Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jiffy potjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jiffy potjes

    Korting op 420shop
    Hallo medeliefhebbers van het groene spul
    Is er ook iemand bekend met die dingen? Ik vraag mij af of dat buitenste laagje of dat ook oplost als je verpot? Het lijkt wel plastic en het houd de turf
    bij elkaar, ,maar ik zag bij iemand zon stuk om de stam van de plant zitten.
    Wie weet raad?
    Tuinbroek:eek::o

    #2
    Re: Jiffy potjes

    In het verleden heb ik deze nog gebruikt.
    Voor mij lukte dit goed maar anderen beweren dat de wortels er moeilijk doorheen groeien.

    De laatste tijd plant ik m'n zaad ineens in de eindpot met Light mix. Is eigenlijk de beste optie.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Jiffy potjes

      Heb dit gevonden op internet Tuinbroek hoop dat je er iets mee bent, voor 1 keer dat ik kan helpen

      You can keep your seedlings in the jiffy pots for longer if you choose, Just know the peat pot will dry out more frequently and you will have to water them m...


      hier zie je duidelijk de wortel ontwikkeling


      En heb ook gevonden Jiffy-pot 6 cm vierkant

      Turfpot: 6x6 cm. Door de vierkante vorm gemakkelijk en stevig neer te zetten. Gebruik 1 van onze praktische, grote, waterdichte bakken om er van verzekerd te zijn dat de potjes altijd vochtig staan. Alleen potjes met een vochtige buitenkant laten de worteltjes door.

      Met vriendelijke groet
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        #4
        Re: Jiffy potjes

        Jiffy tabletten zijn prima om mee te kiemen. Daar zit een laagje 'stof' ofzo omheen, maar daar prikken de wortels prima doorheen.

        Turfpotjes, die bruine bekertjes met die 'geperste turf' buitenlaag, die vergaan na circa 3 maanden. Je plant staat dus 3 maanden in 250ML potjes, en zal niet groter worden dan 35 centimeter (dat is echt mega maximaal, reken op 10-15cm) in die tijd. Je kunt ze wel gebruiken, maar dan zul je de bodem moeten scheuren voordat je ze uitplant. Ik heb nu nog stukjes rondzwerven in de tuin van vorig jaar, stukjes die nog steeds geen wortel door laten. Niet de beste optie als je het mij vraagt.

        Door een vochtige turfpot groeien de wortels makkelijk heen, maar de wortels gaan pas hard groeien als alles een beetje droogvalt. Dan moeten ze op zoek naar water, en groeien ze verder tot ze de droge turfwand raken. Daar komen ze dan weer niet doorheen, dus je geeft water, maar met voldoende water, groeien de wortels slechts een klein beetje. Ook krijgt de penwortel dus geen vrij spel, waardoor die zal opkrullen. Zo kan ik nog wel even doorgaan qua nadelen.

        Beter: een plastic potje en op tijd overpotten. Een zweltablet (jiffy) om te kiemen en daarna uit te planten.
        Best: meteen in de 'eindpot' zaaien.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Jiffy potjes

          Precies.

          Jiffy: Ja.
          Turfpotje: Nee.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Jiffy potjes

            Thanx mannen
            Ik heb de tabl.en niet de potjes, hier groeien de wortels er van onder gewoon uit.Bedankt voor de tips gelukkig niet de vierkantjes.Er staan er al 8 boven.
            Tuinbroek.

            Comment


              #7
              Re: Jiffy potjes

              Jiffy7 zijn geen turf potjes, en de meeste "turf" potjes ook niet

              Veel turf potjes zijn van oud papier gemaakt, die schimmelen ook snel.
              De echte turf potjes schimmelen niet en laten de wortel makkelijk door, mits ze vochtig zijn.
              Bij het oppotten zou je de onderkant er af kunnen trekken of breken, maar als de wortels er al door komen hoeft dat niet.

              Het gaasje van Juffy7 afhalen is non-sense.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment

              Bezig...
              X