Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kweeklamp?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke kweeklamp?

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

ik kom er niet helemaal uit.
    ik heb gekeken naar de 315 watt plasma lamp. Kosten: 1100 euro. Schijnt een lamp tezijn die
    Helemaal geweldig is en kan je hoger boven je planten hangen, zo heb ik er een paar horen zeggen.

nu zie ik ook de: PHILIPS D-PAPILLON SET 350W FIXTURE + DAYLIGHT BULB PHILIPS MASTER COLOUR 315W/942

onder deze lamp staat: Plasma killer. Geeft 2 maal zoveel licht als n plasma.
    kosten: 550 euro.

bedoelen ze hiermee dat de philips beter is dan de bovenste genoemde plasma lamp van 1100 euro,
    of zijn er nog andere soorten plasma lampen.? Prijsverschil is de helft minder, maar wel twee maal zoveel licht? Ik wil de lamp hoog aan t plafond hangen, zodat ik mn tropische planten mooi kan ophangen. Nu de lamp laag hangt gaat er veel ruimte verloren. Iemand ervaring?

grt
    dave

Re: Welke kweeklamp?

uit je vraag leid ik af dat je nu al een lamp gebruikt

Nu de lamp laag hangt gaat er veel ruimte verloren.
    dus mijn vraag is .. welke lamp hangt er nu?

Comment

Licht neemt in intensiteit kwadratisch af naarmate de afstand vorderd! Ook zoon daglichtlamp moet gewoon kort op je plant. Verder heeft deze lamp wel een redelijk mooi spectrum maar geeft dus ook een bom aan licht waar de plant niks mee kan.

Comment

Er hangt nu een hpi 400 watt.
        deze hangt nu op ongeveer 2,5mtr, en de planten staan voor een raam, op n verhoging.
        ik wil eigenlijk een lamp net onder t plafond hangen, zodat ik meer planten en boomstammen kan plaatsen zodat er epifyten kunnen komen en tropische planten. Ik wil in niveau, de hoogte in werken, maar omdat de lamp niet tehoog MAG vanwege de onderste planten, MOET de lamp op deze hoogte hangen. Maar ben zo wel de helft van de hoogte kwijt. Planten groeien wel en de tropische planten vertonen allemaal groei. Vanaf de andere zijde van het raam ( op t balkon ) dient t raam als kijkvenster naar binnen als een soort vivarium.

alles lijkt te werken. Sproeiers, warmtekabel, mistmachine etc. Alleen nu een lamp die ik echt strak tegen t plafond kan hangen, en dan nog "redelijk" licht geeft voor de onderste laag ( hoeft niet perfect te zijn want ze staan ook pal voor t raam dus)

ik dacht dat deze plasma lamp a 1150 euro, de oplossing zou zijn. Waarom anders zo duur? Tweede optie was die Philips killer van 500 euro. Maar beiden zijn kennelijk niet zoveel beter als wat ik nu heb? Een enkele hpi onder een zilveren reflector kap.

Comment

Bezig...
        X