Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuinbroek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tuinbroek

Korting op 420shop
    Groeilamp gebruik
    Wie gebruikt een echte 400 watt groeilamp?
    Volgens muj niet veel,ik deed dat zelf ook niet.
    Deze foto,s zijn genomen met de groeilamp.
    En aan alle gele foto,s te zien zijn er niet veel gebruikers.
    Waarom vraag ik me af,ja ze zijn iets duurder,maar ik ga nu het verschil kunnen zien HPS contra MH
    Wie heeft ook echt een groeilamp,
    en zal er verschil zijn in de groei.?
    Last edited by tuinbroek; 7 June 2014, 18:25.

Re: Tuinbroek

Bijna niemand gebruikt die, omdat het niet nodig is.
    Een paar weken voorgroeien kan ook heel goed onder TL of TNeon, dan heb je hetzelfde, meer blauwe, licht.
    Zet je ze daarna nog een weekje op 18/6 onder HPS en daarna over op 12/12 dan werkt dat net zo goed, en je spaart een dure HPi (MH) lamp uit. (die met een Evsa ook nog eens veel sneller kapot gaan)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke,maar tneon heb ik niet en dus leek me dit de beste oplossing,maar hoe zit het dan met het kelvin verhaal.Ze hebben in de groei toch meer van die blauwe kleur nodig,of bedoel je dat ik net zo goed tneon had kunnen kopen?
      Nou ik zal het meemaken en als het niks uitmaakt pech gehad, maar deze geven wel meer warmte af dan t neon, maakt dat dan geen verschil?
      Last edited by tuinbroek; 7 June 2014, 18:41.

Comment

En deze dan tuinbroek.. Deze heb ik nu gekocht.. Is met extra groeilicht.
        Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

Comment

Volgens mij kun je net zo goed deze groeilampen gebruiken dan t neon.Ja shivaman die wou ik ook kopen ivm gavita esva maar die was uitverkocht.
          Maar wat vind jij dan van de bewering dat t,neon beter is en dat deze lampen gauw stuk gaan.Jullie hebben allemaal wel mijn planten kunnen zien nou die gingen gelijk onder de hps en daar was kwa opbrengst en de gezonheid van mn planten niks van te zien.
          Dus kan je de conclusie dan trekken dat voorgroeien eigenlijk onnodig is?
          Wel verwarend allemaal dan.

Die van jou kost ook 29,95 en die van mij was een stuiver duurder
          dus dat valt nog mee,en je gebruikt hem maar even.Had ik voor t neon gekozen had het me meer gekost.
          Last edited by tuinbroek; 7 June 2014, 19:05.

Comment

Tneon gebruik ik voor de eerste 2 weken.. Maar als ik ze daarna overzet naar hps zijn die planten in 3 dagen twee keer zo groot. Ik zou zeggen, gebruik wat je heb.
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

Comment

Voor de eerste week gebruik ik 2 spaarlampen en daarna gingen ze onder de gewone bloei lamp dus ik wou es een groeilamp proberen.We zien wel of ze sneller groeien of sterker worden.

Comment

Hey Tuinbroek, die lamp van in die link is een bloeilamp he. Ze heeft een een verbeterd spectrum met meer blauw licht. Dit om het strekken wat te voorkomen.
                Beetje voorgroei geven is toch beter, worden je planten groter van uiteindelijk.
                Als je vaneerste keer begint onder hps, gaan de planten automatisch meer strekken. Als je de lamp er vrij kort bijhoudt, valt dit strekken wel mee. Speciaal een groeilamp kopen zou ik ook niet doen, maar nu ik een voorgroeitent heb is dit wel anders.
                Met groeilampen(4000K ofzo) houd je de internodes veel korter.
                Je kan bvb met indica's werken(die blijven toch kort) op een lage ruimte. Omdat indica's eenmaal ze genoeg weken voorgroei gehad hebben en je ze erna in bloei trekt, niet veel groter meer worden. Kan je met zo een lamp de x-aantal weken voorgroeien tot ze matuur genoeg zijn om in bloei te trekken. En ga je als resultaat in je lage ruimte lage indica's hebben, terwijl moest je hps gehad hebben zouden de toppen mss al in je lamp gegroeid zijn.
                Als je hoogte genoeg hebt en je vindt het niet erg dat ze wat strekken waarom dan groeilamp gebruiken?
                Tneon is ideaal voor onder voor te groeien. Met juiste Kelvin. Brede lage plantjes krijg je en verbruikt pak minder dan vaneerste keer deftige bloeilamp.

Aja koop Gavita enhanced als bloeilamp, is goedkoper en kan tegen de hoge frequentie van de evsa, die Greenpower niet(kromme draad, flikkeringen). Ook op DHS, ik koop er vaneerste maal genoeg, heb je gratis verzending en die lampen heb je toch altijd nodig.

Grtz en succes.

Comment

Zit nou in 2 topics over hetzelfde onderwerp te posten.

Maarre.. 400W hpi is natuurlijk wel beter dan tneon, tis gewoon meer heh...
                  Meer is bijna altijd beter.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                  X