Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vsa maakt lawaai

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vsa maakt lawaai

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Nu ik deze week de nacht heb, ben ik er telkens bij wanneer mijn licht aanschiet dit is om 20 na 6.

    Maar nu maak ik mij wat ongerust.

    Gisteren rond 10 na 6 begon mijn vsa een zoemend geluid te maken eens dat het licht aangaat is het geluid weg.

    Maar nu vandaag weer om 10 na 6 dat zoemend geluid, maar om 20 na 6 gebeurde er niets. Ik ongerust gaan kijken nog steeds dat lawaai wel, lampen schoten pas om half 7 aan.

    Nu als ik kijk naar de vsa tijdens dat zoemend geluid zie ik niets abnormaal. Vsa is een jaartje oud. Werk met een gewone tijdschakelaar---->auto plon---->>>relais---->>>vsa

    Autoplon= zo voor moest ik kortsluiting hebben valt het daar weg en niet in mijn plonkast in huis.

    Hier een foto
    20140417_064507.jpg

    Laterz
    Een ongeruste Thugz

    Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
    Last edited by thugz; 17 April 2014, 05:49.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    #2
    Re: Vsa maakt lawaai

    Het brommen van een VSA kan geen kwaad en is alleen maar irritant. Een VSA is opgebouwd uit koperdraad wikkelingen met daar omheen een metalen lamellen pakket. De lamellen worden vaak door een lak laag en een enkele las bij elkaar gehouden. Door dat de VSA zeer warm wordt gaat op den duur de lak laag verdrogen waardoor er lamellen los komen te liggen. Deze gaan op de netfreqentie liggen trillen wat het gebrom veroorzaakt. De enige oplossing is dan ook de VSA te vervangen door een nieuwe als het geluid te hard wordt, maar het kan voor de rest geen kwaad.

    Wat ook help tegen het brommen is er eens tegen tikken met je vingers en je zal het zien dat lawaai weg is.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

    Comment


      #3
      Re: Vsa maakt lawaai

      Ja, lees even precies wat-ie zegt. Dat ding zoemt en de lampen zijn uit....en later springt alles pas aan.

      Vsa hangt ook op z'n kop eh..die trafo genereert de meeste warmte, en die verwarmt nu het draad en dat plastic blokje met onderdelen erboven.

      Mijn mening..ik vind vsa's niet iets om mee te gokken. Als er een afwijkt gaat-ie eruit.
      Op elektronica zit volgens Brussel 2 jaar garantie, dus ik zou die shop eens bellen

      BTW...je praat alleen over je VSA, dus ik neem aan dat je al een nieuwe lamp geprobeerd hebt ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Vsa maakt lawaai

        Antwoord even op QnQ, hier geen nieuwe lamp. Heb mijn lamp en ballast nu 61 dagen in gebruik en 14 dagen terug het zelfde meegemaakt betreffende het brommen. Natuurlijk begin je ongerust te maken 2 maand oud en maakt lawaai, dus opzoeken hier in het forum en op internet. Heb toen met rubberhamer zachtjes paar tikken erop gegeven en het is opgelost ( had die oplossing gevonden op internet) , hoor nu al 14 dagen niets.

        Dat de lichten niet op het juiste uur aanspringen ligt volgens mij aan de klok, niets mee te maken met de ballast.


        Betreffende de warmte is de beste oplossing onder je ballast alu of ijzer te plaatsen zoiets bv. tablet2 007.jpg wat mijn 1 opstelling was. nu zit alles mooi vast in kabbelgootjes en tegen mijn passieve inlaat dus altijd gratis koeling. En klopt voor 100% wat QnQ zegt beter je ballast omdraaien, warme lucht stijgt die zakt niet.

        En betreffende de garantie 2 jaar klopt ook maar als de schop lastig is betreffende de omruiling, sta je machteloos als klant. Zie je moeilijk klacht indienen
        En wat ik intussen geleerd hebt leest de info over growschop hier op het forum en je plukt wel een goede zaak uit die correct werkt.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

        Comment


          #5
          Re: Vsa maakt lawaai

          Hoi ik heb nu een gavita maar volgens mij maken al die vsa, s geluid, en veel hitte

          Comment


            #6
            Re: Vsa maakt lawaai

            Sorry effe een stomme vraag maar "auto plon" en "plonkast" is dat Belgisch voor "aardlekschakelaar/ beveiliging" en "groepenkast"?
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #7
              Re: Vsa maakt lawaai

              @droop: ja, plon is in het dialekt antwerps voor automaat/ beveiliging. plonkast zegt voor zich de zekeringenkast/groepenkast.
              aardlekschakelaar is het zelfde of andere benoemingen is differentieelschakkelaar (Algemene D.S.)
              ..first time WW and still running..

              Comment


                #8
                Re: Vsa maakt lawaai

                okey dat gebrom kan dus weinig kwaad maar toch zal ik volgende maand eens kijken naar een ander.
                neen mijn lamp is ook nog niet vernieuwd was da van plan na deze kweek te doen want dan heeft ie er 3 kweekjes opzitten.

                dus dan ook maar eens kijken naar een ander tijdschakelaartje
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Vsa maakt lawaai

                  @ Alf Thanks man! En waarom zie ik je nooit meer op tv?! Moest altijd wel lachen om je
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #10
                    Re: Vsa maakt lawaai

                    @ Droop: haha jah, ben op pensioen he xD
                    ..first time WW and still running..

                    Comment


                      #11
                      Re: Vsa maakt lawaai

                      Whahaha!! 'T is je gegund man!
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment


                        #12
                        Re: Vsa maakt lawaai

                        Slotje
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment

                        Bezig...
                        X