Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slechte wiet uit oogst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: slechte wiet uit oogst?

Als ik deze foto zie, konden deze zeker nog 2 weken , zelfs een maandje verder, ik zit nu ongeveer in hetzelfde stadium als jij wanneer je ze geknipt hebt.
    Ik wacht zeker nog 3 weken tot een maand.
    De trich's zijn bij mij reeds allemaal milky maar de toppen moeten nog aandikken en ik wil amber zien, veeeeel amber .
    Het was dus een zaak van te vroeg oogsten, jammer maar een goeie les voor de volgende keer.
    Het curen zal wel nog iets helpen.
    Grtz Reiko
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

In de laatste 2 weken gaan ze altijd echt van geur en smaak veranderen, daar ligt het misschien ook aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
        Ik denk dat de luchtstroom te hard was, dat laat je wiet echt naar chlorofyl/hooi ruiken en smaken.
        Is het dan niet verstandig om de afzuiger aan te zetten met het drogen ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Juist niet stemma, dan krijg je juist een harde luchtstroom. Met gevolg dat je aan het sneldrogen bent en je geur/smaak kwijt raakt.
          iig dit was mijn bevinding. Ik droog voortaan altijd in de tent die helemaal dichtgeritst is. Lekker lanzaam.
          En dan zo dat je altijd het oorspronkelijke (vaak lekkere) geurtje ruikt, dan weet je dat het niet weg is.
          Na 2 weken is die geur wat minder maar zodra je de toppen een maand gecured hebt is de geur/smaak weer helemaal terug.

Je kunt het eens proberen, een ge-sneldroogd topje en een langzaam gedroogd topje (zonder luchtstroom in een afgesloten ruimte, niet een te kleine ruimte natuurlijk )

Comment

@Cookaap , bedankt !
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

allemaal hartelijk bedankt !!!

Oorspronkelijk geplaatst door hatsijoe View Post
              Het gaat niet om de haren....
              De trichomen...

Suc6

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
              ja, ik weet het ... ik heb zo een microscoopje, maar tegen beter weten in (ik zag effectief geen amber) heb ik toch geoogst op basis van de draadjes ... zeer stom ...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door reiko View Post
              De trich's zijn bij mij reeds allemaal milky maar de toppen moeten nog aandikken en ik wil amber zien, veeeeel amber .
              dus doordat de toppen niet aangedikt hebben in de laatste weken, heb ik fluffy wiet verkregen...

en vanwaar de hoofdpijn dan?

Comment

Niet afgebloeid is het hele antwoord
                De hoofdpijn zal wel komen door te weinig spoelen aan het eind +- 2 weken aanhouden.

Comment

Alles in boter draaien, zo ben je er misschien nog iets mee

Comment

en hoeveel uur groeien jullie met 18/24 ? kan dat een effect hebben op de bloeiperiode? als je langer op 18/24 staat, is de bloeiperiode dan ook langer (tov de totale kweek?) maw: stelt een langere 18/24 periode de oogstdatum uit?

Comment

Als een plantje 10 weken bloei nodig heeft, dan heeft ze dat na 4 weken groei, en ook na 8 weken groei en ook na 16 weken groei. De bloeiperiode blijft gelijk.
                      In het eerste voorbeeld duurt de kweek dan 14 weken en in het andere voorbeeld 18 weken en de laatste optie geeft 26 weken totaal.

De laatste levert de meeste wiet op.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thanks!

Comment

Bezig...
                        X