Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tentje in kelder.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tentje in kelder.

Oorspronkelijk geplaatst door odyssee View Post
    En je kelder schilderen met witte kalkverf is zeer goed als preventief middel tegen beestjes.
    Heel Odysee's verhaal was goud, maar deze extra. Viel me op dat je en reflectie- en zwart/wit-folie had staan. Nou goed, voors en tegens.. Maar in geval van je kelder en om m zo fris mogelijk te krijgen inderdaad die witkalk. En als je het kan stuuken? lijkt me dat helemaal de bom. Een ongelatexte (enkele uitzondering daargelaten) gestuukte muur kan een hoop vocht opnemen en afgeven. Geen idee of het echt van toepassing is als je enkel de kweek kamer stuukt, maar heb het idee van wel. Een gestuukte woonkamer/etage draagt ook bij aan een beter binnen klimaat. Kan me niet voorstellen dat de witkalk niet-ademend is (geschilderd of niet).

Nou goed, mocht je wat in mijn idee zien, dan zou dat 1 van je eerste stappen moeten zijn.

Succes!
    Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Voor de geur en dergelijke dacht ik om van een oude party tent die ik heb liggen de 2 voorste flappen met rits uit te knippen op maat en deze te bevestigen boven de trap op de rand. (zie foto, tent deel komt op het rode)

Merkte ook dit handig leeg plekje op bovenaan de trap, zou voor een prettig opberg kaste kunnen gebruikt worden.

Heb al veel nuttige info van jullie gekregen, zeer erg bedankt daarvoor.

Mvg.

Comment

Zwart/wit folie is niet voor op de vloer, te dun dus zo kapot. Echt bedoeld voor wanden.

En je hebt nooit geen grondwater in je kelder? Een beschimmelde schoen is niet zo vreemd hoor. Nou dat die kelder leeg geruimd is zal een grondige schoonmaakbeurt met een sopje wonderen doen .. Weet niet of iets op je vloer leggen wel nodig of handig is eigenlijk.

Enerzijds wel, want dan ben je optrekkend vocht uit je vloer kwijt. Of dat handig is in jouw situatie, dampdichte folie, moet je zelf uitzoeken. Maar t zou dan eerder vijverfolie worden, geen ervaring mee (mag je daarop lopen? Tafel zetten? Potten verschuiven?) Zou zelf eerder gaan tegelen of zo, met een rest partijtje van marktplaats.

Maar eerlijk gezegd lijkt me dat een betere klus voor later, vloerbedekking, wanneer je je ruimte een beetje hebt leren kennen. Zoveel mors je toch niet?

Stuukken is denk ik ook meer een eigen hersenspinsel hoor En wat schimmels en beestjes betreft wordt gezegd dat de genoemde witkalk goed helpt - wat bovendien prima de luxe reflecteert. Maar denk dat menig gelatext hokje, wat een beeetje bijgehouden wordt, (mijnes incl) prima functioneert.

Zelf alleen last gehad van spint toen ik stekjes had gekregen. Tot twee keer aan toe, beiden afgekapt. En dat zijn ook de enigste 2 keer dat ik met stekjes gewerkt heb. (Hoewel, sinds kort zit ik te klooien, maar das van mijn eigen planten.)
        Heb voor die spint PVP gehaald, ruikt als iets wat je zelf moet kunnen maken.. Verder niks.

Ps Je foto's zijn niet te bekijken. Heb je de jointjedraaien manier gebruikt?

De essentie: Maak een plan, wees creatief.

Succes met je mooie ruimte!
        Last edited by dr00p; 23 April 2014, 23:45.
        Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Neem een deel van de kelder, maak een bak met vijverfolie, verf je muren wit, maak aan de voorkant van je bak een kader met deur, wat folie dertegen dat de boel lichtdicht is.
          Lamp aan't plafond en filter met afzuiging incluis een variac ofzo, relais voor je lamp en gaan.
          Kost je nog geen 500 euro en je kweekt, je hoeft daarom geen ganse growshop leeg te kopen, als ik je lijstje zo zie.

Comment

Bezig...
          X