Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

120x120x200 afzuigprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

120x120x200 afzuigprobleem

Korting op 420shop
    Beste jointjedraaiers,

ik zit met een aantal vragen over de afzuiging in mijn kweektent van 120x120x200.
    op het moment heb ik maar een 120liter afzuiging wat uiteraard veel te laag is, maar ik zou me niet kunnen bedenk hoeveel m3 ik wel zou moeten hebben. Ik ga een 600watt HPS lamp gebruiken.
    wat is nou het beste om te nemen qua M3 BUISAFZUIGER EN CAN FILTER???

Alvast bedankt

Re: 120x120x200 afzuigprobleem

Ben ook nog niet zo lang bezig ik heb ee. 90x90x180
    En heb 400m3 afzuiging .
    Dus denk ik dat je toch een 600m3 afzuiging kan gebruiken mischien gaat 550 nog mvg wietkweker

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

En neem denk toch 700 m3 koolstoffilter
      Maar vraag nog maar eens na
      Bel een growschop mischien mvg uit belgie

Comment

Als ik het zo gelezen heb hier lijkt 700m3 het minimum wil je goede controle hebben. Ik heb een gtools 430m3 op een 600w 120x120 tent en is ook te weinig. Daarnaast kan het prettig zijn als je niet constant op 100% hoeft af te zuigen. Als je geld zat hebt zou ik voor een 1000m3 softbox gaan.

Comment

Je zou genoeg moeten hebben aan een 500 kuub afzuiger en 500 kuub filter. In theorie.
          Meer is beter.

Het fijnste is een 1000 kuub softbox, die met een variac op 110-115V zetten en een 750 kuub filter eraan.
          Omdat de filter kleiner is kun je nooit voluit draaien, maar dat is ook niet de bedoeling.
          Het moet ook een beetje te doen zijn, en deze filters wegen al een kilootje of 30.
          Deze oplossing is wel het stilst. Als je ruimte hebt kan de afzuiger en eventueel ook het filter buiten de tent.

-Het best draai je 's nachts, als het het koelst is.
          -Als je de fan wil dimmen heb je overcapaciteit nodig.
          -De temperatuur in de tent gaat nooit lager zijn dan de temperatuur van de lucht die erin komt.
          -Inblaas en uitblaas nooit in dezelfde kamer. Die kamer warmt op dus het wordt steeds warmer in je tent.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

je kunt de 120m3 gebruiken als inblaas, als je een inblaas gebruikt heb je minimaal nog 4a500m3 nodig zoals al vermeld.
            Ik weet niet of je in de buurt ergens een growshop hebt zitten maar ik raad je aan om er eentje te bezoeken, altijd handig.
            een paar regeltjes, zorg niet voor een te groot verschil tussen filter en afzuig, de deeltjes moeten +/- 1.2sec in het filter zitten zodat ze hun werk doen, als ze sneller door het filter gezogen worden krijg je stank, nog een belangrijk puntje is dat je een filter niet onder de 25% mag laten draaien, de meeste koelen zichzelf en onder de 25% krijg je oververhitting. (kans op uitval apparatuur=stank)

Als je deze 2 puntjes in de gaten houd en je temperatuur is goed, is er niks aan de hand

succes gr JohnnyHaze

Comment

Heel erg bedankt voor de reacties!!
              ik ga denk ik een 600m3 zuiger en een 600m3 filter halen met daarop de fancontroller. En de 120 liter inderdaad als actieve inlaatt!!
              budget ligt nu ook leen beetje laag dus ga daarom voor de wat goedkopere optie
              grtz

Comment

Die 120 kuub kun je beter op je bureau zetten, dan zit je lekker in de wind.
                Zet de "raampjes" in de tent open, dat is je passieve inlaat.

Als je 600 kuub wil afzuigen, en je gaat 120 kuub erin blazen, dan gaat het ergens fout eh..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

beste nieuwehobby,

voor meer leerzame informatie over ventilatie en inblaas/afzuig dit topic

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Comment

Heb de topic gelezen maar hoor en zie nog veel tegenstrijdige dingen...
                    Zou 600m3 zuiger en filter genoeg zijn met de 600 watt of toch de 700m3??

nog even naar de 700m3 filter gekeken en zag daar 2 verchillende staan
                    de 700 m3 350bft en de 700m3 366bft. Wat is daarin het verschil?
                    zal ongetwijfeld op het forum staan maar kan het zo snel niet vinden
                    Last edited by Nieuwehobby; 11 July 2014, 19:19.

Comment

Zou voor 700 gaan maat beter te veel als te weinig zeker met warme dagen
                      Greetz

Comment

QnQ zijn post is erg uitgebreid ik zou zijn opties nog eens goed bekijken, scheelt niet zo heel veel geld en maakt een hoop verschil in de kwaliteit.

Comment

Nogmaals bedankt voor alle comments.
                          Dus al zou ik een 700 zuiger en 500 filter zou hebben is dat ook ruim voldoende aangezien je niet op volle 100% kracht gaat draaien? Ik heb een fancontroller die op 100% gaat als de tent te warm word levert dat geen problemen?

Edit: heb nu een 790 zuiger en 765 filter op het oog
                          gaat dit geen problemene geven met geurtjes aangezien de zuiger niet op volle toeren gaat draaien
                          Last edited by Nieuwehobby; 12 July 2014, 12:29.

Comment

Normaal moet dit goed zijn
                            Ik heb 400m3 afzuiging en 345 m3 filter in tent 90x90x180
                            En alles gaat prima dus je zit wel goed denk ik hoor
                            Mvg

Comment

je filter mag iets kleiner zijn i.v.m. eventuele bochten, door bochten knikken etc. draait je afzuiger bijvoorbeeld 10-20% minder hard, daarom kan er een filter op dieminder zwaar is.
                              maar geef me een reden waarom je dit zou doen?ik zou toch minstens 1:1 pakken, zwaardere filter=minder kans op geur= minder risico.. dus als je je hersenen niet in je reet hebt zitten pak een filter dat 20% groter is.
                              je hoeft geen wetenschapper te zijn om dit goed te berekenen, gewoon logisch denken

voor een duidelijkere uitleg lees monty's posts maar een paar keer door:

Comment

Bezig...
                              X