Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladeren hangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladeren hangen

Korting op 420shop
    Beste,

Na lang zoeken achter oorzaken krijg ik geen vat op het probleem van mijn plant.
    De bladeren hangen namelijk slap.
    Het zou volgens sommige komen door overmatig water geven en door anderen weer door te weinig water
    Ik heb 2 weken bloeivoeding gegeven met de aangewezen hoeveelheid die op het pakje stond.
    De pot voelt niet zwaar aan dus aan een te natte bodem kan het denk ik niet liggen
    Ik geef om de 4 dagen een glas water.
    Vandaag 2 glazen er door gekiept.
    Zou dit nog te redden zijn ?

Dit is een foto van de topjes.
    Iemand een idee hoe lang de plant nog moet ALS hij overleeft ?

Re: Bladeren hangen

Denk dat je meer water moet geven om de 4 dagen ofwel iedere dag een beetje als je zegt dat je maar een glas geeft.
    Naarmate je plant groter wordt moet je haar ook meer te drinken geven ongeveer met dezelfde regelmaat als je gewend was. Goed in de gaten houden en zelf beetje inschatten wat ze nodig heeft.

Ziet er toch goed uit, mss die bovenste foto dat ze wat dorst heeft omdat de bladeren gaan hangen. Als ze nat staat zouden de bladeren eerder gaan opbollen.

Grtz.

Comment

Hi, je verteld niet meer over de rest van jou setup......
      Maar, je pot zit niet vol met aarde, en een glas water op de in-geschatte inhoud van jou pot lijkt inderdaad weinig.

Foto 2 ziet er goed uit, maar kan ook fluf kutplantje opleveren, succes en tot meer info ........

Comment

Dit ziet niet naar langdurig overwateren of onderwateren uit. Eerder schommelend water gegeven, paar keer echt veel en dan te lang min. lijk alsof je je kalium hebt uitgespoeld.

Comment

Welke voeding heb je tot nu toe precies gegeven ?
          De pot is niet goed gevuld, dat was al gezegd, dus ze heeft weinig aarde (buffer)
          Ik lees niet welke soort het is, maar ze ziet er uit of ze nog wel een week of 6 moet. Minstens.

Bladproblemen staan in de helpdesk
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ultra critical
            heb water gegeven en blaadjes staan terug mooi.
            zal de pot bijvullen met aarde

Comment

Bezig...
            X