopig nog niet in mijn budget,
          En ik had niet direct het vermoeden dat het daar met te maken zou hebben, want dan zouden ze toch van in het begin al symptonen moeten vertonen en dit is op totaal 2 dagen tijd gebeurd, endie andere 28 dagen heb ik er dan niets van gemerkt ? :p
          Niemand die mij een voorlopige oplossing of tip kan geven of iets uit de blaren kan aflezen tot ik een ec en ph meter kan kopen ?
          Je zou me er hard met helpen want ik zit een beetj met de handen in het haar als deze kweek ook zou mislukken
          Grts between

Comment

Dit lijkt me eerder; te voedselrijk staan dan een gebrek aan voeding. Voorbemeste grond is vaak voorbemest met meststoffen die langzaam vrijkomen. Het zou dus heel goed kunnen dat de ec in je pot op loopt door dit langzaam vrijkomen en je dus pas nu verbrandingsverschijnselen ziet.

Verder heeft kraanwater een veel te hoge PH (8-8,5) voor je plantje. Door met kraanwater te blijven gieten loopt je bodemPH gestaagd op wat tot blokkades van somige voedings- en sporenelementen leid. Phosfor, Ijzer, mangaan, borium, koper en zink worden slecht opgenomen bij zoon hoge bodem PH! Door met te hoge PH te gieten verbruik je de kalkbuffer in je grond. De aanwezige kalk neutraliseert de eerste tijd de te hoge PH maar als deze kalkbuffer op raakt dan kan je bodem PH in een klap snel stijgen met blokkades tot gevolg. Later in de kweek kom je dan ook onherroepelijk een klakgebrek tegen.

Je plant krult de bladranden op wat duid op gesloten huidmondjes, ze wil dus minder water verliezen (verdampen) dan ze nu doet. Ook laat ze "clawstand" van het blad zien. Ook dit duid op een probleem in de waterhuishouding.

De krullende bladranden en claw geeft dus aan dat ze meer water verdampt dan dat ze kan aanvullen als reactie hierop sluit ze de huidmondjes en klapt ze het blad naar onder. Het te veel verdampen kan verschillende oorzaken hebben. Voor de hand liggende oorzaken; te warm staan, te lage LV, op te veel tocht staan, te veel stralingswarmte (lamp tekort op je plantjes) maar ook een te nat staan (zuurstof arm staan van de wortel), andere wortelschade door kwaadaardige schimels of mechanische wortelschade (verpotten). Door een te hoge bodem EC (te voedselrijk) kan ze ook moeilijk drinken. Dit laatste zou bij u weleens aan de hand kunnen zijn.

Beter start u de volgende keer in een lightmix of in zaai- en stekgrond en zet je ze pas voedselrijker na node 5.

Ik zou nu niet gaan voeden daar het eerder blokkades zijn dan tekorten. De hierboven genoemde oorzaken voor clawstand en krullende bladranden gaan uitsluiten (klimaat) en dan je bodem EC en PH op orde proberen te krijgen.

Als u beschikking heeft over regenwater zou u kunnen overwegen om dit 50/50 te mengen met u kraanwater.

Met een lakmoespapiertje of PH papiertjes kan je al heel gemakkelijk een grove PH indicatie krijgen van u water.

Met een fertometer krijgt u ook aleen heel aardig beeld van de in oplossing zijnde voedingszouten in u medium.

Last edited by FlintStoned; 18 February 2014, 12:48.

Comment

Bezig...
            X