Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij Setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp bij Setup

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een paar vragen, ik heb me suf gezocht maar kan het toch echt niet vinden.

    Hoeveel watt/tl buizen moet ik ophangen per m2 voor de groeiperiode?
    Hoeveel watt/led lampen heb ik nodig per m2 kweekruimte?

    Of raden jullie andere lampen aan ipv Led, je ziet nu wel vaker dat er mensen gaan kweken met led, dus zou het persoonlijk wel eens willen proberen voor de eerste keer

    Bedankt alvast!

    #2
    Re: Hulp bij Setup

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...je-kweekruimte
    -

    Comment


      #3
      Re: Hulp bij Setup

      Bedankt voor die info, maar dat is niet echt wat ik zoek. Het antwoord waar ik naar op zoek ben

      Comment


        #4
        Re: Hulp bij Setup

        Ipv led zou ik eerder een 400 watt hps boven een vierkante meter hangen, hangt natuurlijk ook af van de hoogte uiteraard.
        Je bent wat karig met uitleg, geef eens meer details over je beschikbare ruimte, wat je plannen en verwachtingen zijn?

        Comment


          #5
          Re: Hulp bij Setup

          Mijn kweekkamer is: 3x4x2 (LxBxH in M)
          Ik heb meerdere keren gelezen dat je onder Led kan kweken, dit heb ik toch maar besloten niet te doen.
          Ik wil wel voorgroeien onder TL alleen ik heb geen flauw idee hoeveel watt TL ik dan boven mijn ruimte moet hangen

          Comment


            #6
            Re: Hulp bij Setup

            Staat er toch duidelijk in geschreven.. max 8x30w..
            Wel wat groot voor en hobby kweekje..
            Maar zoals ganjax als zei, ik zou voor hps gaan.

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
            -

            Comment


              #7
              Re: Hulp bij Setup

              het blijft mij toch nog wel onduidelijk, ik wil gaan voorgroeien onder Tl, hoeveel wattage heb ik dan per m2 nodig? of is dat die 8x30w?
              Hoeveel watt HPS is aan te raden?

              Comment


                #8
                Re: Hulp bij Setup

                Met die ruimte kan je alle kanten uit, je kan een kast maken of een tent plaatsen.
                Op een vierkante meter kan je gerust bv 2x2x75 watt Tneon hangen als groeilampen of 2x2x55 watt.
                Qua hps, 400 watt op een vierkante meter zou ik nemen, alhoewel 600 watt ook lukt.
                Nu hangt ook veel van je budget af, indien je 600 watt zou hangen ipv 400 weet je dat dit duurder uitkomt qua lamp en (e)vsa, alsook heb je een afzuiging en filter met groter debiet nodig etc.

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp bij Setup

                  Hoe bedoel je precies met die 2x2x75 en 2x2x55 :$

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp bij Setup

                    Ik zou hpi lampen nemen voor de groei. Dan begin je gewoon met de armaturen waar je ook me eindigt. Je hoeft dan alleen de lamp te vervangen van groei naar de zichtbare bloei.
                    Verder is 400w voor een m2 goed. Zowel voor hpi als voor hps.

                    Als je toch met tl wil werken dan raad ik je aan gewoon zoveel mogelijk watts per m2 te doen, want licht is gewicht. (er is natuurlijk een max maar die zal niet snel bereikt worden met tl).
                    Nadeel aan tl licht is dat ze niet echt diep stralen, dus dan zul je moeten scroggen ofzo.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp bij Setup

                      Bepaalde wattage van tl hebben ook een eigen lengte dus hoe groter je hok hoe meer watt je kan gebruiken.
                      Dacht dat de zwaarste wattages ongeveer 1.5m zijn.
                      Wil je die hele kamer benutten dan ontvangen ze je op wietforum met open armen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp bij Setup

                        Wel je hebt een set van 2x75 watt bv en dat dan 2 keer, of die 2x55 watt 2 keer.
                        2(2x75) of 2(2x55)

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp bij Setup

                          Danku allen voor de zeer nuttige info en de snelle reacties!

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp bij Setup

                            En weg was tie.

                            Comment

                            Bezig...
                            X