Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes van 1,5 jaar oud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaadjes van 1,5 jaar oud

Korting op 420shop
    Kunnen deze nog gebruikt worden? Ik heb ze gehad en ze zijn altijd donker en koel bewaard.
    Het gaat om Jack herrer steeds van greenhouse. Bvd

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

Re: Zaadjes van 1,5 jaar oud

al zouden ze 15 jaar oud zijn...
    koel bewaard kun je ze jaren bewaren
    dus deze zaden zijn nog heel goed te gebruiken

succes alvast
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ok mooi zo! Tnx angel777

Comment

Hey rezpiet ik had er ook nog 3 liggen zaten in een wietzakje die in een eastpack zat en die heeft zelfs in de winter in de kou in de auto gelegen en ook hoogzomer lagen ze in de auto. En waren 2 jaar oud en 2 van de 3 zijn inmiddels boven de grond gekomen.

Dus zoals angel zegt moet goed kunnen.

Ik heb ze ontkiemd in kleine tupperware bakjes.

Keukenrol opgevouwen tot hij erin paste daarop wattenschijfjes uit elkaar getrokken en daar tussen het zaadje. 1e keer heb ik ze goed vochtig gesproten om ze te activeren daarna voornamelijk naast het zaadje gespoten zodat hij moet groeien om bij het water te komen. Na 3 dagen had het eerste zaadje al een wortel van 3a4 cm en een steeltje die omhoog kwam.
        De ander bleef beetje achter dus had ik een klein beetje aarde bij de watjes gegooid voor voeding. Ik net kijken die was het bakje bijna uitgegroeid die had zelfs al vertakkingen op de wortel zitten!! Die had dus eigenlijk eerder al onder de grond gemoeten haha maar ga t meemaken

Succes in iedergeval

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Comment

Haha wow dat is goed nieuws amnesia88, dan hoop ik dat dit ook moet gaan lukken! (Er stond geen tht op de verpakking) 😀Tnx voor de tips! ik ga over +- 1,5 ontkiemen. Het wordt m'n eerste kweekje en heb er ook veel zin in. M'n hok is nu voor 90 procent klaar. Misschien dat ik meteen een verslag ervan ga maken hier. Jij ook goodluck m8

Comment

Ben benieuwd naar je verslag ga je in de gaten houden

Comment

Hey, wou effe toevoegen dat ik ook eens oude zaden had, californian orange bud van white label (sensi seeds) en die waren alle 10 na 2 weken nog niet opgekomen. Maar dikke pluim voor Sensi!: want - ook omdat ik nog wat andere, nieuwe, zaden had gekocht, had ik een heel nieuw pakje zaad gekregen!

Deze zaden waren omennabij 2 jaar oud, koel en donker bewaard en toch wilden ze niet.
              Ik had ze achter onder in mn keukenkastje bewaard. Volgens Sensi moeten zaden bij 4 graden in de koelkast minstens 2 jaar bewaard kunnen worden.

Wat ik zelf eventueel wel fout had gedaan, in dit geval omdat het oude zaden waren, is ze direct in de aarde gestopt te hebben i.p.v. een willekeurige kiem methode (schoteltjes, keukenpapier, etc.). Ik ben namelijk overuigd dat ze het gewoon zouden moeten doen, direct in de aarde. En zo'n kiemmethode zie ik ook een beetje als verantwoordingverschuiving, van zaadleverlancier naar de klant. Evengoed had ik deze zaden misschien toch wat specialer moeten behandelen.

Succes,
              Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Thank dr00p, ik ga ze gewoon proberen alle 10, wil uit eindelijk 5 stuks planten 😎

Comment

Vorig jaar heb ik zaden besteld die ik ook dit jaar weer gebruik. Hebben ondertussen wel altijd droog gelegen, maar ongekoeld. De Royal dwarf is half maart gezaaid en doet het prima buiten. De 2 ak47's zijn 2 weken jonger, maar beiden zaden zijn ontkiemd in de stekgrond en buiten gaat het misschien wat langzamer nu, maar ze doen het wel. Mazzel wellicht, maar nooit geprobeerd is ook nooit een antwoord weten...
                  Mij scheelt het nieuwe zaden ondertussen. Volgend jaar wil ik mijn dan 2jaar oude quick fruitzaden proberen. Q
                  Succes!

Comment

Kijk aan Cooizzz, als je wat bewaard heb je wat mooi zo.
                    Ik ga als ik ga beginnen in iedergeval een verslag maken, meer kennis die mee kan kijken is er volgens mij niet 👍

Comment

Ik heb ook zaden van >10 jaar oud liggen, dat hoeft geen probleem te zijn.
                      Om het ontkiemen wat te helpen kun je een drupje waterstofperoxide aan het water toevoegen.
                      Dan krijg je allemaal kleine belletjes om de zaden.
                      Het dood ook schimmelsporen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Waterstofperoxide heeft ook een naam die meerdere mensen wel kennen "zuurstofwater" bij de apotheek hebben ze dit wel

Comment

Is dit waterstofperoxide gebruikelijk om te gebruiken? Las toevallig in een ander draadje iemand zeggen dat je ze ook kan weken ergens in om de weerstand sterker te maken, waar worden ze dan in geweekt als ik vragen mag

Comment

dat speelt geen rol hoe oud ze zijn had er ook van rond de 10 jaar oud en ziehier het resultaat ervan

en dit kwam van wiet die in indertijd in de shop heb gekocht dus geen kwaliteitszaad
                              Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Bezig...
                              X