Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zijn er hier mensen aanwezig die gekweekt hebben/kweken met het AutoPot systeem? Zo ja, welk substraat & voeding gebruik je, heb je tips en/of opmerkingen etc.?
leuk spul als je weet hoe je ermee moet werken
druppelaars moeten wel eens in de zoveel weken schoongemaakt worden hoor ik vaker omdat ze dicht gaan zitten!
verder kun je elk substraat gebruiken met bijpassende voeding
Ik werk al 3 jaar met autopot systemen en het is idd prima spul, eerst had ik easy2gro nu 1pot aangezien dat wat makkelijker te verplaatsen is.
Druppelaars zijn er niet hoor, vlotters wel, ik maak deze 1 keer per jaar schoon, verder geen problemen mee gehad. Afstellen is niet nodig je vult het vat en klaar, easy dus.
Ik gebruik altijd 50% perliet en 50% aarde *(soms 50% kokos) *werkt perfect. Ik zou niet zomaar elk substraat kiezen, was een linkje over ergens, effe zoeken straks.
Voeding heb ik Canna en Plagron gebruikt werkt allebei goed. Ik gebruik nu sinds een jaar biologische voeding in het autopot systeem met van die biologische blokken in het substraat. Ik koop deze altijd direct bij autopot.nl (even bellen of mailen want stonden toen niet in hun webshop) die hebben van die kant en klare packs met die blokken, schimmels etc. wat ze aan tuinders aanbieden. Was iig ca. 50% goedkoper als andere aanbieders en werkt geweldig aangezien je alleen water in je watervat hoeft te doen
Uiteindelijk heb ik het 1Pot XL systeem gekocht met de Airdomes.
Ik ga 50% Goldlabel Light Mix met 40% Perliet mengen. Onderin de pot een 4cm laagje met perliet.
Geen idee welke voedingsstoffen ik wil gaan gebruiken. Ik heb nog wat Ultra PK en Ultra MG van Goldlabel over.
Het gebruiken van tabletten vind ik lastig, diepte en hoeveelheid bijvoorbeeld. Weinig over te vinden. Wat me wel aanspreekt is de GK Complete Organics, een verslag van gelezen is klinkt vrij goed.
50% aarde en 50% perliet
50% aarde en 50% hydrokorrels (hydrokorrels wel eerst afzuren!!)
50% cocos en 50 %perliet
50 % cocos en 50 % hydrokorrels
Dit zijn de mixen die ze aanraden voor de autopots!
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ik ga bio tabs gebruiken, je kunt ook mineraal doen en dan direct van uit het voedingsvat. Niet met bio voeding doen ivm verstoppinge. Bio tabs kan wel
Comment