Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het is ook altijd wat, zit met de handen in het haar, bladeren sterven ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

het is ook altijd wat, zit met de handen in het haar, bladeren sterven ?

Korting op 420shop
    hallo, na te weten te komen dat ik de verkeerde grond gebruik, ( iets overbemest) maar nu kwamen ze eindelijk terug tot hun oude oorsprong nu zit ik met een ander probleem...
    mijn wortels kwamen onder uit de pot en ik dacht ik zet mijn oude pot op een nieuwe die voor 1/3 gevuld was met stek-zaaigrond, ik die daar gistere op gezet met het gedacht dat de wortels dan beter af zouden zijn maar blijkbaar niet want nu heb ik ineens dit... mijn blaren draaien alle kanten uit krullen bijeen worden heel licht van kleur en zijn precies op het randje na van afsterven, iemand die dit ooit ook al heeft meegemaakt ? i don't know what to do en wil geen 2de kweek laten falen achter mekaar
    ik geef normaal omde 2 a3 dagen water, het isnu 2dagen geleden, ben ik daar inde fout gegaan of is het gebeurd bij het overzette op de andere pot ?
    heeeeellllp
    grtz between

20140220_144036.jpg20140220_144041.jpg20140220_144046.jpg

Re: het is ook altijd wat, zit met de handen in het haar, bladeren sterven ?

Wortels geraakt? Die nu aan het afsterven zijn en dat zie boven de grond.
    Bij verpotten eerst laten uitdrogen zodat je de kluit makkelijk uit de pot kan halen.
    Dan kluit in nieuwe pot zetten met verse aarde bij.
    Aarde best wel ingewaterd.
    Grtz.

Comment

zijn ze nog te redden ? normaal zou het geen probleem mogen zijn dat wortels afsterven want ik had hier gelezen dat er mensen bij zijn als ze de wortels zien dat ze gewoon zand er onder leggen en deze sterven dan meestal ook gewoon zonder enig neveneffect opde plant, ik zet hem gewoon in een emmer vochtige stekgrond en ineens gaat mijn plant dood ?
      kan ik toch niet goed aan volgen :/

Comment

Is precies wel te vochtig dan die grond want ze staan er wat droopy bij.
        Bovenste emmer droge grond wss en onderste zeiknat?

Comment

zitten er wel gaten onderin de pot? volgens mij heeft deze plant veel te veel water. Daardoor neemt die ook geen voedingsstoffen meer op.

Comment

Dat is toch geen STEK zet hem in gewone planten aarde en geef hem flink water .
            Wortels heeft je plant nodig dus die moet je niet beschadigen
            God was never on your side..

Comment

Ik dacht dat het aan mij lag... maar volgens mij moet ie idd heel snel water hebben ...
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

Comment

op een gegeven moment lijkt te weinig water en te veel water best wel op elkaar. Toen ik foto 3 zag dacht ik meteen aan een water overschot omdat de bladeren ook naar onder zitten gekruld.
                Dat is een teken van te veel water.

Bij een tekort aan water hangen de bladeren meestal gewoon, wel dezelfde bladvorm nog. En ja, dat zie je eigenlijk wel bij 1 en 2.

De topic starter zal ff moeten bepalen wat het probleem is.

Comment

De emmer heeft gaten het is een gewone pot maar bovenste grond is met perliet en onderste is stekgrond die nat is, de bovenste grond begon net wat drogen te worden ik heb het nu ook een flinke geut water gegoven ze kregen niet zo super veel water, ongeveer 400-600ml om de 3 dagen naar gelang de grond was
                  Hopelijk komt het goed
                  Of iemand nu nog een ander idee ?
                  En manne alvast heel hard bedankt voor de moeite om snel te antwoorden ik aprecieer het heel hard !

Comment

Als je hps gebruikt lijkt mij 1x in de 3 dagen veel te weinig zodra je dan 600ml geeft komt er waarschijnlijk ook 400ml aan de onderkant eruit. Althans dat zijn mijn ervaringen. Ik zou sowieso met regelmaat gewoon iedere dag water geven en nee geen 600ml dan he.

Verder ff de potten optillen dan kan je wel een beetje schatten of ze te zwaar zijn ofniet(droge aarde weegt bijna niks).
                    Mocht het wortelschade zijn zal ze wel herstellen en ja het water geven heb je zelf in de hand.

greets

Comment

Deze plant lijk en algehele blokade opgelopen te hebben..
                      Ook als ze op oude manier verder had gegroeid, had ze dit ook gekregen.
                      Ik sluit me aan bij Cookaap, te lang en te veel water gekregen.

Die dubbelgeslagen bladeren.
                      De plant gaat dan zo snel slap hangen, dat de bladeren dubbelslaan.
                      Je kan aan de bladeren ook zien, dat je geprobeerd hebt, de plant te helpen, de bladeren weer recht te krijgen.
                      Daar komt die, op vraatschade lijkende schade aan de bladeren van.

Dit duid op een wortelprobleem en daarbij zou het mogelijk zijn, dat dit ook weer door het overwateren gekomen is.
                      je moet de wortels bekijken, dit om 100% zeker te weten.

In dit probleem lijkt iedereen gelijk te hebben, volledige blokkering, is vrijwel niet van water tekort te onderscheiden
                      Last edited by Escargot; 20 February 2014, 22:18.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Idd veel te een water, dat zie je aan het bollige blad en het bruine afstervende blad beneden...

Doe rustig met je water, zoals psy zegt gewoon regelmatig water geven of geef ff een tijdje van benden water en weeg je pot zodat je weet hoeveel water erin zit...
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Vreemde manier van werken hoor.
                          Het is niet omdat je onderaan je pot de wortels ziet dat de plant moet verpot worden.

Verder sluit ik me aan bij de rest. Te nat.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                            Vreemde manier van werken hoor.
                            Het is niet omdat je onderaan je pot de wortels ziet dat de plant moet verpot worden.

Verder sluit ik me aan bij de rest. Te nat.
                            Gewoon opgezocht op het forum en er waren nog mensen die het deden, dacht dat het niet gezond was als er 3-4cm wortel onderuit kwam,
                            Rare reactie op 24h tijd voor te nat te staan dan wel maar we zullen hopen op het beste en jullie raad opvolgen

Comment

600 ml water in 3 dagen is veel te weing voel aan je potten man
                              God was never on your side..

Comment

Bezig...
                              X