Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goed bezig ?¿

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

En je zou ook tl-buizen hebben besteld en vraagt of daar starters en vsa's bij zitten: als elektricien zou je toch moeten weten dat die niet standaard worden bijgeleverd bij tl-buizen van 7 euro.
    Hmm bij de gamma koop ik een tl armatuur van 7 euro daar zit de vsa in het armatuur de starter er in en een 33 tl buis. Dus zo vreemd is dat helemaal niet.

Comment

Last edited by Kwasimodo; 31 July 2014, 14:05.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Comment

Comment

Last edited by grinderke; 31 July 2014, 22:10.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Comment

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                    Last edited by grinderke; 31 July 2014, 23:51.

Comment

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Als je maar een enkele lamp hebt, dan moet het wel de 2700K zijn, want daar kun je ook mee groeien. Andersom gaat het veel minder: 6500K heeft te veel blauw en te weinig rood in het spectrum om goed te bloeien. Heb de gekozen voor de 2700K? Dan zit je goed. Heb je gekozen voor de 6500K? Dan zal je toch een 2700K moeten aanschaffen.
                              Overigens kun je met deze lampen maar : zelfs een oppervlakte van 50 cm * 50 cm is al ruim bemeten. Voor een oppervlakte van 1 m2 is al een 600 watt HPS lamp nodig en die heeft een veel hogere licht efficiency (de verhouding opgenomen vermogen in relatie tot het lichtrendement is ongeveer drie zo hoog) dan een cfl. Kortgezegd: een cfl is buitengewoon onrendabel in vergelijking met een HPS-lamp

Naar ik aanneem zal je die lamp niet verticaal los laten hangen: op die manier wordt het licht naar alle kanten verspreid in plaats van "gebundeld" op je planten.
                              Zonder kap is het licht dat je planten rechtstreeks bereikt maar een fractie van het licht in vergelijking met het licht dat door een reflectorkap "gestuurd" wordt.
                              Je hebt al uiterst weinig licht en als dit naar alle kanten straalt in plaats van gericht op je planten, dan krijg je gestrekte planten, fluffy toppen en een te verwaarlozen opbrengst.
                              Je hebt dus in ieder geval een -speciale- reflectorkap nodig.
                              Bij een gewone kap -hamerslag of spiegelkap- zit de E40 fitting vrij dicht onder de kap, waardoor het lastig is een 125 watt cfl er in te draaien.
                              Bij Greensell verkopen ze LUMii MAXii reflectorkappen, met een in hoogte verstelbare E40 fitting.
                              Die zijn meer geschikt voor cfl's dan de gewone reflectoren.

Als je verder wil met uitsluitend de set-up, zoals in de aanhef vermeld: een lamp, een timer en wat zaden, gaat het gegarandeerd niet lukken.

Je hebt nog minimaal nodig:

-een reflectorkap (om het licht te sturen);
                              -een afzuiger en een koolstoffilter (geurbestrijding, aanvoer van verse lucht en afvoer van gebruikte lucht);
                              -een fancontroller met sensor (om de temperatuur op peil te houden);
                              -een zwenkventilator (voor de luchtcirculatie);
                              -een mini-maximeter (om de luchtvochtigheid en de temperatuur in de gaten te houden);
                              -een aantal muurroosters met ongeveer het drievoudige aan openingsruimte als die van de uitlaat van je afzuiger (voor de passieve luchtinlaat);
                              -een muurflens, 4 slangklemmen en een stuk afvoerslang (voor de verbinding tussen het filter en de afzuiger en voor de verbinding tussen de afzuiger en de muurflens);
                              -en een eventueel elektrisch kacheltje met thermostaat (om in de winter de (nacht)temperatuur op peil te houden).

Met de reeds uitgegeven 30 euro ben je er niet: tel er maar minimaal 300 tot 400 euro bij op.(de LUMii MAXii-kap kost 30 euro, een kleine afzuiger en filter ongeveer 190 euro en een goedkope fancontroller -de DV11- kost 80 euro).

De opsomming die ik geef, lijkt wellicht "overdone", maar de spullen heb je echt nodig om enigszins succesvol te kunnen kweken. Anders wordt het alleen maar een bak ellende.

Ik hoop dat je deze reactie niet als -verwijtende- kritiek beschouwt: beschouw het desnoods als opbouwende kritiek, maar liever nog als goedbedoeld advies.

Nogmaals: ik probeer je niet "af te zeiken"", maar je er wel op te wijzen dat je het hele kweekgebeuren wel erg simplistisch benadert. De tijd dat de stomste boer de dikste patatten verbouwde, ligt al lang achter ons.

Mocht het echt helemaal "micro" willen houden dan zou ik die rubriek eens doorlezen. Inventiviteit genoeg aldaar: van cola blikjes een reflector maken, zelf een koolstoffiltertje in elkaar knutselen, een trafo van 12 volt en een computerfan enzovoort. Maar dan had je dit topic beter kunnen openen in de sectie "vragen micro kweken".

Succes toegewenst met je nieuwe hobby.

Groeten,

Kwasi
                              Last edited by Kwasimodo; 1 August 2014, 16:49.

Comment

Comment

Bezig...
                                X