Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek zonder koolstoffilter.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweek zonder koolstoffilter.

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me namelijk af of er mensen hier op dit forum ervaring hebben met een kweek succesvol
    af te sluiten zonder het gebruik van een koolstoffilter.
    Zo ja, in welke mate rook men de stank?
    Bv. is het te ruiken 2 kamers verder als zij bloeit in een gesloten kast en met gesloten kamerdeur.

Re: Kweek zonder koolstoffilter.

Een koolstof filter+afzuiger moet je echt wel hebben hoor bij een binnenkweek, een plantje kan je hele huis al "lekker" ruiken naar wiet! En als jij wilt kweken in een gesloten kast heb je zowiso afzuiging nodig en een toevoer voor je verse lucht! En kan je miss wat meer vertellen over je set-up?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Al meerderen zelfs, ik heb nog geen filter in huis gehaald. Sinds vorige week heb ik de afzuiger ff op de schoorsteen aangesloten ivm warmte, maar daarvoor altijd direct in de kamer afgezogen.

De intensiteit van de wietgeur hang van het soort af. Ik heb een keer White russian gehad en die rook je toen je de voordeur open deed, terwijl ik op zolder kweek.
      Daarna heb ik niet meer zoveel last gehad van stank op de begane grond.

Comment

Een keer geprobeerd. Halverwege de kweek toch wel en fatsoenlijke filter aangeschaft. Ik kweek in mn zolder en je ruikt het tot aan de voordeur.
        Als de verkeerde persoon dit toevallig ruikt heb je en serieuze probleem.. tenzij je vrij afgelegen woont en je bezoek de geur niet erg vind..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        -

Comment

Ja ik ben er nieuw mee met kweken binnen dus zou niet kunnen inschatten wat een 'stank' dat teweeg brengt.
          Ik heb een valse muur van ongeveer 7 vierkante meter. Daar heb ik een plaat om de muur gevestigd horizontaal met gaten in om de lampen erdoor te doen. De wanden zijn beplakt met aluminium folie. Ik gebruik geen HPS dus dat zou geen probleem mogen geven. Het feitelijke 'hok' (waar de plant in staat) is dus niet volledig luchtdicht en staat nog in verbinding met de overige ruimte van die 7m2. Er is in die valse wand wel een deur. Als deze toe is wel de hele ruimte lichtdicht. Luchttoevoer doe ik nu overdag door de deur open te zetten en een ventilator lucht te laten stromen in de ruimte. Ben nu aan het rondkijken voor een goedkope afzuiger+filter.

Comment

Witte wanden zijn normaal ook goed hoor.
            Ik zou zeker investeren in afzuig + filter.. maar dit is persoonlijk

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
            -

Comment

Het ENIGE onderdeel waar je NIET op moet besparen, daar wil jij op besparen.
              Ga nou eerst eens een heleboel kennis vergaren voor je domme dingen doet.
              Op JD staat voor 2 jaar leesvoer.
              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ben het wel een beetje met QnQ eens.

Ik woon zelf in een appartement met mijn tent in mijn woonkamer en de woonkamer grenst natuurlijk aan de gang naar de voordeur. Als ik geen filter zou hebben zou het hele complex stinken?
                Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Een beetje met QnQ eens?
                  QnQ heeft gelijk dat je daar echt niet op moet gaan besparen.
                  Die kans zit er in dat het hele complex naar wiet gaat ruiken ja, die kans is zelfs best groot, natuurlijk hangt het een beetje van het soortje af wat je wil growen, maar je gaat jezelf echt voor je kop slaan als je op een dag thuis komt en je ruikt het al als je het complex in komt, als de buren het niet al eerder geroken hebben en een telefoontje naar de popo gedaan hebben.

Comment

Zou voor de zekerheid maar een filter aanschaffen.
                    Geeft een fijn gevoel omdat de geur niet overal is, en het kost nog geen twee tientjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evilknievel View Post
                      Zou voor de zekerheid maar een filter aanschaffen.
                      Geeft een fijn gevoel omdat de geur niet overal is, en het kost nog geen twee tientjes...

Mag ik vragen waar jij een koolstoffilter haalt voor 2tientjes?

Comment

Plaatselijke hobbywinkel, of op marktplaats staan ze altijd wel ergens in de aanbieding

Comment

Is een insteek buisventilator ook geschikt? 100m^2 airflow/h.
                          Voor 1 plantje in een kweekkast

Comment

op marktplaats staan ze altijd wel ergens in de aanbieding
                            Na ongeveer een jaar moet een koolstoffilter vervangen worden omdat deze niet meer werkt.
                            Je koopt deze dus nieuw om niet met een oude filter opgescheept te zitten...

Gewoon ineens een deftige kopen waarvan je zeker weet dat de werking goed is.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Plaatselijke hobbywinkel, of op marktplaats staan ze altijd wel ergens in de aanbieding

Over een jaar mag jij de mijne overnemen voor een zachtprijsje haha!

Comment

Bezig...
                              X