Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei naar bloei omschakeling/ Hoe beslis jij?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groei naar bloei omschakeling/ Hoe beslis jij?

Korting op 420shop
    Na het lezen van talloze verslagen heb ik al heel wat dingen ontdekt en bijgeleerd op dit forum.
    Toch heb ik nog een vraagje ivm het omschakelen van lichturen.

Zijn er bepaalde kenmerken bij de plant die aangeven dat het de beste periode is om de omschakeling te doen, of bepaalt ieder dat voor zich. Zoja, waaraan dan? Groote? Geur?...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Re: Groei naar bloei omschakeling/ Hoe beslis jij?

Je kan de hoogte van je planten mede controleren door langer voor te groeien, en dat is ieder voor zich want ieder zijn kweekomstandigheden zijn anders. Je zou beetje moeten kunnen vergelijken met degene dat het meest op jouwe gelijkt.

De kenmerken van de plant die aantonen dat het klaar is om om teschakelen is dat ze voorbloei toont. Maar bijna niemand wacht zo lang en forceert de plant in bloei. Dus express vroeger schakelen.

Comment

Tnx Shiva, een mooi kort en duidelijk antwoord. Vooral het forceren van de plant naar de bloeiperiode. Ze word dus geforceerd.
      Buitenkweek zal dan logischerwijs het natuurlijk overgaan zijn naar de bloeiperiode.
      Dat word iets voor volgend jaar, een keer een buitenkweekje doen.
      Hoewel ik daar niet zoveel van verwacht. Ik hou meer van lampenweed, tja...

Hoelang duurt het gemiddeld om de voorbloei zichtbaar op te merken? Enige overeenkomsten tussen Indica en Sativa of juist totaal verschillend op dat gebied?

Comment

Bij Sativa kan het langer duren eer die voorbloei toont, Indica's zijn korter en gaan sneller.
        Als je de bloei forceert(dus naar 12/12) moet je ongeveer 10 dagen wachten eer je voorbloei ziet. Kan dus sneller maar ook trager.
        Erna wachten tot de voorbloei bloei wordt. Als je knopjes krijgt dan kan je de bloeiweken beginnen aftellen en niet vanaf omschakeling.

Bij buitenkweek is het geval als je keigoed weer hebt, kan je keiveel opbrengst hebben. Kwaliteit buitenkweek is wat minder maar dat hangt ook veel van de verzorging af. Hoe meer zorg, hoe beter u stuff zal zijn.
        Buiten in volle grond kan je makkelijk struiken halen van paar meter hoog met een kilo + als resultaat.

Comment

Is wel duidelijk zo.

Bedankt Shiva

Comment

Bezig...
          X